וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון ואובמה מריחים דם - וקוראים לבחור בהצבעה המוקדמת

18.10.2016 / 10:30

במטה המועמדת הדמוקרטית מעודדים מהסקרים המחמיאים ומפצירים בתומכיה במדינות שפתחו את הקלפיות לממש את זכותם כבר לפני 8 בנובמבר. הנשיא, שכבר הצביע בשבוע שעבר, פרסם סרטון חדש: "למה לחכות? אני תמיד מקדים"

צילום: רויטרס

(אובמה מצביע בבחירות המוקדמות באילינוי, בשבוע שעבר)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מרכז מאמצים לעידוד ההצבעה המוקדמת בבחירות. בסרטון שפרסם אמש (שני) הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון הוא קרא למצביעים שלא להמתין לתאריך הבחירות ב-8 בנובמבר, ולצאת להצביע מוקדם יותר. רוב המדינות בארצות הברית מאפשרות לתושביהן להצביע כמה שבועות לפני תאריך זה, בין אם דרך הדואר ובין אם באמצעות הגעה לקלפיות שחלקן פתוחות כבר עתה.

אתמול נפתחו הקלפיות במדינת ג'ורג'יה וברשתות הטלוויזיה תועדו תורי ענק לקלפיות, שלושה שבועות לפני מועד הבחירות. בקלפי אחת, במחוז גווינט, דווח על יותר מ-800 אזרחים שהספיקו להצביע משעות הבוקר ועד 14:00.
לפי הערכות, שיעור המשתתפים בהצבעה המוקדמת, שהיה בשתי מערכות הבחירות האחרונות כ-35%, יכול להגיע הפעם ל-40% מן הקולות שיוטלו לקלפיות לפני היום הרשמי. לפי נתוני רשת ABC, יותר ממיליון אזרחים כבר מימשו את זכותם.

במטה של קלינטון מנסים להוציא כמה שיותר אנשים מהבתים אל הקלפיות כעת, כשהיא מובילה בסקרים בפער ממוצע של כ-7%, ובכך לבסס יתרון שיקשה על קאמבק של יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ. אובמה עצמו הצביע לפני כשבועיים בשיקגו, אילינוי.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון במהלך הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, יולי 2016. רויטרס
"הבחירות החשובות ביותר בימי חייהם". אובמה וקלינטון, יולי/רויטרס

"החוזקה הכי גדולה שלי? אני תמיד מקדים", אמר אובמה בסרטון ההומוריסטי, שזכה לעשרות אלפי שיתופים ברשתות החברתיות. "זה שנים אני תמיד מקדים, לפגישות וגם ולמסיבות עיתונאים, זה מעצבן את העיתונאים". אחת העוזרות לשעבר בבית הלבן נשמעת בסרטון: "הייתם צריכים לראות אותו על המטוס כשביל קלינטון איחר, זה היה טראוול-גייט", ואילו הנשיא הוסיף עוד בדיחה: "אתם יודעים איך אני מנצח את לברון ג'יימס באחד על אחד? אני מקדים ב-45 דקות ואז זה אחד נגד אף אחד". בסיכומו של הסרטון הוסיף אובמה: "הדבר האהוב עליי לעשות מוקדם זה להצביע. למה לחכות עד 8 בנובמבר?".

אובמה השתתף אתמול גם בתכנית הלייט נייט של סטיבן קולברט ברשת CBS, וחזר על אותו המסר: "אני אומר למצביעים צעירים כי אלה הבחירות החשובות ביותר בימי חייהם. התוצאות בנובמבר יכולות לשנות את חייהם ולכן עליהם לצאת מהבית ולהצביע". קולברט שאל את אובמה אם יש לו הישגים הראויים לציון, לקראת סיום תפקידו בחודש ינואר. אובמה השיב כי קיבל יותר מ-30 תארי כבוד "וגם פרס נובל לשלום". כשהמנחה שאל את הנשיא מדוע הוא זכה בפרס, השיב אובמה: "להיות כן? אני עדיין לא יודע על מה".

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת תמיכה בוויסקונסין. 18 באוקטובר 2016. רויטרס
קרב צמוד ביוטה. טראמפ בעצרת בחירות הלילה/רויטרס

שני סקרים שפורסמו הלילה מצביעים על יתרון יציב לקלינטון. לפי רשת CBS, המועמדת הדמוקרטית מובילה על טראמפ בפער של 9% - 47% מול 38%. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון זוכה בסקר ל-8% ואילו המועמדת מטעם המפלגה הירוקה, ג'יל סטיין, מקבל 3%. בסקר של אוניברסיטת מונמאות' מחזיקה קלינטון בפער של 12%, 50% מול 38%. ג'ונסון זוכה בסקר ל-5% וסטיין ל-2%. בסקר קודם של האוניברסיטה, שנערך לפני שלושה שבועות, היה יתרונה של קלינטון 4% בלבד.

בינתיים, מתפתחת דרמה במדינת יוטה. סקר חדש של מכון רסמונסון מצא כי המועמד השמרני אוון מקמלין, שנחשב לנציג תנועת "לעולם לא טראמפ", נמצא בפיגור של 1% בלבד מהמועמד הרפובליקני. 30% מהנשאלים אמרו שיתמכו בטראמפ, 29% במקמלין, ו-28% בקלינטון, בעוד יתר הקולות התחלקו בין מועמדים אחרים. מקמלין נחשב לאנונימי ברמה הארצית, אולם במדינת הבית שלו יוטה, שמשקלה בחבר האלקטורים הוא שישה צירים, הוא נחשב למועמד פופולרי למדי.

זאת לאחר שכמה דמויות בולטות במדינה השמרנית, לרבות המושל גארי הרברט, משכו את תמיכתם במועמד הרפובליקני עם פרסום הקלטת שבה נשמע מדבר באופן פוגעני כלפי נשים בשבוע שעבר. יוטה הצביעה למועמד רפובליקני מאז שנת 1968, ולפי התחזית של נייט סילבר סיכויו של טראמפ לנצח בסופו של דבר במדינה עדיין גבוהים מאוד והם 85%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully