וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האמריקני לשעבר קולין פאוול: "ביל קלינטון שוכב עם מופקרות"

מיילים שדלפו לרשת העלו דברים קשים שאמר פאוול נגד בעלה של המועמדת הדמוקרטית, כמו גם על טראמפ, שאותו כינה "חרפה לאומית". המועמד הרפובליקני יחשוף בדיקה רפואית שעבר בתכנית טלוויזיה. קלינטון תיפגש עם נשיא מצרים. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

23:16 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, מוביל על יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון ב-3% במדינת פלורידה – כך עולה מסקר שפרסמה רשת CNN. על פי הסקר, זוכה טראמפ לשיעור תמיכה של 47%, בעוד קלינטון זוכה ל-44%. מוקדם יותר פרסמה רשת בלומברג כי טראמפ מוביל ב-5% על קלינטון באוהיו. שתי המדינות נחשבות ל"מתנדנדות".

22:14 שר החוץ האמריקני לשעבר, קולין פאוול, יצא נגד הנשיא לשעבר ביל קלינטון במייל נוסף שדלף ממחשבו ופורסם באתר ההדלפות DCLeaks. במייל שכתב פאוול ב-2014 לג'פרי לידס, התורם למפלגה הדמוקרטית, הוא כתב כי הוא מקווה שלא ייאלץ להצביע להילרי קלינטון בבחירות לנשיאות, בשל הרומנים שניהל בעלה. "אני מקווה שלא אאלץ להצביע לה, למרות שהיא חברה שאני מעריך", כתב פאוול. "היא אישה בת 70 בעלת הישגים רבים, אך גם חמדנית שבעלה שממשיך לשכב עם נשים מופקרות בבית". החשיפה הנוכחית מצטרפת למייל קודם של פאוול, ובו יצא נגד המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

שר החוץ האמריקני לשעבר, קולין פאוול בשנת 2009. AP
יצא נגד טראמפ וביל קלינטון. פאוול/AP

09:15 דונלד טראמפ השתתף בתכנית הטלוויזיה הפופולרית המעניקה יעוץ רפואי, "המופע של ד"ר אוז", והגיש למנחה, מהמט אוז, מסמך ובו תוצאות בדיקה רפואית שערך בשבוע שעבר. עד כה לא ידוע מה נכתב במסמך. התכנית תשודר מחר, ובהודעה מהפקתה נמסר כי "ד"ר אוז בחן את המערכות השונות בגופו של טראמפ".

09:00 מלניה טראמפ, רעייתו של המועמד הרפובליקני, פרסמה היום הוכחה נוספת לכך שלא עברה על החוק בעת שעבדה בארצות הברית בשנות ה-90, טרם קיבלה אזרחות אמריקנית. הטענות הגיעו על רקע תמונות העירום של טראמפ שפורסמו מחדש לאחרונה, ודבריו של הצלם לפיהן הן נלקחו ב-1995 – שנה שאינה תואמת להצהרותיה בנוגע לתקופה שבה הגיעה לארצות הברית. במכתב שהגישה טראמפ נכתב כי היא נכנסה לראשונה לארצות הברית ב-27 באוגוסט 1996, וברשותה הייתה ויזת תייר. כחודשיים לאחר מכן, כך נכתב, שגרירות ארצות הברית במולדתה סלובניה העניקה לה ויזת עבודה. לפי עורך הדין, הצהרותיו של הצלם לא תואמות את המציאות.

17:50 מטה הבחירות של הילרי קלינטון מסר כי היא תפגוש בשבוע הבא את נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי וכן את נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו. זאת, במהלך העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. על פי הודעת המטה, קלינטון צפויה להיפגש עם מנהיגים מארצות נוספות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הילרי קלינטון יוצאת מבית בתה צ'לסי בניו יורק, אחרי שמעדה. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
תפגוש את נשיא מצרים. קלינטון/רויטרס

16:30 קולין פאוול ביקר בחריפות את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ במייל שדלף לרשת. במייל כתב השר לשעבר, ששירת תחת הנשיא הרפובליקני ג'ורג' בוש בין השנים 2005-2001, כי המיליארדר מניו יורק הוא "חרפה לאומית ומנודה בזירה הבינלאומית".כמו כן, פאוול כינה את התנועה שטענה כי הנשיא הנוכחי ברק אובמה אינו יליד ארצות הברית, שטראמפ היה בין מוביליה, "גזענית".

המייל, שנשלח באוגוסט האחרון, פורסם באתר של ארגון DCLeaks, שפרסם בעבר הדלפות של מיילים השייכים לגורמים בכירים בממשל האמריקני. עוזרתו של פאוול אמרה בתגובה לדברים לרשת CNN: "המייל אינו מדויק. בשלב זה אין אנו רוצים להוסיף ולהתייחס לנושא". פאוול לא הביע תמיכה בטראמפ, וניסה בתקופה האחרונה שלא להתייחס באופן ישיר לדעתו על המועמד.

15:30 דונלד טראמפ מוביל על הילרי קלינטון ב-5% במדינת המתנדנדת אוהיו – כך עולה מסקר של רשת בלומברג. לפי הסקר, המועמד הרפובליקני זוכה ל-48% תמיכה, בעוד יריבתו הדמוקרטית זוכה ב-43%. מנגד, סקר של רשת CBS שנערך בסוף השבוע שעבר מעלה כי קלינטון מובילה על יריבה ב-7%, ולפי ממוצע הסקרים היא מובילה ב-0.3% בממוצע.

05:00 יו"ר ועידת המפלגה הדמוקרטית, דונה ברזיל, אומרת כי מחשבי הארגון נפרצו שוב, וטענה כי האחראים הם האקרים הנתמכים בידי רוסיה "המנסה להשפיע על הבחירות בארצות הברית". זאת, שעות בודדות לאחר שאתר ויקיליקס פרסם בעמוד הטוויטר שלו קישור להורדת מסמכים השייכים לוועידה. על פי כלי תקשורת אמריקניים, המסמכים, שנחשפו על ידי ההאקר המכונה "גוציפר 2.0" האחראי לפריצות קודמות למחשבי המפלגה, כוללים פרטים על אודות תורמים לוועידה ומידע על הטכנולוגיה שנועדה להגן על פרטים רגישים.

"יש אדם אחד שמרוויח מפשעים אלה, והוא דונלד טראמפ", אמרה ברזיל. "לא רק שהוא מביע תמיכה בפוטין, הוא גם מעודד בפומבי פעולות ריגול רוסיות שיסייעו לקמפיין שלו". ביולי האחרון התפטרה יו"ר ועידת המפלגה הדמוקרטית דבי ווסרמן שולץ, בעקבות הדלפת המיילים באתר ויקיליקס, שחשפו כיצד בכירי המפלגה ניסו לפגוע בברני סנדרס ולסייע להילרי קלינטון. מנהל הקמפיין של קלינטון אמר אז כי הוא סבור שלרוסיה היה חלק בהדלפת המסמכים.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בבולטימור, 12 בספטמבר 2016. רויטרס
התביעה בניו יורק חוקרת את הקרן שבבעלותו. טראמפ/רויטרס

02:15 התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אריק שניידרמן, אומר לרשת CNN כי פתח בחקירת קרן הצדקה של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, על מנת לוודא כי היא עומדת בחוקי התרומות של המדינה. גורם המעורה בפרטים אמר לאתר "פוליטיקו" כי החקירה נפתחה עקב חשדות ל"עסקאות בעייתיות שהתגלו לאחרונה". הודעתו של שניידרמן מגיעה על רקע כתבה שפורסמה בסוף השבוע בוושינגטון פוסט, ובה נכתב כי טראמפ לא תרם לקרן שלו מאז 2008. כמו כן נטען כי ישנן האשמות לכך שהוא בזבז 20 אלף דולרים מהכספים שנועדו למטרות צדקה כדי לקנות פורטרט עצמי.

ג'ייסון מילר, יועצו של טראמפ, התייחס לפתיחת החקירה ואמר כי הדבר נובע ממניעים פוליטיים. "התובע הכללי שניידרמן הוא שכיר מפלגתי שהעלים עין מהתנהלות קרן קלינטון במשך שנים, והביע תמיכה בהילרי קלינטון במרוץ לנשיאות", אמר מילר והוסיף: "מדובר במסע רדיפה של השמאל, שנועד להסיט את תשומת הלב מהשבוע הנורא של הילרי". שניידרמן תבע בשנת 2013 את המיליארדר מניו יורק ואת "אוניברסיטת טראמפ" בגין הונאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully