וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נגד טראמפ: הבחירות יזויפו? יש יותר סיכוי להיפגע מברק

21.10.2016 / 0:00

הנשיא השתתף בעצרת בפלורידה ותקף את המועמד הרפובליקני שמסרב להתחייב כי יכיר בתוצאות. "יש לו אחווה עם פוטין", אמר אובמה המסייע לקלינטון במרוץ. "אתם יכולים לדחות את החזון הקודר שלו. הוא מסוכן"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הוקיע אמש (חמישי) את המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, בעקבות סירובו להבטיח כי יכיר בתוצאות הבחירות. באירוע בחירות במיאמי, פלורידה, האשים הנשיא את המיליארדר בחיבה לדיקטטורים, והזכיר את "האחווה שלו" עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הוא גם תקף בכירים רפובליקנים, שטרם התנערו ממועמד מפלגתם שאת דבריו על שיבוש הקמפיין כינה "מסוכנים".

"אתם יכולים לדחות את החזון הקודר, הפסימי, המטיל אימה שלו", פנה אובמה למשתתפי העצרת. הוא תקף את הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו, שעדיין תומך בטראמפ על אף שדחה את טענותיו לכך שיש הונאת בחירות. "זה כי הוא מעוניין בכיסא שלו", אמר אובמה, שקידם באירוע את המועמד הדמוקרטי שמתחרה מול רוביו על מקום בסנאט, פטריק מרפי.

אובמה, המסייע להילרי קלינטון בקמפיין, אמר כי טענותיו של טראמפ ולפיהן הבחירות יזויפו מערערות "על הדמוקרטיה שלנו. הוא עושה את העבודה של האויבים שלנו". לדברי נשיא ארצות הברית, הנתונים מראים כי "יש לכם יותר סיכוי להיפגע מברק מאשר שהקול שלכם יזויף".

לקריאה נוספת:
טראמפ הלך רחוק מדי, ותומכיו עוד עלולים להצית אש ברחובות אחרי הבחירות
52% מהצופים בעימות: קלינטון ניצחה; 60% מהם: טראמפ היה במתקפה
"נחכה ונראה": הסערה לאחר קריאת התיגר של טראמפ על הבחירות נמשכת

נשיא ארצות הברית ברק אובמה באירוע בחירות במיאמי, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
קורא לרפובליקנים להתנער מטראמפ. אובמה, אמש/רויטרס

באירוע נשאה דברים גם רעייתו של אובמה, מישל, שאמרה כי "יש לנו מועמד שהחזון שלו לאמריקה נעדר תקווה. שאומר לנו שהאומה שלנו חלשה, שאומר לנו לפנות אחד נגד השני לבנות חומה. לפחד". לדבריה, "ברק ואני וחברתנו הילרי, יש לנו מבט שונה על המדינה הזו. כולנו גדלנו במשפחות עובדות. ברק גדל על ידי אם יחידנית, אבא שלי עבד במשמרות, הוא ואבי חסכו כל מטבע לקולג' שלי. אימא של הילרי הייתה יתומה שננטשה על ידי הוריה.

"כשאתה גדל כך ועושה כמיטב יכולתך להצליח אתה רואה הרבה מאבק וקשיים אבל גם כל כך הרבה יופי, הנאה והצלחה", הוסיפה. "אולי זה קל לו לצחוק על אנשים עם מוגבלות, כי הוא לא יכול לראות את המאבק שלהם והתרומה שלהם. אולי זו הסיבה שהוא מתייחס לנשים כמו אל חפץ שנועד לשעשע. הוא פשוט לא מבין אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, אוהיו, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
טראמפ בעצרת בחירות באוהיו, אמש/רויטרס

בעימות שהתקיים אתמול סירב טראמפ להתחייב כי יכיר בהפסדו ליריבתו. אמש חזר טראמפ על הדברים ואמר כי יקבל את תוצאות הבחירות "אם אני אנצח". המיליארדר, שטוען כי הבחירות "מכורות", הוסיף בעצרת בחירות באוהיו כי הוא יקבל תוצאה "ברורה", אך הוא שומר לעצמו את הזכות לערער במקרה שיפסיד.

במקביל לעצרת, סיפרה אישה נוספת כי המיליארדר הטריד אותה מינית, והצטרפה ליותר משבע נשים נוספות שאמרו דברים דומים על טראמפ בשבועות האחרונים. קרינה וירג'יניה סיפרה במסיבת עיתונאים שכינסה יחד עם עורכת דינה בניו יורק כי הוא מישש את החזה שלה בניגוד לרצונה לפני 18 שנה. בקמפיין של טראמפ דחו זאת, כמו את יתר הטענות נגדו, וטענו כי מדובר ב"מתקפה מתוזמנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully