וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה תקף את טראמפ: "שיפסיק ליילל וינסה לצבור קולות"

הנשיא האמריקני יצא נגד הטענות של המועמד הרפובליקני, שלפיהן הבחירות מוטות לטובת הילרי קלינטון. "מעולם לא ראיתי מועמד המנסה להכפיש את הליך הבחירות לפני שההצבעה נערכה", אמר. הדלפות חדשות של ויקיליקס חושפות: את מי שקלה קלינטון לתפקיד סגן הנשיא?

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית ברק אובמה תקף היום (שלישי) בחריפות את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ על טענותיו החוזרות והנשנות לפיהן שהבחירות מוטות לטובת המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, וקרא לו "להפסיק ליילל". לדברי הנשיא האמריקני, האפשרות של מניפולציות שנערכות בהליך הבחירות בארצות הברית היא "אינה רצינית".

"מעולם, בכל שנותיי או בהיסטוריה הפוליטית המודרנית, לא ראיתי מועמד לנשיאות המנסה להכפיש את הליך הבחירות לפני שההצבעה בכלל נערכה. אין לכך כל תקדים", אמר אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן לצדו של ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי. "אני קורא לטראמפ להפסיק להתבכיין, וללכת לנסות לצבור קולות".

עוד כתבות בנושא:
קלינטון ואובמה מריחים דם - וקוראים לבחור בהצבעה המוקדמת
רעייתו של טראמפ הגיבה להקלטות בעלה: "הוא הובל לומר דברים מלוכלכים"
טראמפ על התפתחות בפרשת המיילים של קלינטון: "גרועה מווטרגייט"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה, הבית הלבן, 18 באוקטובר 2016. רויטרס
"דברי החנופה של טראמפ לפוטין חסרי תקדים". אובמה, היום/רויטרס

אומבה הוסיף ואמר כי "דברי החנופה" של טראמפ כלפי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הם "חסרי תקדים" בפוליטקה האמריקנית. לדבריו, הדבר אינו תואם לערכים ארוכי השנים של המוסדות הפוליטיים בארצות הברית.

הנשיא העביר ביקורת גם על בכירים רפובליקנים נוספים הנוקטים באותה הגישה כלפי מוסקבה. לדבריו, בעוד המועמד הרפובליקני כבר "כמעט שלא מפתיע אותי", הגורמים הרשמיים במפלגה הרפובליקנית המשמיעים את אותם הדברים שאומר טראמפ "מפתיעים הרבה יותר ובעייתיים".

אובמה המשיך והגן על קלינטון, לאחר פרסום המסמכים של ה-FBI שחשפו כי נבחנו טענות לעסקת חליפין בין בכיר במחלקת המדינה שעבד תחת קלינטון כשהייתה שרת החוץ, לבין סוכן בבולשת, במהלך חקירת פרשת המיילים. אובמה אמר כי הטענות לאירועים החמורים שעלו מהמסמכים "לא מבוססים על מקרים שהתרחשו בפועל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת תמיכה בוויסקונסין. 18 באוקטובר 2016. רויטרס
"כבר כמעט שלא מפתיע אותי". טראמפ/רויטרס

במקביל, טראמפ כתב היום בחשבון הטווטר שלו כי אם לא יזכה בבחירות לנשיאות בעוד כשלושה שבועות, "ההיסטוריה תזכור את 2017 כשנה שבה אמריקה איבדה את עצמאותה". בשורה של ציוצים הוא התחייב להיאבק "בשחיתות של וושינגטון", יום לאחר שאמר שיפעל להגבלת האפשרות של העסקת אנשי קונגרס לשעבר כלוביסטים.

בימים האחרונים טוען טראמפ שוב ושוב כי הליך הבחירות מוטה לטובת יריבתו, ואתמול אף אמר שייתכן שאי-סדרים בבחירות הביאו לניצחונו של הנשיא המכהן אובמה בכמה מדינות במערכת הבחירות הקודמת. כמו כן, הוא התייחס למסמכים של ה-FBI, ואמר שקלינטון היא "האדם המושחת ביותר שרץ אי פעם לנשיאות ארצות הברית. המסמכים חשפו בדיוק איך השחיתות התבצעה. מחלקת המדינה ניסתה להסתיר את פשעיה של הילרי, ששלחה מיילים משרת פרטי שהאויבים שלנו יכולים היו לחדור".

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בקולורדו,  12 באוקטובר 2016. רויטרס
"המועמדת המושחתת ביותר". קלינטון/רויטרס

בתוך כך, אתר ההדלפות "ויקיליקס" פרסם היום מיילים נוספים ממחשבו של יו"ר הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית, ג'ון פודסטה, ובאחד מהם, שנשלח במרץ 2016, מופיעה רשימה של המועמדים האפשריים לתפקיד סגן הנשיא המיועד – בהם מנכ"ל אפל טים קוק ומייסד מייקרוסופט ביל גייטס, כמו גם אשתו מלינדה. ברשימה שהודלפה, הכוללת 39 שמות, מופיעים אנשי עסקים ומיליארדרים נוספים כמו מנכ"ל רשת "סטארבקס" הווארד שולץ, והמיליארדר וראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בולמברג, ששקל לרוץ כמועמד עצמאי.

ברשימה נמצאים גם פוליטיקאים שחורים בולטים כמו הסנאטור מניו ג'רזי קורי בוקר, מושל מסצ'וסטס לשעבר דבאל פטריק, שר התחבורה לשעבר אנתוני פוקס ואחרים. גם פוליטיקאים ממוצא היספני נשקלו כאפשרות להיכלל על פתק ההצבעה, ובהם שר העבודה תומאס פרז, שר הפיתוח העירוני לשעבר חוליאן קסטרו ושר הפנים לשעבר קן סלזאר.

הרשימה כללה גם כמה נשים, ובהן הסנאטורי, האהודה אליזבת' וורן, כמו גם אנשי צבא בכירים. גם יריבה של קלינטון בפריימריז הדמוקרטיים, ברני סנדרס, נלקח בחשבון, אך בסופו של דבר נבחר לתפקיד הסנאטור מטעם מדינת וירג'יניה טים קיין.

אייפד אייר 2. GettyImages
נלקח בחשבון כמועמד לסגנות הנשיא. טים קוק/GettyImages

על אף ההדלפות האחרונות של ויקיליקס, נראה כי מצבה בסקרים של קלינטון דווקא משתפר. סקרים שנערכו ב-15 מדינות מתנדנדות, ופורסמו ב"וושינגטון פוסט", מצביעים על כך שקלינטון זוכה במרבית הקולות ברובן. במקביל, אם לוקחים בחשבון את יתר המדינות שבהן התוצאה צפויה, נראה כי המועמדת הדמוקרטית מצליחה לצבור 304 צירים - יותר מ-270 הצירים הדרושים לניצחון בבחירות.

(עדכון ראשון: 19:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully