וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה קמפיין הבחירות של טראמפ מודה: "אנחנו בפיגור"

24.10.2016 / 9:18

מנהלת הקמפיין של המועמד הרפובליקני הודתה כי הסקרים לא מנבאים טובות. לטענתה, קלינטון מובילה משום שהיא נהנית מהסיוע של בעלה ושל הבית הלבן. אך לדבריה, טראמפ יכול לשנות את תמונת המצב: "הוא יבקר במדינות המפתח"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: סיכום העימות השלישי בין קלינטון לטראמפ)

מנהלת הקמפיין של דונלד טראמפ, קליאן קונוויי, הודתה הלילה (שני) כי המועמד הרפובליקני מדשדש מאחור במירוץ לנשיאות ארצות הברית. בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת MSNBC, נשאלה קונווי על ידי המנחה צ'אק טוד אם מתמונת הסקרים הנוכחית היא מכירה בכך שהמועמד הרפובליקני נמצא בפער, והשיבה: "אנחנו בפיגור".

היא ציינה כי אחת הסיבות לדשדוש בסקרים של המועמד הרפובליקני היא השימוש שעושה קלינטון באמצעי התקשורת. "יש לה יתרון מסוים, כמו קניית פרסומות ב-66 מיליון דולר בספטמבר, כפול מאוגוסט", אמרה קונווי והוסיפה כי "רובן הגדול שליליות נגד טראמפ". לדבריה, קלינטון נהנית גם מהייחוס ומהקרבה לבית הלבן. "בעלה, שהוא במקרה נשיא לשעבר, עושה למענה אירועי קמפיין, נשיא, גברת ראשונה וסגן נשיא שעושים אירועים בשבילה - כולם יותר פופולריים ממה שהיא ציפתה", אמרה מנהלת הקמפיין של טראמפ.

קונווי פירטה את תמונת המצב כפי שהיא רואה אותה ואמרה: "אנחנו נמצאים בפיגור של אחוז, שלושה, ארבעה אחוזים בכמה מהמדינות המתנדנדות שבהן מיט רומני הפסיד לאובמה". עם זאת, היא לא איבדה את האופטימיות ואמרה יש בכוחו של טראמפ לשנות את תמונת המצב בזמן שנותר. "היתרון שלנו הוא שטראמפ הולך להציג את הטיעונים שלו ישר לציבור, הוא מבקר בכל מדינות המפתח".

עוד על המרוץ לבית הלבן:
בכירים רפובליקנים: "טראמפ בתנופה, בטוח ננצח"; מטה קלינטון: "הם נואשים"
מתלוננת נוספת נגד טראמפ: "הציע עשרת אלפים דולר בשביל לילה איתו"
"האנטישמים יצאו מהחורים": העיתונאים היהודים שמאוימים מתומכי טראמפ

העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. רויטרס
יש בכוחו לשנות את תמונת המצב. המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ/רויטרס

היא הצביעה על כך שבסקרי דעת הקהל, על אף ההובלה, קלינטון לא מצליחה להגיע ל-50% תמיכה בחלק גדול של המדינות, וזאת אף שהיא מנהלת "קמפיין יקר ומסורתי", כלשונה של קונווי. היא הוסיפה: "יש לנו סיכוי להגיע למתלבטים שאומרים 'אני יודע מי זו הילרי קלינטון, אני לא רוצה להצביע עבורה ואני לא מחבב אותה', ולהעביר אותם לצד שלנו בשבועיים הקרובים".

ממוצע הסקרים הנוכחי של אתר Real Clear Politics מצביע על יתרון של 5.6% לקלינטון, ירידה של אחוז וחצי בהשוואה לשבוע שעבר. במאמר שפרסם בסוף השבוע נייט סילבר, מי שמוגדר "הגורו של הסוקרים", הוא הסביר כיצד עדיין יכול טראמפ לנצח. תחת הכותרת "ישנם ארבעה תרחישים בהן יסתיימו הבחירות, ובשלושה מהן קלינטון מנצחת", כתב סילבר, "הסיכויים של טראמפ לנצח, לפי המודל שלנו, הם 1 ל-7, כלומר הייתם מצפים שמועמד עם סיכוי שכזה ינצח אחת ל-28 שנים. זה יהיה מאורע נדיר, אבל לא משהו של פעם בחיים".

לדברי סילבר, "קלינטון נמצאת בעמדה בטוחה למדי, אבל עדיין ישנו ספק לגבי מרווח הניצחון שלה, הן מבחינת מספר הקולות והן מבחינת מספר האלקטורים". הוא כתב עוד כי "המרוץ עוד יכול להפוך צמוד, ייתכן שהסקרים מראים על יתרון גדול ממה שיש לה בפועל או שניהם, ואז היא תפסיד", והבהיר כי "המודל שלנו אומר שכדאי להיות זהירים בגלל המספר הגבוה עדיין של מצביעים שטרם גיבשו את דעתם, המספר הרב של המדינות המתנדנדות. חוסר הוודאות הזה יכול לפעול בשני הכיוונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully