וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הוריקן "מתיו": הוארך מועד הרישום להצבעה בפלורידה

11.10.2016 / 1:30

הסופה שהשביתה את מוסדות המדינה נתנה רוח גבית לנציגי המפלגה הדמוקרטית שעתירתם להאריך את המועד התקבלה בידי בית משפט פדרלי. על פי ההערכות ההחלטה צפויה להיטיב עם קלינטון, בשל הצפי שיותר צעירים ובני מיעוטים יירשמו

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בית משפט הפדרלי בפלורידה החליט הלילה (שלישי) להאריך את מועד הרישום להצבעה בבחירות לנשיאות עד ליום רביעי בשעה 17:00 (שעון החוף המזרחי). זאת, בעקבות עתירה שהגישו נציגי המפלגה הדמוקרטית במדינה לאחר שלמעלה ממיליון מתושבי המדינה אולצו לעזוב את בתיהם בשל סופת ההוריקן "מתיו" ששיבשה את הליך הרישום בשבוע האחרון, שהיה צפוי להסתיים היום. בארצות הברית, להבדיל מבישראל, כדי להופיע בפנקס הבוחרים ביום הבחירות על האזרחים להירשם כדי להצביע ואלפי מצביעים שהמתינו לרגע האחרון כדי לעשות זאת טרם נרשמו, בשל פגעי הסופה.

מושל המדינה, ריק סקוט הרפובליקני, הביע את התנגדותו להארכת המועד וטען כי "לאנשים היה זמן להשלים את הרישום". עורך הדין מארק אליאס, המשמש כיועץ במטה הבחירות של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, אמר כי סקוט הורה "באופן חד-משמעי" לתושבים להתפנות בשל הסופה ולכן יש מי שנמנע מהם להירשם. הוא הוסיף כי הדבר עלול להשפיע על היכולת של מצביעי המפלגה הדמוקרטית להשתתף בבחירות.

פלורידה היא המדינה השלישית בגודלה מבחינת מספר האלקטורים, והגדולה ביותר מבין המדינות המתנדנדות, עם 29 צירים. הסקרים האחרונים במדינה צמודים ביותר ומראים על יתרון ממוצע של 2.4% לקלינטון.

לקריאה נוספת:
פול ראיין: "אפסיק להגן על טראמפ, לא אשתתף בקמפיין הבחירות"
"לא כמו שום עימות שראיתי": טראמפ התחמק מהקלטת, קלינטון השיבה אש
אפקט הקלטת התפוגג: טראמפ רשם הישג תודעתי ובלם את נפילתו

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
"הסירוב לא מקדם שום אינטרס". קלינטון/רויטרס

אתר "פוליטיקו", שפרסם לראשונה את התביעה של אנשי המפלגה הדמוקרטית, העריך כי לאנשי קלינטון יש עניין מיוחד להאריך את הרישום, כיוון שרבים מהנרשמים ברגע האחרון הם צעירים ובני מיעוטים, שנוטים יותר להצביע עבור שרץ החוץ לשעבר מאשר עבור טראמפ. לפיכך, עשו הדמוקרטים מאמץ לרשום כל קול לפני המועד האחרון.

כבר בשבוע שעבר דרשו נציגי הקמפיין של קלינטון להאריך את מועד הרישום בפלורידה, אולם המושל סקוט, שגם עומד בראש ועד פעולה למען בחירתו של טראמפ, סירב לכך והסביר כי ניתן די זמן להירשם עבור אלה שהיו מעוניינים לעשות כן. נציגי המפלגה הדמוקרטית טענו כי מדובר בהפרת הזכויות החוקתיות של המצביעים, שכן משרדי הממשלה והדואר היו סגורים בסוף השבוע האחרון בגלל הסופה, ולתושבים עצמם ניתנה הוראה להתפנות, כך שלא יכלו לממש את זכותם ולהירשם להצבעה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ריק סקוט, מושל פלורידה. AP
"לכולם היה המון זמן להירשם". סקוט/AP

נציגי המפלגה הדמוקרטית התייחסו לכך בעתירה שלהם, וטענו כי בגלל ההוריקן, לסקוט ישנה סמכות חירום להאריך את מועד הרישום, בדומה לקרוליינה הדרומית. "סירובו של סקוט להאריך את הרישום לא מקדם שום אינטרס של המדינה", כתבו העותרים, בעוד שהמושל השיב: "לכולם היה המון זמן להירשם, ויתרה מכך, יש גם המון אפשרויות להצביע: הצבעה מוקדמת, הצבעה באמצעות הדואר או הצבעה ביום הבחירות, בקלפי. אז אני לא חושב שתהיה לכך כל השפעה".

(עדכון ראשון: 23:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully