וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגע באיבר המין שלי": שתי נשים נוספות טוענות שטראמפ תקף אותן מינית

קריסטין אנדרסון סיפרה שבתחילת שנות ה-90 איל הנדל"ן הכניס את אצבעותיו לחצאיתה במועדון. בהמשך טענה אחת המתמודדות בתכנית "המתמחה" כי הוא נישק אותה. טראמפ: "אני הקורבן". הקמפיין של המועמד פרסם את דברי בן דודה של אחת הנשים, שטוען: "היא משקרת"

עריכת וידאו: ניר חן

קצת יותר מיממה לאחר שארבע נשים טענו שהמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ תקף אותן מינית, שתי נשים נוספות טוענות כי המועמד הטריד אותן מינית. קריסטין אנדרסון, בת 46 המתגוררת בקליפורניה, סיפרה אמש (שישי) ל"וושינגטון פוסט" כי בשנות ה-90 המוקדמות, כאשר הייתה בשנות ה-20 לחייה, איל הנדל"ן ישב לידה על ספה במועדון בניו יורק, ובזמן שהיא שוחחה עם חברתה הוא הכניס אצבעות מתחת לחצאיתה ולתחתוניה, ונגע באיבר מינה. בהמשך, סאמר זרבוס, אחת המתמודדות בתכנית הריאליטי "המתחמה", טענה כי המיליארדר נישק אותה על שפתיה בשנת 2007.

אנדרסון ציינה כי לאחר המקרה, היא הרחיקה את ידו של המיליארדר מחצאיתה, נמלטה מהספה והסתכלה לעברו. היא ציינה כי זיהתה בוודאות שמדובר בטראמפ. "מראהו היה כל כך אופייני – עם השיער והגבות. לאף אחד אחר אין גבות כאלה", הדגישה. היא אמרה כי היא וחברותיה "חשו גועל", לאחר התקרית. "חשבנו לעצמנו, אוקיי, דונלד מגעיל. כולנו יודעות שהוא מגעיל, בואו פשוט נמשיך בחיינו".

הסיפור של אנדרסון הגיעה ל"וושינגטון פוסט" דרך חברתה ששמעה אותו ממנה. כמו כן, אנשים נוספים שעמם שוחחה מערכת העיתון אישרו כי שמעו את הסיפור מאנדרסון. "הוא ניסה להתחיל איתי בצורה מינית", אמרה אנדרסון. "אני לא יודעת מדוע הוא עשה זאת, נראה שהוא עשה את זה רק כדי להוכיח ששום דבר לא יקרה בעקבות זאת. לא שוחחנו בכלל, אפילו לא הסתכלנו אחד על השנייה. זה היה מפגש אקראי מאוד".

עוד כתבות בנושא:
"אכזרי ומפחיד": הנאום של מישל אובמה נגד טראמפ מכה גלים
טראמפ על הטענות להטרדות מיניות: "המצאה מוחלטת, זה לא קרה"
"לא נעשה בתום לב": ארבע נשים טוענות שהותקפו מינית בידי טראמפ

קריסטין אנדרסון, שטוענת כי דונלד טראמפ תקף אותה מינית. וושינגטון פוסט, צילום מסך
"חשבנו לעצמנו, אוקיי, דונלד מגעיל". אנדרסון/צילום מסך, וושינגטון פוסט

הסיפור של זרבוס נחשף במסיבת עיתונאים שערכה עורכת הדין גלוריה אלרד, המתמחה בזכויות אדם, לדברי זרבוס, המיליארדר נישק אותה על שפתיה בעת שהגיעה למשרדו שבניו יורק ב-2007. "אין לך את הזכות להתייחס לנשים כאובייקט מיני רק בגלל שאתה כוכב", אמרה זרבוס. אלרס ציינה במסיבת העיתונאים כי זרבוס לא מתכוונת לתבוע את טראמפ ו"לא מחפשת כסף או תהילה". היא אף הדגישה כי נשים רבות נוספות פנו אליה בנושא.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סאמר זרבוס, מועמדת לשעבר בתכנית הריאליטי "המתמחה" שטענה כי המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הטריד אותה מינית, אוקטובר 2016. רויטרס
"אין לך את הזכות להתייחס לנשים כאובייקט מיני". זרבוס במסיבת העיתונאים/רויטרס

טראמפ הגיב להאשמות בעצרת תמיכה בשרלוט שבצפון קרוליינה. "אני הקורבן של אחד ממסעות ההכפשה הגדולים ביותר בהיסטוריה של מדינתנו", אמר. כמה שעות לפני כן, בעצרת בעיר גרינסבורו שבמדינה, ושב טראמפ ואמר כי הנשים שהאשימו אותו בהטרדה מינית בודות את הסיפור. הוא התייחס להאשמותיה של כתבת מגזין "פיפל" לשעבר, נטשה סטוינוף, שטענה כי הוא נישק אותה על שפתיה ב-2005, ואמר: "כשאתם מסתכלים על האישה הנוראית מאתמול בלילה, אתם אומרים 'לא נראה לי'". על הטענות של אנדרסון אמר טראמפ: "רק עכשיו שמעתי את הטענה הזו, זה לא ייאמן. מחקר פשוט היה מראה שהטענות האלה שקריות. חלק עושות את זה בשביל קצת תהילה, זו תרמית. חלק עושות את זה בשביל כסף, מי יודע".

הוא אף האשים את המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, אחד מבעלי "הניו יורק טיימס" שבו פורסמו טענותיהן של שתי נשים, בכך שהוא מנסה לגרום ליריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון להיבחר. "הם לא עיתונאים", אמר טראמפ על כתבי העיתון. "הם לוביסטים של של קרלוס סלים וחברות זרות".

דונלד טראמפ באירוע בחירות בקרוליינה הצפונית, 14 באוקטובר 2016. רויטרס
"מחקר פשוט היה מראה שהטענות שקריות". טראמפ, אמש/רויטרס

במהלך הלילה פרסם הקמפיין ראיה המוכיחה לכאורה כי זרבוס לא דברה אמת. הקמפיין הביא את דבריו של בן דודה של האישה, שטען כי היא האשימה את טראמפ כדי להתפרסם. "אני בהלם ובמבוכה מבת הדודה שלי", אמר האיש, ג'ון ברי. "מאז שהיא הופיעה ב'מתמחה', היא אמרה רק דברים טובים על טראמפ. היא שכנעה את המשפחה והחברים לתמוך בו". הוא טען כי לאחר שאיל הנדל"ן דחה את הזמנתה להגיע למסעדה שבבעלותה במהלך הפריימריז, היא שינתה את דעתה לגביו. "אני סבור שסאמר מקווה שהיא עדיין תוכל להופיע בתכנית ריאליטי, וכדי להגשים זאת היא אומרת את הדברים השליליים האלה על טראמפ".

במקביל פרסם הקמפיין מייל ששלחה זרבוס למזכירה של טראמפ באפריל האחרון, ובו סיפרה על המסעדה שבבעלותה וצייינה כי היא מקווה שהם יחזרו להיות בקשר. "לטראמפ יש הרבה תומכים במקום מגורי", כתבה אז. "הוא היה עד לעליות ולמורדות שבחיי ואני שמחה לבשר כי העסק עובד כראוי. אשמח לחזור להיות בקשר". זרבוס עצמה התייחסה לאותו מייל, וטענה כי היא ניסתה "לטהר את האווירה" לאחר ההטרדה המינית.

דובר הקמפיין של טראמפ, הופ היקס, מסר בתגובה לדבריה של אנדרסון כי "טראמפ מכחיש נחרצות את ההאשמות המזויפות של מישהי שמחפשת פרסום חינם. זה מגוחך לחלוטין". במקביל, המועמד הרפובליקני לסגנות הנשיא, מייק פנס, אמר כי ראיות חדשות שיערערו את אמינות הנשים יפורסמו במהלך היום. "לפני חצות יהיו ראיות חדשות שיעמידו בספק את הטענות הללו", ציין.

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת בפלורידה, ארה"ב. אוקטובר 2016. רויטרס
"מכחיש את הטענות המזויפות. טראמפ/רויטרס

הטענות על הטרדות מיניות מצד טראמפ פורסמו בתחילה ב"ניו יורק טיימס". ג'סיקה לידס, בת 74 ממנהטן, סיפרה כי הוא אחז בחזה שלה וניסה לגעת בה מתחת לחצאית בטיסה לניו יורק לפני יותר מ-35 שנה. גם רייצ'ל קרוקס, בת 33, סיפרה לעיתון על מקרה דומה. לדבריה, בשנת 2005, כשעבדה בחברת השקעות ופיתוח נדל"ן ב"מגדל טראמפ" במנהטן, היא פגשה בו מחוץ למעלית בבניין. מאחר שהחברה שלה עשתה עסקים עם המיליארדר, היא פנתה אליו והציגה את עצמה. טראמפ לחץ את ידה אך לאחר מכן לא הרפה ונישק אותה על הלחי. לאחר מכן, "הוא נישק אותי ישר על הפה", אמרה.

בנוסף לכך, עיתון בפלורידה דיווח כי מינדי מגליברי, בת 36, סיפרה שטראמפ מישש אותה באחוזתו לפני 13 שנים. על פי הדיווח, מגליברי לא התלוננה עליו, אך שיתפה בכך את חבריה הקרובים ואת בני משפחתה. בנוסף, כתבת "פיפל", נטשה סטוינוף, פרסמה כתבה בעיתון שבה טענה כי הותקפה מינית על ידי טראמפ. היא סיפרה כיצד טראמפ דחף אותה אל הקיר באחד מהחדרים באחוזתו שבפלורידה והחל לנשק אותה "בתוך שניות ספורות".

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
טראמפ טען כי אחד מבעלי ה"ניו יורק טיימס" מנסה לסייע לה. קלינטון/רויטרס

המועמד הרפובליקני הגיב שלשום לטענות, ואמר באירוע בחירות בפלורידה: "הטענות הללו מזויפות. הן בדיה, הן שקר, האירועים האלה מעולם לא קרו. הטענות חסרות שחר, כבר יש לנו ראיות שיפריכו את השקר והן יפורסמו בקרוב. השקרים האלה מגיעים מכלי תקשורת שפרסומי העבר שלהם כבר הופרכו. תאגידי התקשורת אפילו לא ניסו להצליב את העובדות, כי חקירה פשוטה הייתה מעלה שזה לא יותר משקרים".

טראמפ המשיך לתקוף את העיתון "ניו יורק טיימס". "לפני שישה חודשים, ניו יורק טיימס הכושל פרסם סיפור, כוכבת הסיפור אמרה שאני בחור נהדר ושהיא מעולם לא אמרה את האמירות שיוחסו לה", ציין. "זה יהיה חלק בתביעה שאנחנו מכינים נגדם".

עורך הדין של הקמפיין של טראמפ שלח שלשום מכתב לעורך הראשי של ה"ניו יורק טיימס", ובו איים על תביעה אם העיתון לא יפרסם התנצלות. בנוסף, אשתו של טראמפ, מלניה, איימה לתבוע את המגזין "פיפל" בעקבות כתבתה של סטוינוף.

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully