וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיצת יד, חיוכים - וגם בוז: צפו בערב הבלתי נשכח של קלינטון וטראמפ

אחרי העימות המתוח הגיעו המועמדים לארוחת ערב מסורתית בניו יורק לגיוס תרומות, וניסו להשיל במעט את ארשת הרצינות. המיליארדר אמנם התבדח על חשבונו ועל חשבון אשתו, ושרת החוץ לשעבר אף צחקה על הדלפות ויקיליקס, אך הם גם לא התאפקו מלעקוץ זה את זו

צילום: רויטרס

העימותים הנשיאותיים אמנם כבר מאחור, אך הלילה (שישי) התקבלה הזדמנות פז אחת אחרונה לראות את שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית על אותה במה, ובמרחק מטרים ספורים האחד מהשנייה, מחליפים עקיצות - אבל גם חיוכים והומור עצמי. השניים נפגשו בארוחת הערב השנתית של קרן אלפרד סמית, המגייסת כסף לקרנות צדקה קתוליות המסייעות לילדים, ונערכת באופן מסורתי במלון הוודלורף אסטוריה בניו יורק.

מדובר היה בערב שבו נדרש כל אחד מהם, לפי המסורת, להתבדח על חשבון עצמו. ואולם, בחלקים לא מבוטלים של האירוע השניים לא כל כך התאפקו והתבדחו כל אחד בעיקר על חשבון יריבו ובאופן חריג לאירועים מסוג אלה גם זכו לקריאות בוז.

"אמרו לי שכשאתה עושה אירועים מן הסוג הזה אתה צריך לפתוח בבדיחה על עצמך", פתח טראמפ את הדברים שלו. "היו כאלה שחשבו שזה יהיה לי קשה. אבל האמת היא, שאני אדם צנוע, מאוד צנוע. יש הרבה אנשים שאומרים לי שצניעות היא המעלה הכי גדולה שלי, יותר מהמזג שלי", אמר לקול צחוקו של הקהל.

לקריאה נוספת:
טראמפ לא חוזר בו: "אכיר בתוצאות הבחירות לנשיאות - אם אזכה"
אובמה נגד טראמפ: הבחירות יזויפו? יש יותר סיכוי להיפגע מברק
טראמפ: לא מתחייב לקבל את התוצאות; קלינטון: "פוגע בדמוקרטיה"

טראמפ וקלינטון השתתפו בארוחת צדקה לקרנות קתוליות בוולדורף אסטוריה בניו יורק, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
"צניעות היא המעלה הכי גדולה שלי". טראמפ וקלינטון לוחצים ידיים/רויטרס

"זה נחמד להיות פה מול אלף איש, או כפי שאני קורא לזה, ארוחת ערב קטנה עם חברים. או כפי שהילרי קוראת לזה - הקהל הכי גדול של עונת הבחירות", הוא התבדח על הפער בין גודל הקהל בעצרות של השניים. לאחר מכן הוא הוסיף עוד עקיצה לעברה של יריבתו הדמוקרטית: "זו הפעם הראשונה שבה היא יושבת בחברת עשירים מחברות פיננסיות ולא מקבלת על זה תשלום".

אחד מרגעי השיא בנאומו של טראמפ, שגרר פרצי צחוק רמים, היה כשהתבדח על הנאום שנשאה רעייתו מלניה בוועידה הרפובליקנית, ואשר חלקים ממנו היו זהים לנאום של אשת נשיא ארצות הברית מישל אובמה בשנת 2008. "הנשיא אמר לי להפסיק לייבב, אבל התקשורת מוטה יותר מאי פעם", פתח טראמפ את הבדיחה. "רוצים הוכחה? מישל אובמה נותנת נאום וכולם אוהבים אותו, זה מעולה. חושבים שהיא נהדרת. אבל אשתי מלניה נותנת בדיוק את אותו נאום, ואנשים מבקרים אותה ללא הרף, ואני לא מבין את זה, אני לא יודע למה". הקהל מחא כפיים, וטראמפ הוסיף: "אני אהיה בצרות הלילה".

הוא התלוצץ גם על האיבה הגדולה בין השניים, ואמר כי "למרות חילופי הדברים הקשים בינינו אמש בעימות, הוכחנו שאנחנו יכולים לנהוג בצורה מתורבתת האחד כלפי השנייה. הנה, מקודם, הילרי בטעות נתקלה בי, והיא, בצורה מאוד מתורבתת, אמרה 'סלח לי'". הוא אמר גם כי "הילרי אמרה שאם תיבחר, היא רוצה שאהיה, ללא ספק, השגריר שלה בעיראק, או באפגניסטן, לבחירתי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון, דונלד טראמפ ואשתו מלניה בארוחה השנתית לצדקה קתולית בוולדרף אסטוריה, ניו יורק, 21 באוקטובר 2016. AP
הסתבך גם עם אשתו. מלניה טראמפ לצד בעלה וקלינטון/AP

עם זאת, טראמפ גם זכה באופן יוצא דופן וחריג במיוחד לערבים חגיגיים מסוג זה גם לקריאות בוז בשני קטעים, כשכינה את קלינטון "מושחתת", והתייחס להדלפות וויקיליקס. "למדנו מהן שהיא מאמינה שזה בסדר שתהיה לך מדיניות פרטית ומדיניות ציבורית. הנה היא כאן, בפומבי, מעמידה פנים שהיא לא שונאת קתולים", אמר. המועמד הרפובליקני המשיך כי "לפי עדות אחת שלה, היא שכחה יותר דברים ממה שרובנו אי פעם נלמד", בהזכירו את התשאול של קלינטון בבולשת הפדרלית, שבו ציינה פעמים רבות כי אינה זוכרת פרטים מסוימים.

קלינטון: "אני הרוח החיה של כל מסיבה, והייתי בשלוש"

"לקחתי פסק זמן מהתנומה השגרתית שלי כדי להיות פה", פתחה קלינטון את הנאום שלה, זכר לעקיצות של טראמפ על המנוחה הרבה מדי לטענתו שיריבתו לוקחת מאירועי הקמפיין. "זה ממש צ'ופר עבורכם גם להיות פה, כי בדרך כלל אני גובה הרבה יותר", היא הוסיפה בהתייחס לפרסומים אודות מאות אלפי הדולרים שקיבלה לנאום מבכירי המוסדות הפיננסיים בוול סטריט.

טראמפ וקלינטון השתתפו בארוחת צדקה לקרנות קתוליות בוולדורף אסטוריה בניו יורק, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
"בדרך כלל אני גובה יותר". קלינטון/רויטרס

קלינטון פנתה ליריבה הרפובליקני והזכירה לו את אירועי העימות שלשום, "דונלד, אם אתה באיזה שלב לא אוהב את מה שאני אומרת, תרגיש חופשי לעמוד ולצעוק 'לא נכון' כשאני מדברת". טראמפ הגיב בצחוק, והיא הוסיפה: "דונלד, אחרי שהקשבתי לנאום שלך, אני אהנה גם מלשמוע את מייק פנס מכחיש שאי פעם נתת אותו", בעקיצה על ההכחשות של שותפו למרוץ בעימות הסגנים הנשיאותיים לגבי כמה התבטאויות עבר של טראמפ.

קלינטוןן המשיכה, והתבדחה על חשבון עצמה. "אנשים אומרים שאני משעממת בהשוואה לדונלד, אבל אני לא משעממת, אני הרוח החיה של כל מסיבה שאני מגיעה אליה, והייתי בשלוש". מיד לאחר מכן, שבה לעקוץ את יריבה: "אין פה טלפרומטר היום וזה טוב, כי בטח ראיתם את דונלד מנטרל את הטלפרומטר באחד הימים, וזה באמת קשה לעקוב אחרי מה שכתוב שם, ובמיוחד קשה כשאתה מתרגם משפת המקור רוסית". אחר כך התייחסה לכתף הקרה שלה זכה טראמפ מכמה דמויות בכירות בממסד הרפובליקני, וסיפרה כי "יש פה הרבה אנשים מהזרם המרכזי של המפלגה הרפובליקנית, או כפי שאנחנו אוהבים לקרוא להם - תומכי הילרי".

טראמפ וקלינטון השתתפו בארוחת צדקה לקרנות קתוליות בוולדורף אסטוריה בניו יורק, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
עקצה את טראמפ - וזכתה לבוז. טראמפ וקלינטון בארוחה/רויטרס

"דונלד רצה שאעשה בדיקת סמים לפני העימות אתמול", המשיכה קלינטון, "וזה כל כך מחמיא לי שהוא חשב שהשתמשתי במשהו לשיפור ההופעה. למעשה השתמשתי. קוראים לזה - להתכונן". היא סיפרה כי הקשיבה ליריבה במהלך שלושה עימותים רצופים, ועקצה: "והוא עוד אומר שאין לי סיבולת. עמדתי לידו ארבע שעות וחצי. עמדתי לצדו יותר מכל אחד ממנהלי הקמפיין שלו".

היא טענה גם כי אם טראמפ ייבחר, "זה יהיה מאוד מוזר בתצלום המשותף של הנשיאים לשעבר, ולא רק בגלל ביל. תחשבו על ברק - איך הוא יעבור את החרם על כניסת מוסלמים?". גם קלינטון זכתה לקריאות בוז במקרה אחד, כשאמרה: "דונלד בריא כמו סוס, אתם יודעים. מהסוג שוולדימיר פוטין רוכב עליהם". בסיום הערב, לשם שינוי, השניים אפילו לחצו ידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully