וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן שלברון ג'יימס כשל, הצליח המגנט של קלינטון

עמרי נחמיאס, קרוליינה הצפונית

28.10.2016 / 12:00

מישל אובמה נעמדה אמש באירוע בחירות בקרוליינה הצפונית לצד המועמדת לנשיאות ושלהבה את הקהל הצעיר, שעלול להישאר בבית ביום הבוחר. יחד, אומרים תומכי המפלגה, הן מאחדות את השורות: "זה מה שהילרי היתה צריכה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הסטודנטים שהגיעו אמש (חמישי) בקבוצות מאורגנות לאירוע הקמפיין של הילרי קלינטון ומישל אובמה בווינסטון סאלם שבקרוליינה הצפונית, הורשו לדלג על תורי הענק, שהשתרכו הרחק אל עבר הרחובות הסמוכים לאולם הכדורסל שבו נערך האירוע, ולגשת לכניסה נפרדת. לאנשי הקמפיין של קלינטון היה חשוב להבליט באירוע משותף זה את נוכחותם של צעירים, רבים מהם תומכי ברני סנדרס, שעד כה לא בדיוק התלהבו מהרעיון של לצאת מהבית ולהצביע עבור שרת החוץ לשעבר - מישהי שעבורם היא פוליטיקאית שמייצגת עוד מאותו הדבר.

את מה שלא עשו עד כה הצהרות תמיכה מעשרות סלבס, זמרים, סטנדאפיסטים ואפילו ספורטאים כמו לברון ג'יימס, היתה אמורה לעשות אמש הגברת הראשונה של ארצות הברית. עם אחוזי פופולריות שנעים סביב 60%-70% בקרב כלל האוכלוסייה, אובמה היא המגנט באמצעותו מקווה קלינטון להוציא מהבתים את אלה שכבר החליטו כי הם מתכוונים לתמוך בה, אבל לא בטוחים שיש להם את הכוח לצאת בשביל זה מהבית.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית || סיקוד מיוחד:
שבועיים לבחירות: קלינטון מגדילה את הפער - וטראמפ במצוקה
יועצי קלינטון: עדיף לא להזכיר את ישראל בקרב פעילים דמוקרטיים
קלינטון עוקצת את טראמפ: "רוצה לתת לו הזדמנות לשלם עוד מסים"

לראשונה בקמפיין: הילרי קלינטון ומישל אובמה על אותה במה. רויטרס
מה שלא עשה לברון ג'יימס, הצליחה הגברת הראשונה. קלינטון ואובמה/רויטרס

ליונה אמוסה, סטודנטית בת 21 מווינסטון סאלם שהגיעה לאירוע יחד עם אחיה הצעיר ג'וליאן, סטודנט גם הוא, סיפרה לוואלה! NEWS כי עם כל הכבוד למועמדת הדמוקרטית לנשיאות, היא הגיעה לאירוע בראש ובראשונה כדי לצפות בגברת הראשונה. "היא מודל לחיקוי עבורי, וזה מרגש אותי לראות אותה. אם להיות כנה, אני תומכת של ברני סנדרס במקור".

כשנשאלה אם היו לה ספקות לפני שהחליטה לתמוך בקלינטון, היא השיבה בחיוב. "אני חושבת שיש הרבה נושאים שאליהם הילרי לא מתייחסת בכלל. לדוגמה, היא לעולם לא מתייחסת לתנועת Black Lives Matter, היא מפספסת חלק גדול של מה זה להיות שחור באמריקה, ואני חושבת שזו נקודה חשובה שהיא צריכה להתייחס אליה", סיפרה. על ההופעה של אובמה אומרת אמוסה כי "בשבילי זה חשוב לראות אישה שחורה חזקה עומדת על הבמה ומראה את ההישגים שלה". לדברי אחיה, "אני כרגע בשנה הראשונה בקולג', ומאז שאני ילד היא הגברת הראשונה כך שאפשר לומר שגדלתי איתה. הייתה לזוג אובמה השפעה גדולה על האופן שבו גדלתי. פוליטית, חברתית ואפילו אקדמית".

"קלינטון לא מלאת חיים כמו מישל. התקשורת הפכה אותה למנוכרת, ונשים מזדהות יותר עם מישל"

צעירים רבים שהגיעו לאולם תיארו תחושות דומות. רייצ'ל סקוט, סטודנטית מהעיירה קרנרסוויל הסמוכה, הגיעה לאירוע בלוויית חבריה ג'וליאן מורגן וג'ורדן נייבר. לדבריה, "בשבילי, היה חשוב לראות את מישל אובמה ואת הילרי קלינטון עומדת לצידה. כל אחת בנפרד יכולה להגיע רק לקבוצות מסוימות באוכלוסייה, אבל יחד הן יכולות לאחד את המפלגה, וזה היה מאוד חשוב, זה משהו שהילרי היתה צריכה". נייבר הוסיף: "ראיתי את הילרי מדברת, וזה לא בדיוק מלא חיים כמו מישל. היא דוברת יוצאת מן הכלל". כשהוא נשאל מה החשיבות של אובמה לקמפיין של קלינטון, אומר נייבר כי "היא מרחיבה את בסיס התומכים. קלינטון לא מלהיבה באופן כללי, אבל התקשורת גרמה לה להפוך לדמות מנוכרת, בעיקר בעיני נשים, ואני חושב שנשים מזדהות יותר עם מישל מאשר עם הילרי".

(מימין לשמאל: ג'וליאן מורגן, רייצ'ל סקוט וג'ורדן נייבר) באירוע בחירות של הילרי קלינטון בעיירה ווינסטון סאלם שבקרוליינה הצפונית, אוקטובר 2016. עמרי נחמיאס באמצעות סמארטפון של וואווי Huawei, מערכת וואלה! NEWS
"יחד הן מאחדות את המפלגה". ג'וליאן, רייצ'ל וג'ורדן/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס באמצעות סמארטפון של וואווי Huawei

בתוך האולם עצמו, ניתן להתרשם ממכונת הקמפיין המשומנת של הילרי קלינטון, שמקפידה היטב על הפרטים הקטנים ביותר. כך, לדוגמה, כוסה היציע העליון באולם הכדורסל במתקן של מוטות ברזל ווילונות בד שחורים, שתפקידם היה להסתיר את הקרחות ביציע אם יהיו כאלה. בכל פעם שמתמלא אחד היציעים עד לאפס מקום, מגיעים אנשי צוות, מפרקים את המתקן ו"חושפים" קבוצת קהל חדשה לעיני המצלמות. בסופו של דבר האולם מתמלא, והשתיים צועדות פנימה לקול תשואות הקהל.

גינת הירק של מישל

המסר ששתיהן שוזרות בנאומיהן הוא מסר של המשכיות. קלינטון, שהיתה הראשונה לדבר, ביקשה לזכות באמונם של אלה המעריצים את הזוג אובמה והבטיחה להמשיך את מורשתו של הנשיא המכהן. היא אפילו התחייבה כי אם תיבחר, תטפל יפה בגינת הירק ששתלה מישל בבית הלבן כדי להעלות את המודעות לאכילה בריאה. "ברצינות, האם יש מישהו יותר מעורר השראה ממישל אובמה?" היא פותחת את דבריה והוסיפה: "אני יודעת מה זה להיות גברת ראשונה".

כשמגיע תורה של אובמה, ניכר שהיא בוחרת בנאום סולידי ומחושב מאוד, בניסיון להחזיק את המקל משני הקצוות: להרעיף על קלינטון מהפופולריות שלה מבלי להאפיל עליה בו בזמן. שלא כמו נאומה בניו המפשייר מלפני שבועיים, שיהיה בוודאי אחד הזכורים של מערכת הבחירות הנוכחית, הפעם היה זה נאום ממוקד, יותר, עם מסרים שפנו בעיקר לצעירים, לנשים ולאפרו אמריקנים.

מפגש בי הילרי קלינטון ומישל אובמה – צפון קרולינה. עמרי נחמיאס באמצעות וואווי, עמרי נחמיאס
מכונה משומנת. המונים באירוע, אמש/עמרי נחמיאס , עמרי נחמיאס באמצעות וואווי

בניסיון לדרבן את הצעירים לצאת להצביע ולהימנע משאננות, ניסתה אובמה לטעת בהם תחושת בהילות: "אם הילרי לא תנצח את הבחירות האלה, זו תהיה אשמתנו". היא גם התייחסה למעורבות החריגה שלה בקמפיין הבחירות כשהוסיפה כי "בטח שמתם לב שעשיתי קצת אירועי קמפיין למען הילרי. אני שומעת שמעורבות כזו של גברת ראשונה בקמפיין היא חסרת תקדים, אבל הבחירות האלה הן חסרות תקדים, וזו הסיבה שבגללה אני כאן". על האפשרות שקלינטון תהפוך לנשיאה ה-45 אמרה אובמה: "היא יותר מוכנה לתפקיד מכל אחד, יותר מברק ויותר מביל".

ב-11 הימים שנותרו עד הבחירות, ימשיכו בני הזוג אובמה להופיע במרץ למען קלינטון ברחבי ארצות הברית, בניסיון להוציא החוצה כמה שיותר מצביעים; להוציא כאלה שלא מתלהבים מהאפשרות להצביע לה ושוקלים להישאר בבית, וגם כאלה שתומכים בה עקרונית, אבל מסתכלים על תמונת הסקרים וחשים שאין טעם לעמוד בתורים הארוכים, שיכולים להגיע לעתים להמתנה של יותר משעה, כאשר בחלקים נרחבים של ארצות הברית מזג האוויר כבר קר וגשום. הם יודעים היטב, שללא אחוזי הצבעה גבוהים מצד התומכים הצעירים, תמונת המצב בקלפיות ב-8 בנובמבר יכולה להיראות לגמרי אחרת ממה שמראים היום הסקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully