וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

375 מדענים נגד טראמפ: מודאגים מעמדותיו לגבי שינויי האקלים

המדענים, בהם האסטרופיזיקאי סטיבן הוקינג, פרסמו מכתב ובו יצאו נגד קריאתו של המועמד לבטל את הסכם האקלים. "השפעות מהלך זה יהיו חמורות", טענו. הוושינגטון פוסט דיווח כי טראמפ השתמש בכספי קרנו לתשלום עבור ענייניו האישיים

צילום: רויטרס

קבוצה של 375 מדענים, בהם האסטרופיזיקאי המפורסם סטיבן הוקינג וזוכה פרס הנובל בפיזיקה סטיבן צ'ו, פרסמו אתמול (שלישי) מכתב פתוח המבקר בחריפות את המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, בגין מדיניותו כלפי שינויי האקלים וקריאתו לפרישה מהסכם האקלים, שנחתם בפריז בשנה שעברה ונועד לצמצם את פליטת הגזים הרעילים בעולם. "מדאיג אותנו מאוד שהמועמד הרפובליקני לנשיאות הביע תמיכה בפרישה של ארצות הברית מהסכם פריז", כתבו המדענים.

לטענתם, צעד זה, שאותו הם כינו "פרקזיט" – הלחם המלים "פריז" ו-"אקזיט" – "ישלח מסר לעולם, שלפיו לארצות הברית לא אכפת משינויי האקלים שנגרמו כתוצאה מפעולות האדם. ההשפעות של נסיגה מהקהילה הבינלאומית יהיו חמורות ובעלות השפעות ארוכות טווח, הן עבור האקלים בכדור הארץ והן עבור היכולת של מדינות העולם לסמוך על ארצות הברית".

עוד כתבות בנושא:
דיווח: שלדון אלדסון יתרום השבוע לראשונה לקמפיין של טראמפ
חזרה דיפלומטית: טראמפ וקלינטון נפגשו עם מנהיגי העולם בניו יורק
"ג'ורג' בוש האב מתכוון להצביע להילרי קלינטון"

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, ניו יורק. ספטמבר 2016. AP
השפעות פרישה מהסכם פריז יהיו חמורות". טראמפ/AP

הקבוצה אף יצאה נגד פוליטיקאים שאינם מכירים בשינויי האקלים. "במהלך הפריימריז לראשות המפלגה הרפובליקנית, נשמעו טענות שלפיהן כדור הארץ לא מתחמם, או שההתחממות נובעת מנסיבות טבעיות שלא נשלטות על ידי האדם. טענות אלה אינן תואמות את המציאות", כתבו.

טראמפ הביע התנגדות להסכם האקלים, ולאחרונה אמר בריאיון כי "אינו מאמין גדול" בשינויי האקלים שנגרמו מפעילות האדם. מטה הקמפיין של המועמד טרם הגיב על הדברים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סטיבן הוקינג במסיבת עיתונאים בניו יורק, שבה הוכרז על תכנית חדשה לחקר הכוכבים, 12 באפריל 2016. רויטרס
חתום על המכתב. הוקינג/רויטרס

בתוך כך, הוושינגטון פוסט פרסם היום כי טראמפ השתמש בכספים מקרן הצדקה שבבעלותו כדי לשלם עבור הסדרים משפטיים הנוגעים לעסקיו – דבר המהווה הפרה של החוקים הנוגעים לארגונים ללא מטרות רווח. לפי הדיווח, מדובר בסכום כולל של 258 אלף דולר, שנלקח מקופת הקרן, שממומנת בעיקר מכספי תרומות.

מחקירת העיתון עלה כי במקרה אחד הועברו לכאורה מאה אלף דולרים לארגון צדקה אחר בשנת 2007, כחלק מהסדר משפטי עם עיריית פאלם ביץ' שבפלורידה. בנוסף, עלו חשדות לכך שכספים הועברו מהקרן לטובת עניניו הפרטיים של טראמפ. באחד המקרים, הארגון שילם 20 אלף דולרים בשנת 2007 לטובת פורטרט ענק של המיליארדר מניו יורק. עוד נמסר כי טראמפ עצמו לא תרם כספים לקרן מאז 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully