וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס הדליף את נאומי קלינטון - שחשפו את חיבתה לוול סטריט

8.10.2016 / 17:39

אתר ההדלפות פרסם את הדברים שנשאה המועמדת בפני גורמים במגזר הפיננסי בשנים האחרונות, צעד שהתנגדה לו נחרצות. קלינטון הביעה תמיכה בשוק חופשי נרחב למדי, בניגוד להצהרותיה בקמפיין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(קלינטון וטראמפ בעימות הראשון, בשבוע שעבר)

אתר ההדלפות ויקיליקס פרסם אתמול (שישי) את תמלילי נאומיה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בפני בנקים וגורמים עסקיים בוול סטריט, שמהם עלה כי היא תומכת "בשוק חופשי ובגבולות פתוחים". ההדלפה האחרונה הגיעה לאחר שמייסד האתר ג'וליאן אסנג' הבטיח השבוע לפרסם מסמכים נוספים הקשורים לבחירות בארצות הברית. סדרת הפריצות יוחסה לרוסיה ואתמול האשימה וושינגטון את מוסקבה באחריות לכך באופן רשמי.

חלקים מנאומיה שנישאו ב-2013 וב-2014, לפני הקמפיין כללו הערות מעומעמות כלפי קהל מאזיניה, שיחד שילמו לה 26.1 מיליון דולר. קלינטון סירבה לפרסם את תוכנם של אותם נאומים חרף דרישתו של יריבה העיקרי בפריימריז הסנאטור ברני סנדרס. דבריה נכללו בכתובות מייל בין יועציה הפוליטיים, בהם יו"ר הקמפיין שלה ג'ון פודסטה, שחשבונו נפרץ.

בוויקיליקס טענו כי הם שחררו אלפי מיילים של פודסטה. ככל הנראה, יועציה של המועמדת הדמוקרטית העבירו ביניהם את נאומיה כדי לזהות את הפסקאות שעלולות להיות בעייתיות אם יפורסמו.

העימות הראשון במערכת הבחירות בארצות הברית בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ. רויטרס
רוסיה שוב הדליפה? קלינטון בעימות עם טראמפ, בשבוע שעבר/רויטרס

אחד מנאומיה חשף כי קלינטון הביעה תמיכה נלהבת בליברליזציה של השוק, עמדה שממנה היא נסוגה באופן משמעותי במהלך הקמפיין. בנאום בפני בנק ברזילאי ב-2013, היא אמרה כי החלום שלה הוא שוק משותף בחצי הכדור המערבי, עם "מסחר חופשי ועם גבולות פתוחים". היא ביקשה מהקהל שלה לחשוב מה משמעות הכפלת המסחר בין ארצות הברית לאמריקה הלטינית "עבור כל אחד מיושבי החדר הזה".

באירוע אחר, מאוקטובר 2013, שהתקיים בחסות בנק גולדמן זקס, היא אמרה כי מועמדים לנשיאות זקוקים לתמיכה הכלכלית של וול סטריט כדי להריץ קמפיין תחרותי. "לרוץ לתפקיד דורש כסף רב והמועמדים צריכים לצאת החוצה ולגייס אותו", אמרה קלינטון. "ניו יורק היא כנראה המקום הטוב ביותר לתרומות או לגיוס תרומות עבור שני הצדדים, והיא גם המרכז הכלכלי שלנו. יש כאן הרבה אנשים שצריכים לשאול שאלות קשות לפני שהם מעבירים כספים לאנשים שמסכנים את כל הכלכלה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully