וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: טראמפ מוביל על קלינטון לראשונה מאז מאי

סקר של רשת ABC והוושינגטון פוסט, שנערך לאחר פתיחת חקירת פרשת המיילים של קלינטון, מעלה כי 46% מהנשאלים יתמכו במועמד הרפובליקני, בעוד 45% יצביעו ליריבתו. חמישית מהנשאלים בסקר כבר בחרו בהצבעה המוקדמת. טראמפ בתגובה: "וואו"

עריכה: ניר חן

סקר חדש של רשת ABC וה"וושינגטון פוסט" מעלה כי לראשונה מאז חודש מאי מוביל המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ על יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. זאת, על רקע פתיחת החקירה בגין פרשת המיילים שבה מעורבת קלינטון. לפי הסקר, איל הנדל"ן זוכה ב-46% תמיכה, בעוד שרת החוץ לשעבר זוכה ב-45%. הנתונים נכונים ליום ראשון האחרון, יומיים לאחר ההודעה על חידוש החקירה, וחמישית מהנשאלים בסקר אמרו כי כבר הצביעו.

הסקר נערך מדי יום בשבועיים האחרונים. מנתוני הסקר ניתן לראות כי ב-20 באוקטובר, טרם פורסם דבר פתיחת החקירה, זכתה קלינטון ב-50% תמיכה, בעוד טראמפ השתרך מאחור עם 38% בלבד. הפער הלך והצטמצם, ועם ההודעה של יו"ר הבולשת הפלדרלית (ה-FBI) על איתור המיילים הנוספים הקשורים לחקירה ופתיחת התיק מחדש, עמד הפער בין השניים על אחוז אחד לטובת קלינטון. פער זה נשמר במשך כמה ימים, והשתנה לפני יומיים.

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ במהלך עצרת בחירות בוורן, מישיגן, נובמבר 2016. רויטרס
ההודעה על החקירה הגבירה את התמיכה במועמד הרפובליקני. טראמפ/רויטרס

יש לציין כי התוצאה נכללת בתוך טעות הדגימה. כמו כן, בקרב הנשאלים בסקר שכבר הצביעו בהצבעה המוקדמת, 55% אמרו כי הצביעו לקלינטון ו-39% בלבד אמרו כי הצביעו ליריבה – פער של 16%.

הסקר אף בחן את אחוז האנשים שמרוצים מהחלטתם להצביע לאחד משני המועמדים. הסקר מראה כי 53% ממצביעיו של טראמפ אמרו כי הם מרוצים מבחירתם, בעוד רק 45% ממצביעיה של קלינטון הסכימו עם אותה הטענה. לפני כשבועיים, 52% מהמצביעים הדמוקרטים אמרו כי הם מרוצים מבחירתם, ורק 49% מהמצביעים הרפובליקנים טענו את אותו הדבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מיד לאחר פרסום הסקר כתב טראמפ בעמוד הטוויטר שלו: "וואו. אני מוביל כעת 45%-46%. עליתי ב-12% בשבועיים, בעיקר לפני התפוצצות הפרשה של הילרי הנוכלת".

אתמול קבע סקר של רויטרס כי קלינטון מובילה בחמש נקודות על פני טראמפ. על פי הסקר, קלינטון זוכה ל-44% תמיכה, ואילו טראמפ זוכה ל-39%. בנוסף, סקר של רשת NBC העלה כי התמיכה בקלינטון לא השתנתה לאחר ההכרזה על חידוש חקירת פרשת המיילים.

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בסינסינטי. רויטרס
התחזיות מצביעות על כך שסיכוייה לנצח פחתו. קלינטון/רויטרס

עם זאת, על פי ממוצע הסקרים של אתר Real Clear Politics, היתרון היחסי של קלינטון הצטמצם במהלך סוף השבוע, מ-4.6 נקודות ביום שישי ל-2.5 היום. כמו כן, לפי תחזית רשת CNN, הסיכוי של המועמדת הדמוקרטית צנח באופן משמעותי בימים האחרונים. לפי התחזית המעודכנת, הסיכוי של שרת החוץ לשעבר להיבחר עומד כעת על 78% - ירידה של 17% ביחס לתחזית שפורסמה לפני שבועים, אז עמד הסיכוי של קלינטון על 95%.

התחזית מתבססת על סקר שנערך בין גולשי האתר של הרשת, ולא על סקרי דעת הקהל האחרונים. במקביל, הניו יורק טיימס, שחזה בשבוע שעבר כי הסיכוי של קלינטון לנצח הוא 93%, הוריד את הסיכוי ל-89%.

אתמול התייחסה קלינטון בעצרת בחירות בקנט שבאוהיו לפרשת המיילים. "רבים שואלים למה ה-FBI נכנס לזה, שבוע לפני הבחירות וללא ראיות", אמרה קלינטון והוסיפה: "זאת שאלה טובה. אמרתי שזו הייתה טעות. אני בטוחה שהם יגיעו עכשיו לאותה המסקנה. אין פה תיק. עכשיו צריך להתמקד בבחירת הנשיא".

יריבה טראמפ, מנגד, הביע תמיכה בראש ה-FBI, בעצרת בגרנד רפידס שבמישיגן. "זה דרש הרבה אומץ, הוא החזיר את המוניטין שלו", אמר. "יש הרבה אנשים שרוצים שהוא יעשה את הדבר הרע. הוא עשה את הדבר הטוב". טראמפ יצא נגד יריבתו קלינטון, ואמר: "היא רוצה להאשים את כולם בצרות שלה, אבל היא הביאה את זה על עצמה. היא זו שיצרה שרת פרטי, ועסקה בשוחד במחלקת המדינה. הילרי היא זו ששלחה וקיבלה מידע מסווג בשרת לא מאובטח, וסיכנה את ביטחונם של האמריקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully