וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: רוב האמריקנים לא מודאגים מבריאות המתמודדים

רוב הנשאלים בסקר חדש של רויטרס אמרו כי מצבם הבריאותי של קליטון וטראמפ לא ישפיע על אופן הצבעתם. מנהל הקמפיין של קלינטון על דבריו של טראמפ בעניין שומרי ראשה: בלתי מתקבלים על הדעת. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס

05:55 מנהל הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, הגיב לדבריו של יריבה הרפובליקני, דונלד טראמפ. "בין אם זה נעשה כדי להלהיב תומכים בעצרת בחירות, באופן אגבי או אפילו כבדיחה, זוהי תכונה בלתי מתקבלת על הדעת אצל מי שרוצה להיות נשיא ארצות הברית", מסר.

02:55 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, קרא לשומרי הראש של יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון, להניח את נשקם. זאת, על רקע התנגדותה, לדבריו, לתיקון השני לחוקה האמריקנית. "קחו את כלי הנשק שלהם, נראה מה יקרה לה", אמר.

02:18 המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי אם ייבחר יפעל כדי להחזיר את היחסים עם קובה לקדמותם, לפני הפיוס שהנהיג הנשיא ברק אובמה. זאת אלא אם הממשלה תאפשר חופש דת ותשחרר אסירים פוליטיים. "הנשיא הבא יכול להחזיר לאחור את התהליך, ואני אעשה זאת, אלא אם המשטר של קסטרו ימלא אחרי דרישותינו", אמר.

00:10 המועמדת הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, מובילה על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ ב-4% - כך עולה מסקר חדש של סוכנות הידיעות רויטרס ומכון המחקר Ipsos. לפי הסקר, 42% מהנשאלים הביעו תמיכה בשרת החוץ לשעבר, בעוד 38% הביעו תמיכה בטראמפ. מסקר נוסף שבוצע השבוע עולה כי רוב הנשאלים לא הביעו דאגה מבריאותם של המתמודדים, ואמרו כי הדבר לא ישפיע לאופן הצבעתם. זאת, על רקע פרסום הדוח הבריאותי של השניים והתמוטטותה של קלינטון בניו יורק בסוף השבוע שעבר.

23:49 המועמד לנשיאות של המפלגה הליברטריאנית, גארי ג'ונסון, ומועמדת מפלגת הירוקים ג'יל סטיין לא ישתתפו בעימות הראשון של המועמדים לנשיאות, שייערך ב-26 בספטמבר – כך מודיעה ועדת העימותים הנשיאותיים. זאת, מאחר שלא הגיעו למינימום הדרוש בסקרים הכלל-ארציים, העומד על 15%. כמו כן נמסר כי המועמד הדמוקרטי לסגנות הנשיא טים קיין והמועמד הרפובילקי מייק פנס ישתתפו בעימות שייערך ב-4 באוקטובר.

19:43 מטה הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון הגיב לדבריו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שבהם הכיר בכך שהנשיא ברק אובמה נולד בארצות הברית. "הדברים של טראמפ מבישים", נמסר בהודעה. "אחרי חמש שנים שבהם קידם תיאוריית קונספירציה גזענית לתוך המיינסטרים, היה מדהים לראות את טראמפ ממנה את עצמו לאדם הקובע אם הנשיא הוא אמריקני. התצוגה החולנית הזו מצביעה יותר מתמיד לכך שהוא לא כשיר להיות נשיא".

18:36 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הודה כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה נולד בארצות הברית. זאת, לאחר שבעבר היה מראשי ארגון שהטיל ספק בדבר. "הילרי קלינטון, בקמפיין של 2008, התחילה את מחלוקת הלידה", אמר טראמפ והוסיף: "אני סיימתי אותה. הנשיא ברק אובמה נולד בארצות הברית. נקודה. עכשיו כולנו רוצים לחזור להשיב את אמריקה לגדולתה".

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, ניו יורק. ספטמבר 2016. AP
לא חובש פאה. טראמפ/AP

07:39 ראש עיריית לונדון, סדיק חאן, מביע תמיכה במועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. חאן, ראש העירייה המוסלמי הראשון של לונדון, הזהיר מפני השקפותיו נגד מוסלמים של יריבה הרפובליקני, דונלד טראמפ, ואמר כי הוא "משחק לידיו" של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "קלינטון היא המועמדת המנוסה ביותר שרצה לנשיאות", אמר חאן.

5:37 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מופיע בתכנית האירוח של ג'ימי פלון ומאפשר לו לפזר את שערו. זאת ברקע השמועות שהמיליארדר חובש פאה. "אני מקווה שבניו המפשיר יבינו אותי", אומר טראמפ הפרוע, בטרם הגיע לעצרת בחירות במדינה.

מפת האלקטורים המעודכנת לפי הסקרים האחרונים:

07:27 ג'ייסון מילר, דובר הקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, אומר כי טראמפ מאמין שנשיא ארצות הברית ברק אובמה נולד במדינה. זאת, למרות סירובו להודות בכך בעצמו בפומבי. "בשנת 2011 טראמפ הצליח להביא לסיום הפרשה המכוערת הזו, על ידי כך ששכנע את הנשיא אובמה לחשוף את תעודת הלידה שלו", אמר מילר. ההצהרה שוחררה בידי הקמפיין לאחר פרסום ריאיון ב"וושינגטון פוסט", בו טראמפ סירב שוב לומר האם הוא מאמין שאובמה נולד על אדמת ארצות הברית.

מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת במהלך מסע הבחירות, קרוליינה הצפונית. ספטמבר 2016. AP
"לא אהיה שחקנית כמו יריבי". קלינטון בקרולינה הצפונית, אמש/AP

22:55 המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, תוקפת את ההופעה של יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ בתכנית הטלוויזיה של ד"ר אוז. "לעולם לא אהיה שחקנית כמו יריבי", העירה בציניות. מוקדם יותר חשף מטה הקמפיין של טראמפ את דוח הבריאות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully