וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבוש הקיא על מנהיג יפן: העבר הרפואי הביזארי של הבית הלבן

12.9.2016 / 17:00

"ההתעלפות" של קלינטון היא כלום לעומת הנשיא שמת מדלקת ריאות 32 ימים לאחר שהחל את כהונתו, וקודמו בתפקיד שהסתיר עד מותו את הניתוח שעבר בעודו נשיא. ומה לרופא של טראמפ יש להגיד על מצבו?

עריכת וידאו: ניר חן.

חצי התעלפות בכניסה לרכב בגלל דלקת ריאות? זה כלום. נשיאי עבר בארצות הברית סבלו במהלך כהונותיהם משלל מחלות ובעיות רפואיות, שלא היו מביישות את החולים של ד"ר האוס. וכן, גם הם לא ממש רצו שהציבור ידע מה יש להם.

למעשה, כבר היה לארצות הברית נשיא שהלך לעולמו מדלקת ריאות. קראו לו ויליאם הנרי הריסון, והוא מת 32 ימים בלבד לאחר שהחלה הקדנציה הראשונה שלו ב-1841. הוא היה הנשיא שכיהן במשך פרק הזמן הקצר ביותר. מביך. נציין רק שהפניצילין התגלה ב-1928, אז לקלינטון יש כנראה יותר סיכוי לשרוד.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על קלינטון: מקווה שהיא תחלים ולראות אותה בעימות
הבעיה של קלינטון החולה היא לא רק הדלקת - אלא גם האמינות
השתיקה הארוכה והאבחנה המאוחרת: כך הסתבכה קלינטון עם מצבה הרפואי

ג'ון מקיין. מאי 2016. AP
פרסם דוח רפואי צנוע למדי של יותר מאלף עמודים. מקיין/AP

ואם כבר במבוכות עסקינן, אז היו כאלה שהיו קשות יותר. ב-1992 ג'ורג' בוש האב הגיע לארוחה נשיאותית עם ראש ממשלת יפן - ובמהלך הארוחה הקיא עליו. הרופאים טענו אחר כך שהוא סבל מסוג של שפעת. כך או כך, זה יהיה ביוטיוב לנצח. גם בנו, ג'ורג' בוש הבן התנסה גם הוא עם מבוכות: ב-2002 הוא נחנק מבייגל, איבד את ההכרה ונפל מהספה. הוא יצא להרגיע את העיתונאים עם חבורה גדולה על פניו.

אבל כאמור יש כאלה שהצליחו להסתיר היטב את מחלתם. בתחילת המאה העשרים, הנשיא וודרו וילסון סבל מסדרה של אירועים מוחיים, עד שלבסוף הוא התעוור בעינו השמאלית ונותר משותק בצד שמאל כולו. הוא נאלץ להיעזר בכיסא גלגלים ושמר על נכותו בסוד. ברגע שהסוד התגלה הוא עודד את יצירת התיקון לחוקה שקובע שסגנו של נשיא יתפוס את מקומו במקרה של מחלה או נכות. וילסון מת ב-1924.

גרובר קליבלנד עבר ניתוח להסרת גידול בלסת בחשאי, כשהוא הגניב את הצוות הרפואי לביתו באישון לילה. הרופאים החליפו לו כמעט את כל הלסת, והעניין כולו התגלה רק 15 שנים אחרי מותו. ב-1992 המתמודד הדמוקרטי פול טסונגאס הסתיר מהציבור את העובדה שחלה בעבר בסרטן. הדבר התגלה והוא הפסיד ליריבו ביל קלינטון. הוא מת שלוש שנים לאחר מכן, ולא זכה לראות את יריבו מסיים את הכהונה הראשונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דונלד טראמפ בטקס הזיכרון ל-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2016. רויטרס
בדיקה מקיפה של חמש דקות העלתה: בריא כמו שור. טראמפ/רויטרס

כל ההסתרה הזו, היא כנראה מה שגרם למועמדים לפרסם מרצונם את הדוחות על מצבם הרפואי ואפילו לצחוק על זה. הגדיל לעשות המועמד הזקן עד כה, ג'ון מקיין ב-2008, שפרסם דוח מפורט בן 1,173 עמודים על מצבו הרפואי, שכלל את מצבו הרפואי לאחר התגברות על סרטן, שלוש התרסקויות מטוס וחמש שנים בשבי.

לרופא של טראמפ אגב, לקח חמש דקות לכתוב את הדוח הרפואי שלו, ובסופו סיכם כי הוא המועמד הכי בריא שהתמודד אי פעם לנשיאות. מצד שני, הוא גם אמר שהוא התנגד בעבר למלחמה בעיראק. צריך לזכור שהשנה היא 2016 והקריסה של קלינטון צויצה ושותפה בכל רשת חברתית אפשרית בארצות הברית ובעולם. האם היא תוכל להתאושש מזה? נראה מה יהיה בסקרים, בינתיים נאחל לה רק בריאות, ונקווה שזה יסתכם בכמה ימים של מרק עוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully