וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד אונסק"ו: "התעלמות מקשר של 3,000 שנה בין ישראל לבירתה"

14.10.2016 / 8:30

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב הגיב להחלטה השנויה במחלוקת וחזר שוב על התחייבותו להכיר בירושלים כבירת ישראל אם ייבחר. "עדות נוספת להטיה האנטי-ישראלית באו"ם", אמר

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: משרד החוץ פרסם סרטון תגובה להחלטת אונסק"ו)

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם הלילה (שישי) הצהרה המגנה את החלטת אונסק"ו מאתמול, שהתעלמה מהקשר ההיסטורי של העם היהודי להר הבית. טראמפ שב על ההתחייבות שהביע בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש שעבר, ולפיה אם ייבחר לנשיא ארצות הברית, יכיר הממשל האמריקני בירושלים כבירתה של מדינת ישראל.

"אמרתי בכמה הזדמנויות שתחת ממשל טראמפ, ארצות הברית תכיר בירושלים כבירה היחידה של ישראל", נכתב בהודעת לשכתו של המועמד לנשיאות. בהודעה נכתב עוד כי ההחלטה שקיבל אונסק"ו מהווה "ניסיון של האו"ם לנתק את הקשר בין ירושלים לישראל הוא ניסיון חד-צדדי להתעלם מקשר של 3,000 שנה בין ישראל לבין בירתה, והיא עדות נוספת להטיה האנטי-ישראלית באו"ם". לדברי טראמפ, "ירושלים היא הבירה הנצחית של העם היהודי, ורוב עצום בקונגרס הצביע על הכרה בכך".

המועמד הרפובליקני גם התייחס לפרסום תמלול ההספד של הנשיא אובמה בהלוויתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס לפני שבועיים, כאשר תחילה הופיעו בכותרת המסמך המילים "ירושלים, ישראל", ומאוחר יותר נמחקה המילה "ישראל" ונותר רק שם העיר "ירושלים". טראמפ כתב כי "ההחלטה של ממשל אובמה למחוק את המילה 'ישראל' אחרי המילה 'ירושלים' מהטקסט היא כניעה לאויבי ישראל, ומבוכה שלאחר המוות עבור שמעון פרס, שאת זכרו ביקש הנשיא לכבד". לדברי המועמד הרפובליקני, "בממשל טראמפ, ארצות הברית תהיה לישראל תהיה ידידת אמת, נאמנה ואיתנה".

עוד באותו עניין:
נתניהו: "החלטת אונסק"ו על הר הבית הזויה ואבסורדית, האמת תנצח"
אונסק"ו אישר החלטה המתעלמת מהקשר בין יהודים לאתרים הקדושים בירושלים
גם ללא החלטות: הדיון באו"ם נגד ההתנחלויות עלול להיות רק יריית הפתיחה

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת בפלורידה, ארה"ב. אוקטובר 2016. רויטרס
"ארה"ב תכיר בירושלים כבירה היחידה של ישראל". דונלד טראמפ/רויטרס

אתמול אישר הוועד המנהל של אונסק"ו, ארגון קשרי התרבות והחינוך של האו"ם, הצעת החלטה המתעלמת מהקשר ההיסטורי של העם היהודי למקומות הקדושים, בהם הר הבית והכותל, בירושלים - בפעם השנייה תוך חצי שנה. 24 מהמדינות החברות באונסק"ו תמכו בהצעת ההחלטה, בהן מדינות ערב, רוסיה וסין. שש מדינות התנגדו, בהן ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, הולנד, ליטא ואסטוניה, ו-26 נמנעו – בהן צרפת, הודו ארגנטינה, ספרד ושוודיה.

הצעת ההחלטה, שקודמה על ידי הפלסטינים ומדינות ערב, מגנה את ישראל בשלל סוגיות הקשורות לירושלים ולמקומות הקדושים. היא אינה מתייחסת כלל לקשר ההיסטורי היהודי להר הבית, ומשתמשת רק בשמות המוסלמיים אל-אקצא, חראם א-שריף, ואל-בוראק – לתיאור האתר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש להחלטה, ואמר כי "לומר שלישראל אין קשר להר הבית ולכותל, זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית. בהחלטה האבסורדית הזאת אונסק"ו איבד את מעט הלגיטימיות שנשארה לו". מאוחר יותר צייץ באנגלית בחשבון הטוויטר שלו: "מה השלב הבא? החלטה של אונסק"ו להכחיש את הקשר בין חמאת בוטנים וריבה? בין באטמן ורובין? בין רוק אנד רול?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully