וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מתחילת המרוץ: טראמפ תוקף ישירות את מישל אובמה

בצעד נדיר התייחס טראמפ ליחסיה של הגברת הראשונה עם יריבתו, ואמר כי "אני רואה שהיום היא אוהבת את הילרי, אבל זו לא היא שאמרה שהיא לא יכולה לדאוג לבית שלה ולמדינה?". במקביל, מצמצם המועמד את הפער מול קלינטון בסקרים

צילום: רויטרס

(בווידאו: מישל אובמה בנאום חריף נגד טראמפ, בשבוע שעבר)

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, תקף באופן נדיר את האישה הראשונה של ארצות הברית מישל אובמה בעצרת בחירות שערך הלילה (שבת) בקרוליינה הצפונית. "אני רואה כמה מישל אוהבת את הילרי, אבל לא היא הייתה זו שאמרה בשנת 2008 ש'אם היא לא יכולה לדאוג לבית שלה, היא לא יכולה לדאוג לבית הלבן ולמדינה?'. איפה האמירות האלו היום? אני לא שומע אותן", אמר הלילה.

בעצרת התייחס טראמפ לנאום שנשאה אובמה במהלך הקמפיין לבחירות המקדימות למועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית בשנת 2007, שבהן התמודד בעלה, הנשיא אובמה, מול קלינטון. מהבית הלבן הכחישו בתוקף טענות כי נאומה של אובמה כוון ליחסיה של קלינטון עם בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

עוד בוואלה! NEWS:
"האנטישמים יצאו מהחורים": העיתונאים היהודים שמאוימים מתומכי טראמפ
קלינטון: עמדת טראמפ על תוצאות הבחירות מאיימת על הדמוקרטיה
אובמה נגד טראמפ: הבחירות יזויפו? יש יותר סיכוי להיפגע מברק

מישל אובמה בשמלה של כריסטיאן סיריאנו בנאום בוועידה הדמוקרטית. AP
"איפה האמירות נגד הילרי היום?". אובמה/AP

למעשה, הגברת הראשונה אכן נשאה את הדברים בנאומה ב-2007, אך לפי הקמפיין של הנשיא הנוכחי, היא התייחסה דווקא לעצמה ולניסיונותיה של משפחת אובמה לאזן בין המשפחה לבין הפוליטיקה. "סידרנו את לוחות הזמנים שלנו כך שנוכל לוודא שהבנות שלנו באות במקום הראשון", אמרה אובמה בנאומה ב-2007. "זה אומר שאני קמה בבוקר, מכינה את הבנות לבית הספר, ואז הולכת לטייל במהלך היום כשהוא מסתובב כחלק מהקמפיין, וחוזרת הביתה לפני שהן הולכות לישון".

לאורך הקמפיין הנוכחי לנשיאות תקפה הגברת הראשונה בחריפות את המועמד הרפובליקני לא פעם, בפרט על הקלטת שבה תועד כשהוא אומר "כשאתה כוכב, אתה יכול לעשות הכול לנשים". "אני לא יכולה להפסיק לחשוב על זה", אמרה אובמה בעצרת בחירות בניו המפשייר. "זה משהו שאנחנו לא יכולים לטאטא מתחת לשטיח. זו לא הייתה 'שיחת מלתחות', אלא אדם חזק שמדבר באופן פתוח על לנשק ולגעת בנשים".

דונלד טראמפ בעימות הנשיאותי השלישי, לאס וגאס, נבאדה, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
"זכרו חברים, זו מערכת משוחדת". טראמפ/רויטרס

בתוך כך, נתונים חדשים מראים כי טראמפ צמצם את הפער מול קלינטון בחצי – כך עולה מסקר שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס. מהסקר עולה כי ככל הנראה טיעונו של טראמפ שהבחירות לנשיאות "מכורות" נגדו חלחל בקרב חברי מפלגתו ותומכיו. "זכרו חברים, זו מערכת משוחדת", אמר טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה ביום שישי. "זו הסיבה שאתם חייבים לצאת החוצה ולהצביע".

לפי סקר רויטרס המועמדת הדמוקרטית מובילה עם 44% תמיכה בה לעומת 40% התומכים ביריבה הרפובליקני. בסקר שפורסם בשבוע שעבר, היה הפער בין השניים כמעט כפול, כאשר התמיכה בטראמפ עמדה על 37%.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully