וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מאשר: "ברק אובמה נולד בארצות הברית. נקודה"

16.9.2016 / 18:56

אחרי ניסיונות ארוכים לערער על אזרחותו של נשיא ארצות הברית, שנולד בהוואי, המועמד הרפובליקני יישר קו, אך לא שכח להאשים את יריבתו. "קלינטון התחילה עם מחלוקת הלידה בקמפיין של 2008", אמר טראמפ באירוע בחירות בוושינגטון

צילום: רויטרס

אחרי שנים של הטלת ספק המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום (שישי) כי הנשיא ברק אובמה נולד בארצות הברית. באירוע בחירות בוושינגטון במלון שנושא את שמו, הוסיף טראמפ: "אובמה נולד בארצות הברית. נקודה. עכשיו כולנו רוצים להשיב את אמריקה לגדולתה". הוא ציין גם כי המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון היא זו שהתחילה את מחלוקת הלידה בקמפיין של 2008. "הילרי התחילה אותה. אני סיימתי".

באירוע השתתפו גנרלים ואנשי ביטחון שהודיעו על תמיכתם בו. "אנחנו רוצים לחזור לעבודה, לבנות את הצבא, לבנות את המדינה, נותרנו מאחור", אמר טראמפ. "הציוד בצבא מטופל שלא כשורה, אנחנו צריכים את הצבא בימים אלה יותר מאי פעם". הוא הוסיף כי "יש עולם בחוץ, ולא נחמד לומר אבל יש הרבה אנשים רשעים, אנחנו צריכים להיות מוכנים, אנחנו צריכים לשמור על ארצנו חזקה. אני שמח לקבל את תמיכתם של הגנרלים כאן. הם קשוחים, הם חכמים, והם מכירים את התמונה".

מטה הקמפיין של קלינטון הגיב לדבריו של טראמפ וטען כי הם "מבישים". בהודעה מטעם הקמפיין נמסר: "אחרי חמש שנים שבהם קידם תיאוריית קונספירציה גזענית לתוך המיינסטרים, היה מדהים לראות את טראמפ ממנה את עצמו לאדם הקובע אם הנשיא הוא אמריקני. התצוגה החולנית הזו מצביעה יותר מתמיד לכך שהוא לא כשיר להיות נשיא".

לקריאה נוספת:
לא מחכים לנובמבר: הליך הבחירה בארה"ב יוצא לדרך - והוא מכריע
מה הילרי קלינטון ודונלד טראמפ יכולים ללמוד מעימותי העבר בארצות הברית?
אחרי שהתמוטטה, קלינטון שבה למרוץ: "הזמן בבית היה מתנה"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ,וושינגטון. 30 באוגוסט 2016. רויטרס
"הציטוטים היחידים שנחשבים הם אלו שבאים ממני". טראמפ/רויטרס

ניסיונותיו הארוכים של איל הנדל"ן מניו יורק לערער על אזרחותו של אובמה עלו שוב לכותרות ביום חמישי, כשאמר ל"וושינגטון פוסט" שהוא לא מעוניין לענות על השאלה אם הוא מאמין שאובמה נולד בהוואי. "אני אענה על השאלה הזאת ברגע הנכון", אמר טראמפ לעיתון. "אני פשוט לא רוצה לענות על זה כעת".

סוגיית מקום הולדתו של אובמה הועלתה לראשונה על ידי טראמפ במרץ 2011, אז העלה המיליארדר ספק ביכולתו של אובמה לכהן כנשיא אם לא נולד לכאורה במדינה. אף שאובמה פרסם את תעודת הלידה שלו ב-2008, טראמפ נמנע מלהניח לנושא ולהכיר שטעה. הוא טען כי הנשיא מסתיר את התעודה המלאה. לאחר שהבית הלבן פרסם את התעודה המלאה, לקח טראמפ קרדיט על חשיפת המסמך. מאז השתדל טראמפ להתחמק משאלות בנושא, עד השבוע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת במהלך מסע הבחירות, קרוליינה הצפונית. ספטמבר 2016. AP
"בדיעבד, הייתי צריכה להקשיב לרופאה שלי ולנוח". קלינטון/AP

ביום חמישי, בתגובה לריאיון של טראמפ ב"וושינגטון פוסט", החריפה קלינטון את הטון. "הוא עדיין לא יכול לומר הוואי. הוא לא יכול לומר אמריקה", אמרה באירוע גאלה בוושינגטון. "האיש הזה רוצה להיות הנשיא הבא שלנו? מתי הוא יעצור את הגועל? את אי-הסובלנות?".

בדברים שנשאה היום באירוע של נשים שחורות בוושינגטון התייחסה המועמדת הדמוקרטית לדלקת הריאות שבה לקתה. "החדשות הטובות הן שדלקת הריאות שלי סוף סוף גרמה לכך שרפובליקנים מתעניינים בבריאות האישה". היא הוסיפה: "בדיעבד, הייתי צריכה להקשיב לרופאה שלי ולנוח, אבל האינסטינקט שלי היה להעביר את זה", אמרה, חמישה ימים אחרי שנטשה אירוע לציון 15 שנה ל-11 בספטמבר לאחר שכמעט התעלפה כשהובלה לתוך הרכב שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully