וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה דיפלומטית: טראמפ וקלינטון נפגשו עם מנהיגי העולם בניו יורק

20.9.2016 / 7:40

ראשי מדינות הגיעו לעיר לכבוד העצרת הכללית של האו"ם והמועמדים לנשיאות ארה"ב ניצלו את הרגע כדי לחזק עמם קשרים. טראמפ נועד עם א-סיסי, שמצדו נפגש גם עם קלינטון. האחרונה נועדה גם עם נשיא אוקראינה וראש ממשלת יפן

צילום: רויטרס

מנהיגים מכל רחבי העולם מגיעים בזה אחר זה לניו יורק, שם תיפתח היום (שלישי) העצרת הכללית של האו"ם, וגם המועמדים לנשיאות מנצלים את ההזדמנות לפגוש כמה מהם. הלילה נועדו דונלד טראמפ והילרי קלינטון עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א- סיסי. בהודעת לשכתו של טראמפ נכתב כי "השניים דנו ביחסים האסטרטגיים בין המדינות, בדגש על שיתוף פעולה צבאי, כלכלי ופוליטי בין המדינות". בפגישה נכחו גם יועצו לענייני חוץ של טראמפ, הגנרל לשעבר מייקל פלין, והסנאטור ג'ף סשנס.

עוד נמסר ממטה טראמפ כי המועמד הרפלוביקני הביע בפני א- סיסי את תמיכתו במלחמתה של מצרים בטרור, ואמר לו כי אם ייבחר, ארצות הברית תהיה לא רק בת ברית של מצרים, אלא גם "ידידה נאמנה שמצרים תוכל לסמוך עליה שנים קדימה". הוא גם התחייב בפני א- סיסי כי אם ייבחר, הוא יזמינו לביקור בבית הלבן ויהיה לו לכבוד לבקר במצרים.

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית גם ציין בשיחה עם נשיא מצרים "את יחסיהן הקרובים של מצרים וישראל במניעת טרור". טראמפ אמר לבן שיחו כי מצרים וארצות הברית חולקות אויב משותף, והדגיש "את החשיבות שבעבודה משותפת בהבסת האסלאם הקיצוני". לשכתו של טראמפ ציינה כי הוא "הדגיש בפני א-סיסי את הערכתו הרבה למוסלמים שוחרי שלום, ומבין שבכל יום ישנם אנשים עם רצון טוב שמקריבים את חייהם ואת הונם כדי להילחם באיום הגדל של הטרור האסלאמי הקיצוני".

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי והמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בניו יורק, 20 בספטמבר 2016. רויטרס
א-סיסי וטראמפ במהלך פגישתם, הלילה/רויטרס

לפני שפגש את טראמפ, א-סיסי נועד גם עם קלינטון. ב"וושינגטון פוסט" דווח כי בפתח הפגישה אמר א- סיסי לקלינטון כי מצרים נמצאת בדרך לבניית "חברה אזרחית חדשה, מדינה מודרנית שמכבדת את שלטון החוק, את זכויות האדם וחירויותיו".

לאחר פגישתה עם א- סיסי, נועדה קלינטון גם עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, ועם נשיא אוקראינה, פטרו פרושנקו. בוושינגטון פוסט ציינו כי פגישתה של קלינטון עם ראש ממשלת יפן התמקדה בהסכם הסחר הטרנס פסיפי ה-TPP, הסכם שקלינטון הודיעה בשבועות האחרונים כי תתנגד אליו במתכונתו הנוכחית. יריבה הרפובליקני של קלינטון הביע התנגדות להסכם הסחר מאז תחילת קמפיין הבחירות.

בנוסף לכך, מסר דוברו של אבה לעיתון כי השניים שוחחו גם על הברית בין ארצות הברית ויפן, ועל העצמה כלכלית של נשים. בפתח פגישתה עם פרושנקו, אמרה קלינטון כי היא מצפה לדון ב"בעיות האמיתיות ובאיומי התוקפנות הרוסים, וחרדה לדעת כיצד אנו יכולים להיות לעזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully