וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החסידות האנטי-ציונית קוראת לתמוך בקלינטון: "טראמפ טוב לישראל"

6.11.2016 / 0:15

מנהיגי חסידות סאטמר, הגדולה בעולם, קראו שלא לתמוך במועמד הרפובליקני משום שהוא אינו תואם לדעתם הקיצונית נגד ישראל. "יש לקלינטון היסטוריה של עמידה לימינה של היהדות החרדית בכל מצב", הוסיפו

צילום: רויטרס

מנהיגי חסידות סאטמר, החסידות הגדולה בעולם, קראה בסוף השבוע האחרון לחסידיה להצביע למועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. החסידות שנוקטת בקו אנטי ציוני ומובילה קו קיצוני נגד מדינת ישראל הסבירה בהודעה שפרסמה כי "טראמפ יהיה יותר טוב למדינת ישראל, וזה אחד מהשיקולים לא לתמוך בו".

עוד טענו מנהיגי החסידות כי לקלינטון יש "היסטוריה של שנים רבות לעמוד לימינה של היהדות החרדית בכל מצב". בין היתר, ציינו כי קלינטון סייעה אף בתקופתה כגברת הראשונה "בפדיון שבויים ובהצלת נפשות".

לקריאה נוספת:
כל התרחישים האפשריים: זה מה שטראמפ צריך כדי להביס את קלינטון
אחרי 200 שנה: התרחיש המוזר שבו איש ה-CIA זוכה בנשיאות ארה"ב
לא רק קלינטון או טראמפ: אזרחי ארה"ב יכריעו גם בסוגיית הלגליזציה

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בסינסינטי. רויטרס
"הבחירה בה כמעט ולא תשפיע". קלינטון/רויטרס

החסידות מונה אלפי משפחות, רובן בארצות הברית, ויש לה שני פלגים שפועלים בנפרד אחד מהשני. בראש שתי הקבוצות עומדים האחים אהרון וזלמן לייב טייטלבוים. הם מנהלים שתי חצרות בנפרד ומתחרים ביניהם על ההנהגה ועל הקו האנטי ציוני. גורם בחסידות הודה הערב כי "הבחירה בה כמעט ולא תשפיע משום שמדינת ניו יורק הולכת בקלות לדמוקרטים, אבל צריכים להראות את הכרת הטובה".

(עדכון ראשון: 22:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully