וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצי קלינטון: עדיף לא להזכיר את ישראל בקרב פעילים דמוקרטיים

מיילים שפורסמו ב"ויקיליקס" חושפים דיון על הסוגיה הישראלית , וטענות כי אובמה "ידע שקלינטון משתמשת במייל פרטי". קולין פאוול: אצביע לקלינטון. טראמפ: "הייתי מנצח אם הייתה תמיכה מצמרת המפלגה". עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(טראמפ, לפני שבוע: "חייבים לדבר על ויקיליקס")

22:35 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אמר היום בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי "אם הייתה לנו אחדות במפלגה, לא היינו יכולים להפסיד את הבחירות האלה להילרי קלינטון". לדבריו, "האנשים מאוד כועסים על הנהגת המפלגה, כי היינו זוכים ב-100% אם הייתה תמיכה מהצמרת. אני חושב שאנחנו הולכים לנצח בכל מקרה".

בנוסף לכך, טראמפ הביע ביקורת חריפה על מדיניות החוץ המוצעת של יריבתו קלינטון, וטען כי היא "תוביל למלחמת עולם שלישית". בנוגע ליחסיה של קלינטון עם רוסיה, במקרה שבו תיבחר, טען טראמפ, בהתייחסות לנשיא ולדימיר פוטין: "איך היא הולכת לחשוב ולדבר עם האיש הזה, שהיא גרמה לו להיראות כה רשע?".

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בפלורידה, ארה"ב. אוקטובר 2016. AP
קלינטון, הערב בפלורידה/AP

22:11 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון אמרה היום באירוע בחירות בקוקונאט קריק, פלורידה, כי "טראמפ הוכיח שוב שהוא לא כשיר להיות המפקד העליון של הצבא שלנו". זאת, בהתייחסות לדברים שכתב אתמול יריבה דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, וטען כי "המתקפה במוסול מתבררת ככישלון מוחלט. נתנו להם הודעה של כמה חודשים מראש. ארצות הברית נראית טיפשית".

יתרה מכך, קלינטון התייחסה למגוון נושאים ושבה על עיקרי המדיניות שלה בנושא שוויון מגדרי, זכויות עובדים, מיסוי, איכות הסביבה ויצירת מקומות עבודה. בנוגע לישראל, קלינטון ציינה כי טראמפ "אמר שהוא ישמח להיות נייטרלי". היא יצאה נגד עמדתו ואמרה: "אנחנו עומדים לצד בעלי הברית שלנו, שיעזרו לנו לנצח את הטרור".

22:01 שר החוץ לשעבר של ארצות הברית קולין פאוול, שכיהן תחת הנשיא הרפובליקני ג'ורג' וו. בוש ורשום כחבר המפלגה הרפובליקנית, הכריז היום כי יצביע עבור המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. באירוע צדקה בלונג איילנד, שיבח פאוול את קלינטון על הניסיון הרב שצברה ועל הסיבולת שלה.

הציוץ השנוי במחלוקת של טראמפ:

20:05 תכתובת דואר אלקטרוני שנחשפה היום באתר "ויקיליקס" בין הדובר של קמפיין הבחירות של הילרי קלינטון ג'וש שוורין לשריל מילס, בכירת מחלקת המדינה האמריקנית לשעבר המעורבת בקמפיין קלינטון, מצביעה על כך שהנשיא ברק אובמה ידע כי קלינטון השתמשה בשרת מיילים פרטי בעת כהונתה כשרת החוץ.

"זה נראה כאילו הנשיא אמר עכשיו שהוא גילה שקלינטון השתמשה בחשבון הדואר האלקטרוני שלה רק כשהוא שמע על זה בחדשות", כתב שוורין בתחילת חודש מרץ 2015. לכך השיבה מילס: "אנחנו חייבים לנקות את זה - יש לו מיילים ממנה, ואין עליהם state.gov". זאת, בהתייחסות לסיומת המייל של השרת הממשלתי.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה באירוע בחירות במיאמי, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
"יש לו מיילים ממנה". אובמה/רויטרס

19:27 המיליארדר הישראלי-אמריקני חיים סבן אמר ליועץ מדיניות החוץ הבכיר של הילרי קלינטון, ג'ייק סליבאן, כי "היא חייבת להבדיל את עצמה מאובמה בנושא ישראל" – כך עולה מתכתובות דואר אלקטרוני מהשנה שעברה, שפורסמו אתמול באתר ויקיליקס. סבן קרא לקלינטון "לצאת בחריפות נגד אנטישמיות וחרם, להבהיר את מחויבותה לביטחון ישראל, וכל דבר אחר שהמחקר שלך אומר לך שהקהילה היהודית רגישה לגביו".

בהתכתבות נוספת מחודש מאי 2015, שפורסמה אף היא אתמול, דנו כמה מיועציה של קלינטון במקומה של הסוגיה הישראלית בקמפיין הבחירות. היועץ האסטרטגי ג'ואל בננסון טען: "למה שנתחיל לדבר על ישראל באירועים פומביים?". חרף התנגדותו של סליבאן, היועץ האסטרטגי רוברט מוק השיב: "ג'ואל צודק. לא צריך את ישראל באירועים פומביים, במיוחד בקרב פעילים דמוקרטיים".

17:10 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הופיע באירוע רשמי עם עובדי מרכז הגולף שבבעלותו במיאמי, פלורידה. כמה עשרות עובדים האזינו לנאומו של טראמפ, שהדגיש כי כ-80% מהעובדים במקום הם היספנים, וחלקם אף עלו לבמה ואמרו דברי תמיכה בבוס שלהם. טראמפ, מצדו, הדגיש כי דברי התמיכה של העובדים לא תוכנו מראש. אחת מהברמניות במקום סיפרה כי היא "אוהבת" לעבוד למען טראמפ.

טראמפ במפגש עם עובדי מרכז הגולף שבבעלותו במיאמי, פלורידה, 25 באוקטובר 2016. רויטרס
טראמפ ועובדיו בפלורידה, היום/רויטרס
טראמפ במפגש עם עובדי מרכז הגולף שבבעלותו במיאמי, פלורידה, 25 באוקטובר 2016. רויטרס
טראמפ ועובדיו בפלורידה, היום/רויטרס

15:40 כ-1.6 מיליון אזרחים בפלורידה כבר הצביעו בבחירות לנשיאות – כך עולה מנתונים חדשים שפרסמה מחלקת הבחירות במדינה. 300 אלף מצביעים מיהרו לממש את זכותם כבר ביום שני, היום הראשון להצבעה המוקדמת בפלורידה, ו-1.3 מיליון נוספים הצביעו בדואר. על פי ההערכות, כ-665 מצביעים הרשומים כרפובליקנים הצביעו, בהשוואה ל-658 דמוקרטים ו-251 מצביעים ללא שיוך מפלגתי רשמי.

11:16 הראפר ג'יי זי יערוך הופעה בחינם בקליבלנד, אוהיו, במטרה לעודד את הציבור להצביע למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. ההופעה תיערך ב-4 בנובמבר, ימים ספורים לפני יום הבחירות, והוא הכריז כי היא תכלול "אורחים מיוחדים". הכרטיסים יוצעו החל מיום שישי הקרוב.

ג'יי זי. GettyImages
הבטיח אורחים מיוחדים. ג'יי זי/GettyImages

9:01 המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ אירח מסיבות מין וסמים עם נערות צעירות במלון שבבעלותו בניו יורק - כך דיווח הלילה האתר "דיילי ביסט", שהסתמך על עדותם של צלם ושל דוגמן שהשתתפו במסיבות הללו. הם סיפרו כי חלק מהנערות היו בנות 15 וכי הבטיחו להן תמורה אם הן יגיעו לאותן מסיבות שנערכו בסוויטות במלון פלאזה. הם סיפרו כי המיליארדר קיים בעצמו יחסי מין עם הנשים שהיו באותן מסיבות. מהקמפיין של המועמד הרפובליקני לא נמסרה תגובה.

לפי הצלם, "טראמפ הלך מחדר לחדר". הוא הוסיף כי "הייתי במסיבה בעצמי. היו שם בחורים עם נערות צעירות, סקס, הרבה סקס, הרבה קוקאין. עם זאת, הוא סיפר כי אסור היה לעשן באותן מסיבות. "טראמפ לא אישר סיגריות". לדבריו, לדוגמניות הצעירות נאמר כי "אתן תפגשו גברים עשירים שיעזרו לכן. זאת הייתה רשת, אבל בהיקף הזוי ומוזר".

1:05 סקר חדש שערכה רשת CNN והתפרסם הלילה מראה כי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, מובילה על יריבה הרפובליקני, דונלד טראמפ, בחמש נקודות. על פי נתוני הסקר, 49% מהמשיבים אמרו כי יצביעו לקלינטון, לעומת 44% בלבד שהעידו כי בכוונתם להצביע לטראמפ. המועמד הליברטריאני, גארי ג'ונסון, זכה ל-3% בלבד בסקר ואילו מועמדת המפלגה הירוקה, ג'יל סטיין, ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully