וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל התרחישים האפשריים: זה מה שטראמפ צריך כדי להביס את קלינטון

קמפיין טראמפ השקיע בשבוע האחרון 25 מיליון דולר בתשדירי בחירות במדינות המתנדנדות, בהנחה כי במדינות הרפובליקניות המסורתיות ניצחונו מובטח. אם אנשיו צודקים, גבוהים הסיכויים לכך שיצליח להשיג את מספר הזהב - 270 אלקטורים - שיוכלו להביא אותו לניצחון מפתיע

צילום: רויטרס

יום הבחירות לנשיאות ארצות הברית מתקרב בצעדי ענק, ודרכו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ל-270 אלקטורים, ובכך לזכייה במרוץ, לפי הסקרים, אינה כל כך פשוטה. אולם, למרות יתרונה בסקרים, ניצחונה של יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון כלל אינו מובטח והשניים נמצאים במרוץ צמוד.

הקמפיין של המועמד הרפובליקני השקיע בשבוע האחרון 25 מיליון דולרים בתשדירי בחירות במדינות המתנדנדות, בהן קולורדו, פלורידה, איווה, מיין, מישיגן, קרוליינה הצפונית ונבאדה. ההשקעה המאסיבית והממוקדת רק במדינות אלו מתבססת על הנחת הקמפיין כי טראמפ לא צריך להשקיע מאמץ מיוחד כדי לזכות במרבית הקולות במדינות כמו אריזונה, ג'ורג'יה או טקסס, שבאופן מסורתי מצביעות למועמד הרפובליקני.

בהנחה וטראמפ יזכה בפלורידה, אוהיו, קרוליינה הצפונית ואיווה, אם לא ירשם מהפך באף אחת מהמדינות האדומות ובאמצעות אלקטור נוסף מהמחוז השני של מיין, הוא יצליח להגיע ל-260 אלקטורים. רשת CNN שרטטה כמה תרחישים שבעקבותיהם יצליח לגרוף גם את עשרת האלקטורים הנותרים ולזכות בבחירות.

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון עם יתרון קל בסקרים; ביונסה במופע למענה: "חייבים להצביע"
לא רק קלינטון או טראמפ: אזרחי ארה"ב יכריעו גם בסוגיית הלגליזציה
דיווח: ארה"ב נערכת למתקפת סייבר של רוסיה ביום הבחירות

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בסלמה, קרוליינה הצפונית, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
מצמצם את הפער בסקרים. טראמפ/רויטרס

אם טראמפ יצליח לזכות בכל המדינות שבהן ניצח המועמד הרפובליקני בבחירות 2012, מיט רומני, אבל לזכות גם במדינות המתנדנדות שבהן ניצח אובמה – פלורידה, אוהיו, איווה, נבאדה וניו המפשייר – הוא יוכל לזכות בבחירות, אך זה יהיה ניצחון צמוד, עם 270 אלקטורים לעומת 268 לקלינטון. לפי הסקרים, לתחזית הזו יש את הסיכוי הטוב ביותר עבור טראמפ.

אם יתברר כי קיים רוב "שקט" של גברים לבנים ממעמד הביניים במדינות הכחולות המובהקות ויסקונסין, מישיגן ופנסילבניה, שיגיעו לקלפיות, טראמפ יוכל להשיג רוב מכריע של 290 אלקטורים, לעומת 248 לקלינטון. התמיכה במועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון בנבאדה, ניו המפשייר וקלורדו עשויה לגנוב קולות מקלינטון ולזכות את טראמפ ב-279 אלקטורים.

בהצבעה המוקדמת בקרוליינה הצפונית, פלורידה וג'ורג'יה ניתן לראות כי כמות המצביעים השחורים נמוכה. אם המגמה תמשיך, יוכל טראמפ להגיע ל-275 אלקטורים. אם גם המצביעים ההיספנים יעדרו מהקלפיות, המספר יעלה ל-279. לבסוף, אם בצפון-מערב ארצות הברית, מיין וניו המפשייר, יפתיעו בתמיכה גורפת בטראמפ הוא יוכל לזכות בלא פחות מ-287 אלקטורים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הילרי קלינטון בעצרת בחירות בפיטסבורג, פנסילבניה, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
זקוקה לקולות השחורים וההיספנים. קלינטון/רויטרס

הסקרים הנוכחיים מצביעים על מרוץ צמוד, אך עם יתרון לקלינטון. סקר של סוכנות הידיעות רויטרס ומכון המחקר "איפסוס" צופה 44% תמיכה במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, ו-39% תמיכה ביריבה הרפובליקני דונלד טראמפ. על פי סקר של מקלצ'י-מריסט, קלינטון מובילה בפער זעום על יריבה הרפובליקני. הסקר צופה 46% תמיכה בקלינטון ו-44% בטראמפ.

בסקר נוסף של רשת ABC והעיתון "וושינגטון פוסט", המועמדת הדמוקרטית זוכה ל-47% תמיכה ברמה הלאומית, לעומת 43% לטראמפ. בכך הגדילה במעט קלינטון את היתרון הזעום שלה, אולם הסוקרים הבהירו כי הפער "עדיין נמצא בתחום טעות הדגימה".

למרות התרחיש האופטימי של קמפיין טראמפ, לפיו המדינות האדומות כבר מובטחות, מסקר רויטרס עולה כי בכמה מאותן מדינות מובילה דווקא קלינטון, אך באחוזים בודדים. שני המועמדים צמודים בפלורידה ובקרוליינה הצפונית, מהמדינות החשובות ביותר במרוץ, ויתרונה של קלינטון במישיגן הצטמצם משמעותית.

(עדכון ראשון: 18:41)

מפת האלקטורים המעודכנת:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully