וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'ורג' בוש האב מתכוון להצביע להילרי קלינטון"

גורמים המקורבים לנשיא לשעבר מסרו כי במהלך כנס בהשתתפותו הוא אמר שיבחר במועמדת הדמוקרטית. מוקדם יותר אמרה סגנית מושל מרילנד לשעבר כי בוש בן ה-92 אמר לה את אותם הדברים. בנו של טראמפ עורר סערה כשהשווה בין פליטים לסוכריות מורעלות. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס

00:00 נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב אמר בכנס שבו השתתפו כ-40 בני אדם כי יצביע למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בבחירות הקרובות – כך אמרו גורמים המקורבים לבוש בן ה-92 לרשת CNN. מוקדם יותר כתבה בעמוד הפייסבוק שלה קייטלין קנדי, סגנית מושל מרילנד לשעבר ובת למשפחת הנשיא לשעבר ג'ון קנדי, כי בוש האב אמר לה שיצביע לקלינטון.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, 17 בספטמבר 2016. רויטרס
"בוש האב אמר כי יצביע לה בבחירות". הילרי קלינטון/רויטרס

22:00 דייוויד קיטוס, תושב בריטניה בן 48 שצילם את קערת הסוכריות שבה השתמש בנו של דונלד טראמפ כדי להדגים את הסכנה שבקבלת פליטים, סיפר כי הוא היה פליט בעצמו, והגיע מהצד הטורקי של קפריסין לבריטניה. "התמונה לא פורסמה בהסכמתי", אמר קיטוס לרשת BBC. "אני לא תומך בעמדותיו ולעולם לא הייתי לוקח ממנו כסף עבור התמונה". לדבריו, "ב-1974, כשהייתי בן שש, הגעתי למדינה כפליט. מעולם לא הייתי מאשר לו להשתמש בתמונה בשביל לצאת נגד פליטים".

17:00 נשיא ארצות הברית לשעבר, הרפובליקני ג'ורג' בוש האב, מתכוון להצביע למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות – כך כתבה בעמוד הפייסבוק שלה קייטלין קנדי, סגנית מושל מרילנד לשעבר ובת למשפחת הנשיא לשעבר ג'ון קנדי. "הנשיא אמר לי שהוא מצביע להילרי!", כתבה. לאחר מכן אמרה קנדי לאתר פוליטיקו כי הדברים אכן נאמרו בפגישתה עם הנשיא לשעבר במיין.

דוברו של בוש בן ה-92, ג'ים מקגרת, לא אישר או הכחיש את הדברים, ואמר כי הצבעתו של הנשיא לשעבר היא פרטית. לאחר מכן כתב בטוויטר שלו כי הוא "עדין בודק" אם יש מישהו שייאשר את טענותיה של קנדי. בוש, שבנו ג'ב התמוד מול המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ על הובלת המפלגה ופרש, לא הביע תמיכה פומבית במיליארדר מניו יורק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב. AP
יצביע לקלינטון? ג'ורג' בוש האב/AP

15:00 דונלד טראמפ התייחס למעצרו של אחמד חאן רחמי, החשוד בהנחת מטעני החבלה שנמצאו בימים האחרונים בניו יורק ובניו ג'רזי, ויצא נגד הזכויות המגיעות לו בכלא, הכוללות טיפול רפואי וייצוג משפטי. בנאומו בפלורידה, מול קהל רב שקרא "לתלות אותו", אמר: "עלינו לנקוט בעונשים כבדים כלפי אנשים אלה. אלו הם אויבים ועלינו להיות נוקשים וחזקים". לדבריו, החלק הגרוע ביותר הוא שאנחנו איפול רפואי מדהים. רפואינו הבכירים ביותר יטפלו בו, הוא יקבל חדר אשפוז מודרני והוא אולי אפילו יזכה לשירות חדרים. ומעבר לכך, ייצגו אותו ורכי דין יוצאים מן הכלל".

10:00 בנו של דונלד טראמפ ערך השוואה בין פליטים סוריים לסוכריות רעילות, וגר ביקורת רבה . דונלד טראמפ ג'וניור פרסם בטוויטר תמונה של קערה ובה סוכריות "סקיטלס", וכתב: "אם היה לי קערה של סקיטלס והייתי אומר לכם שרק שלוש מהן יהרגו אתכם, הייתם לוקחים חופן? זוהי הבעיה שיש לנו עם הפליטים הסורים. התמונה הזו אומרת הכול, בואו נפסיק עם התקינות הפוליטית שלא שמה את אמריקה בעדיפות הראשונה".

דבריו של טראמפ הבן נועדו לקדם את מדיניותו של אביו, הקוראת להקפיא את קבלת הפליטים הסורים למדינה, כמו גם מהגרים מוסלמים. לאחר הביקורת הרבה מחק טראמפ את הציוץ מחשבונו.

ציוץ של בנו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שבו השווה בין פליטים לסוכריות מורעלות, ספטמבר 2016. טוויטר, אתר רשמי
הציוץ שפרסם טראמפ הבן/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully