וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "היא לא יכולה לנהל מדינה"; קלינטון: "הוא יצית מלחמה"

המועמד הרפובליקני תהה באירוע בניו המפשייר כיצד יריבתו הדמוקרטית "תנהל מדינה כשהיא לא יכולה לנהל מיילים". קלינטון סחפה את הבוחרים בפנסילבניה: "הוא יכול להתחיל במלחמה בשלוש בלילה". סקר אחרון העניק לה יתרון של 3%

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ מותח היום (שישי) ביקורת קשה על יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון בנוגע לפרשת המיילים. "קלינטון לא יכולה לנהל מדינה, אז איך היא יכולה לנהל שרת מיילים?", אמר טראמפ בכנס בחירות שהוא עורך באטקינסטון, ניו המפשייר. טראמפ מנסה לצמצם את הפער מול המתמודדת הדמוקרטית, במדינה שעד כה הייתה נחשבת לבטוחה לניצחון של קלינטון.

טראמפ הוסיף כי הבולשת האמריקנית, ה-FBI, עורך כמה חקירות פליליות נגד קלינטון. לדבריו, מאות אלפי המיילים שנחקרים כוללים כמה חדשים שלא נראו לפני כן על ידי הרשויות. "אסור לה להתמודד", אמר טראמפ, "הילרי עומדת מאחורי פעילות פלילית ענפה וטיוח". הוא הוסיף כי קלינטון תפתח את שערי ארצות הברית לטרוריסטים בכך שתביא לעלייה של 550% עלייה בכניסת סורים למדינה.

במקביל, נאמה קלינטון באירוע בחירות בפיטסבורג, פנסילבניה. "טראמפ יכול להצית מלחמה אמתית - לא מלחמת טוויטר - בשלוש בלילה", אמרה לקול תשואות הקהל. היא ציינה את יחסו של טראמפ לשחורים והזכירה את מקרי האפליה שלו כלפי מיעוטים בשנות ה-70.

עוד על הבחירות בארצות הברית:
"יודעת לעשות את העבודה": הדמוקרטים גייסו מנהיגים ישראלים למען קלינטון
טראמפ: חוקרי ה-FBI אמרו שקלינטון עשויה לעמוד לדין
מה טראמפ צריך כדי לנצח? ניתוח הסקרים האחרונים בארה"ב

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בסלמה, קרוליינה הצפונית, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
"אסור היה להתמודד". טראמפ/רויטרס
הילרי קלינטון בעצרת בחירות בפיטסבורג, פנסילבניה, 4 בנובמבר 2016. עמרי נחמיאס
קלינטון בפיטבורג/עמרי נחמיאס

ארבעה ימים לפני הבחירות בארצות הברית, המתמודדים מנסים לשפר את סיכויי ההצלחה שלהם בניסיונות אחרונים לסחוף את הבוחרים. המסר של השניים הוא אחד: הפסד בבחירות ביום שלישי יהיה לא פחות מאסון.

על פי הסקרים, נראה שטראמפ מצמצם את הפער בניו המפשייר. שני סקרים שנערכו בקרב בוחרים במדינה הראו ששני המועמדים צמודים זה לזה, וסקר שלישי הראה שדווקא המועמד הרפובליקני מוביל ב-5% על פני יריבתו הדמוקרטית. קלינטון תנסה לסחוף את הבוחרים בפיטסבורג, פנסילבניה. על פי האתר חישוב הסקרים real clear politics, המועמדת הדמוקרטית מובילה במדינה זו על יריבה הרפובליקני ב-3.5%.

עם זאת, במחנה של קלינטון מנסים לשדר עסקים כרגיל גם בניו המפשייר, למרות הסקרים המדאיגים עבור המועמדת. ג'ולי מקליין, מנהלת התקשורת של קמפיין קלינטון במדינה אמרה כי מטה קלינטון המקומי נמצא בתפוסה מלאה מאז חודש מאי, והוא פועל בתיאום עם המטה של המפלגה הדמוקרטית כדי למנוע מטראמפ הישגים במדינה. "תוצאות הסקרים תמיד צמודות בניו המפשייר סביב יום הבחירות", אמרה מקליין.

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בפיטסבורג, פנסילבניה, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
"טראמפ יכול להצית מלחמה". קלינטון/רויטרס

מפת האלקטורים המעודכנת:

מוקדם יותר פרסמו רשת ABC ועיתון ה"וושינגטון פוסט" סקר שלפיו קלינטון זוכה ל-47% תמיכה בבחירות, זאת לעומת 44% תמיכה בטראמפ. מדובר בשיפור קל עבור המועמדת הדמוקרטית, שעמדה בפער של שתי נקודות בלבד בסקר הקודם. עם זאת, אף אחד מהמועמדים לא יכול לשקוט על שמריו לקראת יום שלישי בניסיון להבטיח את 270 האלקטורים שיביא את המועמד או המועמדת אל החדר הסגלגל בבית הלבן.

ארה"ב: 29 נפגעו בפיצוץ מטען ראש עיריית ניו-יורק: "לא רואים קשר לטרור". רויטרס
חשש מאירוע ביטחוני ביום הבחירות. הפיגוע בניו יורק, ספטמבר/רויטרס

לקראת יום הבחירות, גובר החשש הביטחוני מניסיונות של ארגוני טרור לשבש את ההליך הדמוקרטי. מוקדם יותר מסרו מקורות מודיעיניים אמריקניים לרשת CBS כי נבדק חשש מפני מתקפת טרור בניו יורק, בטקסס או בווירג'יניה ביום שני הקרוב, יום אחד בלבד לפני יום הבחירות. מאוחר יותר אישרו הרשויות בניו יורק ובניו ג'רזי שהן אכן עודכנו בהתרעה זאת.

על פי המידע מודיעיני, מי שעומד מאחורי תכנון המתקפה הוא ארגון אל-קאעדה. עם זאת, המידע עדיין נמצא בבדיקה. גורם בכיר ב-FBI הסביר כי "גופי המאבק בטרור וביטחון המולדת ממשיכים לשמור על עירנות, על מנת להגן נגד מתקפות כאן, בארצות הברית". לדבריו, "הבולשת הפדרלית, יחד עם שותפינו, בוחנים את המידע המודיעיני מקרוב, במטרה לזהות ולסכל כל איום פוטנציאלי לביטחון הציבור".

מצביעים בשרלוט, קרוליינה הצפונית, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
מצביעים בשרלוט, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully