וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: טראמפ יכול היה להתחמק מתשלום מסים במשך 18 שנה

2.10.2016 / 6:05

דוחות מס שהגיעו לידי "ניו יורק טיימס" חשפו כי הצהרת המועמד הרפובליקני על הפסדי 916 מיליון דולרם ב-1995 הקנתה לו הקלות מס מפליגות, שאפשרו לו לא לשלם מסים פדרליים. במקביל, בדברים שנשא טראמפ הלילה לעג למעידת קלינטון ואף חיקה אותה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טראמפ וקלינטון בעימות הנשיאותי הראשון, בשבוע שעבר)

הפחתות מס שלהן זכה המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ בשנות ה-90 יכולות היו לשמש אותו להתחמקות מתשלום מסים במשך 18 שנים – כך דווח הלילה (ראשון) ב"ניו יורק טיימס" לפי נתוני מס של איש העסקים מניו יורק. על פי הדוחות, טראמפ הצהיר ב-1995 על הפסד בגובה 916 מיליון דולר בהצהרת החזרי המס שלו, דבר שלפי מומחים יכול היה לאפשר לו להימנע מתשלום מסים פדרליים למשך תקופה ארוכה.

דוחות המס של טראמפ מעולם לא פורסמו רשמית אך הם חושפים, כך עולה מהדיווח, את הטבות המס המפליגות שלהן זכה המיליארדר לאחר התמוטטות עסקיו עקב ניהול כושל בשנות ה-90 המוקדמות. באותה התקופה, הצהיר טראמפ על כישלונם של שלושה בתי קזינו בבעלותו באטלנטיק סיטי, וכן על קשיים בניהול קו תעופה ומלון פלזה במנהטן.

על פי מומחים ששכר "ניו יורק טיימס", טראמפ יכול היה להשתמש בהפסדם של 916 מיליון הדולרים על מנת להתחמק מתשלום סכום דומה של מסים למשך תקופה של 18 שנים. על אף שהכנסותיו מתקופה זו אינה ידועה, ההפסד היה גדול מספיק כדי למחוק יותר מ-50 מיליון דולר של מסים לשנה.

לקריאה נוספת:
הנשיא הוא עירום? טראמפ השתתף בסרט פורנו בשנת 2000
טראמפ ממשיך להסתבך בהערות סקסיסטיות: "מיס יוניברס דוחה"
תביעה נגד טראמפ: "רצה לפטר עובדות שלא נראו טוב"

דונלד טראמפ בעצרת בחירות, 6 ביולי 2016. רויטרס
"הוא יודע מהם נהלי רשות המסים". טראמפ/רויטרס

"היה לו רווח גדול מהמפלה הכלכלית הזו", הסביר ג'ואל רוזנפלד, עוזר מרצה במכון שאק לנדל"ן באוניברסיטת ניו יורק. לדבריו, הוא היה מייעץ ללקוח כמו טראמפ שמגיע עם הפסד בגובה כזה ליצור הכנסה שכזו מבלי לשלם מסים. טראמפ סירב להגיב על המסמכים שהגיעו לידי העיתון והקמפיין שלו פרסם הצהרה שלא אישרה ולא הכחישה את ההפסד בגובה 916 מיליון דולר.

"טראמפ הוא איש עסקים מוכשר מאוד שיש לו אחריות כבדה כלפי עובדיו, עסקיו ומשפחתו לשלם יותר מסים מהנדרש", נמסר מהמטה של המועמד הרפובליקני. "טראמפ שילם מאות מיליוני דולרים במסי רכוש, מכירות, נדל"ן ועובדים, וכן במסים פדרליים, עירוניים וברמת המדינה. הוא יודע מהם נהלי רשות המסים טוב יותר מכל מי שהתמודד אי פעם לתפקיד הנשיא והוא היחיד שיידע כיצד לתקן את מערכת המיסוי".

בתוך כך, באירוע בחירות בפנסילבניה נשא המועמד הרפובליקני דברים ולעג, שוב, ליריבתו, הפעם בנוגע למצבה הבריאותי. טראמפ התייחס לסרטון שבו היא נראית מועדת ברחוב, אמר כי קלינטון לא מסוגלת ללכת מרחק של חמישה מטרים לרכב שלה והוסיף: "עשו לי טובה, צריך סיבולת בשביל התפקיד הזה". בהמשך הוא חיקה את מעידתה לקול תשואות הקהל. "היא בטח נחה עכשיו בבית, יש לה נאום של 15 דקות בעוד יומיים-שלושה לשאת", הוסיף בעוקצנות.

טראמפ לועג למעידתה של קלינטון:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully