וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשטראמפ קרא לקלינטון "שטן": הרגעים הגדולים בעימות השני

10.10.2016 / 9:55

החל מלחיצת היד שלא הייתה, דרך הנשים של קלינטון ועד הרפובליקנים שנעים בכמויות הרחק מטראמפ. העימות הנשיאותי סיפק עשרות רגעי מחץ ומשפטים דרמטיים וקומיים. וואלה! NEWS מנתה עשר נקודות ציון

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

העימות השני לנשיאות ארצות הברית, שנערך הלילה (שני) בין המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לבין המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, סיפק עשרות משפטי מחץ, רגעים דרמטיים וגם קומיים. זה היה עימות קצבי ומהיר, ולהבדיל מהעימות הראשון, הוא היה הרבה יותר התקפי. הנה כמה מהרגעים הבולטים בערב.

שומרים נגיעה

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. AP
לא לוחצים ידיים. קלינטון וטראמפ בעימות/AP

השניים נכנסים לעימות ולא לוחצים ידיים. המתיחות בין שני המועמדים הגיעה לגבהים חדשים בסוף השבוע האחרון, ובמיוחד הלילה, כשטראמפ כינס הצהרה לתקשורת עם תומכות שלו, ששלוש מהן אמרו כי הוטרדו מינית על ידי בעלה של יריבתו, ביל קלינטון, ואחת מהן, חואניטה ברודריק, טענה כי הוא אנס אותה בעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אוטובוס או חדר הלבשה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא גאה בזה". טראמפ מתוך הווידאו השערורייתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד עם תחילת העימות עלה לדיון הקלטת שפורסמה ב"וושינגטון פוסט" ובה נשמע טראמפ מדבר באופן גס ובוטה כלפי נשים. המועמד הסביר בעימות: "זו הייתה שיחה של חדר הלבשה. אני לא גאה בזה". מאוחר יותר תקף והזכיר את פרשיות המין של ביל קלינטון. "אצלי זה היה מילים ואצלו מעשים. אין מישהו בהיסטוריה של הפוליטיקה בארצות הברית שהיה כל כך נצלן כלפי נשים", המשיך. קלינטון הגיבה ואמרה כי "כשהם יורדים נמוך, אנחנו נעלה גבוה".

"פנס? לא דיברנו על זה"

דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס בדרך לעצרת בחירות באוהיו, ארצות הברית, ספטמבר 2016. רויטרס
"לא מסכים איתו על זה". טראמפ ופנס/רויטרס

העימות נגע גם בנושאי חוץ, וכאן נרשמה הפתעה, כשטראמפ סתר את דברי סגנו המיועד, מייק פנס, מעימות מוקדם יותר השבוע. כשנשאל לגבי המדיניות הרצויה בעיניו של ארצות הברית בסוריה, ואם על הצבא האמריקני להשתמש בכוח נגד משטר אסד כפי שהציע פנס, אמר טראמפ: "לא דיברנו על זה, ואני לא מסכים".

"ברני חתם עסקה עם השטן"

ועידת המפלגה הדמוקרטית בחרה את הילרי קלינטון כמועמדת לנשיאות 27.7.16. רויטרס, רויטרס
"לחלוטין לא נכון". ברני סנדרס/רויטרס, רויטרס

טראמפ תקף בחריפות את קלינטון בסוגיית המיילים. "הופתעתי שאחרי מה שנחשף, כשלברני סנדרס לא היה סיכוי לנצח, הוא חתם על עסקה עם השטן", אמר והוסיף: "אם אבחר אמנה תובע מיוחד שידון במקרה שלך". קלינטון הגיבה כי "מה שנאמר לחלוטין לא נכון, אבל אם אבזבז זמן בבדיקות העובדות של דונלד לא יישאר לי זמן לדבר על התכניות שלי".

"יש לה שנאה בלב"

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
"סל של מתועבים". קלינטון ומאחוריה טראמפ/רויטרס

השניים נשאלו כיצד יאחדו את אמריקה. טראמפ תקף את קלינטון על האמירה שלה על תומכיו כי "מחצית מהם שייך לסל של הנתעבים". "יש לה שנאה בלב. כשהיא אמרה 'סל של מתועבים', היא התכוונה לכך", אמר טראמפ. קלינטון השיבה כי הייתה צריכה להתייחס לטראמפ עצמו במקום לתומכיו.

"אתה קודם"; "לא, את"

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
משתעשעים/רויטרס

היו גם רגעים משעשעים. כשאחד מהנוכחים בקהל הפנה שאלה לשני המועמדים, אמרה קלינטון: "תענה אתה ראשון, דונלד", ואילו הוא השיב, "לא הילרי, אני ג'נטלמן, תתחילי את".

קלינטון לכלא

קלינטון אמרה כי "זה פשוט נפלא שאדם עם פתיל קצר כמו דונלד לא אחראי על החוק במדינה שלנו". טראמפ שלף בלי להתבלבל: "(אם זה היה קורה) היית הולכת לכלא".

"רפובליקנים עוזבים אותך"

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
"הסחות דעת". קלינטון/רויטרס

טראמפ תקף את קלינטון על התחמקותה ממתן תשובות על פרשת המיילים. היא השיבה: "אוקיי דונלד, הבנתי שאתה בעניין של הסחות דעת הערב, הכול בשביל להימנע מלדבר על הקמפיין שלך והדרך שבה הוא מתרסק, בעוד רפובליקנים רבים עוזבים אותך".

נאלצים להחמיא זה לזה

הילרי קלינטון ודונלד טראמפ לוחצים ידיים בתום העימות השני ביניהם, אוקטובר 2016. רויטרס
היא מכבדת את ילדיו; הוא מעריך שהיא לא מוותרת. קלינטון וטראמפ לוחצים לבסוף ידיים/רויטרס

רגע יוצא דופן במיוחד נרשם בתום העימות, כאשר השניים התבקשו באופן מפתיע על ידי הקהל לציין דבר שהם מעריכים האחד באחרת. בעוד קלינטון אמרה שהיא מעריכה את ילדיו של טראמפ, וכי המחויבות שלהם כלפיו מעידה גם עליו, הוא החמיא ליריבתו כשאמר: "עם כמה שאני לא מסכים עם הילרי, היא לוחמת, והיא לעולם לא מוותרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully