וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מסתבך: קרן הצדקה שלו נדרשת לחדול מאיסוף תרומות

4.10.2016 / 1:40

לאחר הדיווחים על התחמקותו לכאורה של המועמד הרפובליקני מתשלום מסים, התגלו אי סדרים בפעילות "קרן טראמפ". לטענתו, "עשיתי שימוש מבריק בחוקי המסים". קלינטון: "הוא לא שילם מסים במשך כמעט שני עשורים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(טראמפ וקלינטון בעימות הראשון במסע הבחירות לנשיאות, בשבוע שעבר)

התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אריק שניידרמן, הורה ל"קרן טראמפ", קרן הצדקה של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, לחדול לאלתר מגיוס כספים במדינה, לאחר שנחשף כי הקרן לא הייתה רשומה כראוי. "סירוב להפסיק גיוס כספים באופן מידי ולהגיש מידע ודוחות ללשכת ארגוני הצדקה תהווה הונאה מתמשכת של תושבי ניו יורק", צוין במכתב שהועבר לידי איל ההון ב-30 בספטמבר, ופורסם אתמול (שני) על ידי לשכת התובע.

ממטה הבחירות של טראמפ נמסר אמש כי המועמד ישתף פעולה באופן מלא עם בדיקת התובע הכללי. זאת, לאחר שמסמכי מסים שנחשפו בעת האחרונה, בין היתר בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט", העלו כי הקרן לא הייתה רשומה כנדרש בחוק. משום כך, היא לא הייתה נתונה לבחינת הרשויות בעת שגייסה כספי תרומות בשנים האחרונות.

עוד בנושא:
תומכי טראמפ על הדיווח כי התחמק מתשלום מיסים: "גאון מוחלט"
הנשיא הוא עירום? טראמפ השתתף בסרט פורנו בשנת 2000
טראמפ ממשיך להסתבך בהערות סקסיסטיות: "מיס יוניברס דוחה"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ בעימות הנשיאותי. רויטרס
טראמפ בעימות הראשון מול קלינטון, בשבוע שעבר/רויטרס

ההסתבכות של "קרן טראמפ" מגיעה בתזמון בעייתי למדי עבור המועמד הרפובליקני, שטען פעמים רבות כי יש לפתוח בחקירה בנוגע להתנהלות "קרן קלינטון", של יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון ובעלה הנשיא לשעבר ביל קלינטון. לאחר הופעה שתוארה בכלי התקשורת כלא מוצלחת במיוחד בעימות הנשיאותי הראשון בשבוע שעבר, ביום ראשון נחשפו ב"ניו יורק טיימס" נתוני מס של איל ההון, לפיהם הוא היה עשוי להתחמק מתשלום מסים פדרליים במשך 18 שנים.

במהלך הלילה השתתף טראמפ בעצרת בחירות בקולורדו, שם דחה את הטענות הללו. "כאיש עסקים ויזם נדל"ן, אני השתמשתי בחוקי המסים לטובתי, לטובת החברה שלי ולטובת העובדים שלי", אמר והוסיף: "עשיתי שימוש מבריק בחוקים".

"אני נוהג לומר במהלך קמפיין הבחירות שלי, כי יש לי אחריות לדאוג לכך שלא נשלם מעבר למס הנחוץ - או, במילים אחרות, לשלם את המס הנמוך ביותר שאפשר מבחינה חוקית", המשיך טראמפ לקולות הקהל המריע, "אני עובד בשבילכם עכשיו, אני לא עובד עבור טראמפ". בהמשך דבריו הוא ביקר את חוקי המס הנוכחיים והודה שהיה לו "יתרון עצום" הודות להבנתו את החוקים.

הילרי קלינטון, 27 בספטמבר 2016. GettyImages
"איזה מין גאון מאבד מיליארד דולר בכל שנה?". קלינטון, בעימות הראשון מול טראמפ בשבוע שעבר/GettyImages

בעצרת בחירות בטולדו, אוהיו, טענה אמש קלינטון כי "זה נראה שהוא לא שילם אפילו אגורה אחת במסים פדרליים, במשך כמעט שני עשורים". לדבריה, "התכנית של טראמפ תפחית את המסים שלו עצמו אף יותר. התכנית שלו, למעשה, תעלה את המסים עבור מיליוני משפחות אמריקניות ממעמד הביניים. אסור שמנהל בוול סטריט ישלם פחות מסים ממורה או מאחות".

"קמפיין טראמפ מתרברב בכך שהתחמקות מתשלום מסים הופכת אותו ל'גאון'", הוסיפה קלינטון בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה. "איזה מין גאון מאבד מיליארד דולרים בכל שנה?". מוקדם יותר אתמול פרסם מטה הבחירות של קלינטון סרטון חדש שתוקף את טראמפ, שסירב עד כה לחשוף את נתוני המסים שלו, בנוגע להתחמקותו לכאורה מתשלום מס.

בנוסף לכך, דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט טען אתמול כי החשיפות האחרונות בנוגע למועמד הרפובליקני מוכיחות את הצורך, לדבריו, ברפורמת מסים ובהגינות. ארנסט אמר כי הוא מקווה שמחליפו של הנשיא ברק אובמה בבית הלבן ימשיך בקידום מטרתו - סגירת פרצות בחוק שמיטיבות עם העשירים.

על פי הדוחות שנחשפו ב"ניו יורק טיימס", טראמפ הצהיר ב-1995 על הפסד בגובה 916 מיליון דולר בהצהרת החזרי המס שלו, דבר שלפי מומחים יכול היה לאפשר לו להימנע מתשלום מסים פדרליים למשך תקופה ארוכה. החשיפה עוררה שיח ער בנוגע לזהות המדליף, וברשתות החברתיות נטען כי זאת עשויה להיות גרושתו של טראמפ, מרלה מייפלס, או אף תעלול תקשורתי מתוחכם של טראמפ עצמו. כתבת העיתון שפרסמה את הסיפור סירבה להגיב כשנשאלה אם בעתיד ייחשפו מסמכים נוספים.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully