וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות האחרון יוצא לדרך: המלחמה הפסיכולוגית בין המועמדים בשיא חדש

על אף הנושאים המהותיים שיעמדו לדיון בעימות הנשיאותי השלישי, קשה לקוות לשיח ענייני. קלינטון, שמקווה ל"סלים עצמיים" מצד יריבה, תגיב לסערת המיילים. מנגד, טראמפ, שהזמין אורח מפתיע, ינסה לשקם את מעמדו. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: עמרי נחמיאס

20 ימים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית הלילה (חמישי) יצא לדרך העימות הנשיאותי השלישי והמסכם: בשעה 04:00 (שעון ישראל) יעלו המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ויריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון אל הבמה באוניברסיטת נבאדה שבלאס וגאס, לפגישתם האחרונה פנים אל פנים עד הבחירות, בעימות בן 90 דקות ללא הפסקת פרסומות. את האירוע ינחה כריס וואלאס, עיתונאי ותיק, זוכה שלושה פרסי אמי, מרשת "פוקס".

וואלאס בחר לחלק את העימות לשישה קטעים בני 15 דקות שיעסקו בכלכלה, הגירה, יחסי חוץ, מינוי שופטים וגם בכשירות של כל אחד מן המועמדים למלא את תפקידו. ואולם, אם לשפוט לפי ההתרחשויות בשעות האחרונות שלפני העימות, אין מה לתלות תקוות בדיון ענייני ומעמיק. השניים מצויים עמוק בתוך קרב פסיכולוגי, כאשר כל אחד מנסה להוציא את יריבו משיווי המשקל.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה תקף את טראמפ: "שיפסיק ליילל וינסה לצבור קולות"
קלינטון ואובמה מריחים דם - וקוראים לבחור בהצבעה המוקדמת
רעייתו של טראמפ הגיבה להקלטות בעלה: "הוא הובל לומר דברים מלוכלכים"

הילרי קלינטון ודונלד טראמפ לוחצים ידיים בתום העימות השני ביניהם, אוקטובר 2016. רויטרס
עמוק בקרב פסיכולוגי. שני המועמדים לוחצים ידיים בעימות הנשיאותי השני/רויטרס

קלינטון בחרה שוב להזמין לאירוע את הבעלים של קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס, המיליארדר מארק קיובן, הנחשב ליריב מר של טראמפ. טראמפ מצדו לא נותר חייב והזמין את פט סמית, אימו של שון סמית, אחד הקורבנות במתקפת הטרור על שגרירות ארצות הברית בבנגאזי בעת שקלינטון כיהנה כשרת החוץ.

בשעות האחרונות הודיע איל הנדל"ן הניו יורקי על אורח נוסף שהזמין לאולם העימות: מאליק אובמה, אחיו למחצה של הנשיא ברק אובמה, אשר הביע תמיכה במועמדותו של טראמפ בחודש יולי האחרון. ההודעה של טראמפ על הזמנת אובמה לעימות הגיעה שעות אחדות אחרי שהנשיא קרא לטראמפ "להפסיק להתבכיין ולצאת לגייס קולות", לדבריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בטקס הזיכרון לפיגוע במגדלי התאומים. ניו יורק 11 בספטמבר 2016. GettyImages
אחיו יגיע לעימות כתומכו של טראמפ. אובמה/GettyImages

עבור קלינטון, תהיה זו הופעתה ראשונה לאחר כמה ימי היעדרות ממסע הבחירות. לכן, תהיה זו ההזדמנות ראשונה לשמוע את תגובתה לרצף הפרסומים האחרונים מהדלפות ויקיליקס. המסקרנת שבהן הראתה כי פטריק קנדי, בכיר במחלקת המדינה שעבד תחתיה כשהייתה שרץ החוץ, ביקש מסוכן FBI לשנות בדיעבד את רמת הסיווג של הודעות מייל שנשלחו בידי מחלקת המדינה והוגדרו כסודיות, "בתמורה לפרו בונו קל", לפי המסמכים, עבור הבולשת.

ברשתות הטלויזיה בארצות הברית דווח כי קלינטון הקדישה את הימים האחרונים לפני העימות להכנות ספציפיות בנוגע לאופן שבו תשיב לשאלות בנוגע להדלפות ויקיליקס, שחשפו את תוכן הנאומים שלה בפני מוסדות פיננסים בוול סטריט, וכן
בנוגע לקשר המפוקפק עם הבולשת הפדרלית.

טראמפ ינסה לעצור את המומנטום השלילי שבו נמצא הקמפיין שלו זה שלושה שבועות, ולנצל את רצף הפרסומים האחרון אודות קלינטון כדי ללחוץ על אחת הנקודות הרגישות ביותר שלה: חוסר האמינות שמייחס לה חלק גדול מן הבוחרים. בהקשר הזה, צפוי טראמפ להזכיר לא רק את סוגיית המיילים אלא גם את תקופת כהונתה כמזכירת המדינה. בעימות השני לעג המועמד הרפובליקני ליריבתו ואמר כי "להילרי יש ניסיון, אבל זה ניסיון רע". את הדוגמה הזו הוא ינסה להמחיש, בין היתר, באמצעות נוכחותה בקהל של פט סמית והסיפור של בנה שנהרג במתקפת הטרור בלוב ב-2012. במהלך עצרת בחירות שנערכה הלילה בקולורדו התייחס טראמפ להיעדרות הממושכת של קלינטון מאירועים פומביים ואמר, "היא בבית, ישנה, ואני עובד. ככה זה הולך להיות גם בבית הלבן".

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטו בעצרת בחירות בסיאטל, אוקטובר 2016. רויטרס
הופעתה הראשונה לאחר כמה ימי היעדרות. קלינטון/רויטרס

קלינטון, מנגד, צפויה לתקוף את יריבה הרפובליקני על גל העדויות של נשים שפורסמו בעשרת הימים שחלפו מאז העימות הקודם, הטוענות כי הוא הטריד אותן מינית. קיובן, מקורבה של קלינטון, אמר הלילה בראיון ל-CNN כי הוא צופה שהנושא יתפוס מקום מרכזי בעימות, וכי הוא סבור שנוכחותו האפשרית של אחיו למחצה של אובמה לא תשנה לקלינטון. כשנשאל האם על המועמדת הדמוקרטית לנסות לעלות לעמדת התקפה בעימות או ל"ללכת על בטוח" בניסיון לשמר את יתרונה בסקרים, השיב קיובן: "היא צריכה ללכת על בטוח. אם יש לך יריב שאוהב לקלוע סלים עצמיים, תן לו להמשיך, זוז מהדרך. הדבר האחרון שאתה צריך לעשות זה לקפוץ לאמצע הדרך ולעשות טעויות".

העימות השלישי זוכה בדרך כלל לפחות רייטינג מקודמיו ומושך פחות עניין, בשלב שבו רובם המכריע של האמריקנים כבר גיבשו את דעתם. כך היה בשתי מערכות הבחירות האחרונות, וגם במערכת הבחירות הנוכחית, שבה השיג העימות השני 66.5 מיליון צופים בהשוואה לעימות הראשון, הנצפה בהיסטוריה, שבו צפו 84 מיליון בני אדם. ואולם, מערכת הבחירות הנוכחית הוכיחה פעם אחר פעם כי לא כל מה שהיה נהוג בעבר תקף גם ב-2016.

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
קלינטון וטראמפ בעימות השני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully