וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברים, יריבים: כשטראמפ וקלינטון היו ידידים קרובים

שני המועמדים הורידו את הכפפות במערכת הבחירות וניסו לפגוע בנקודות הרגישות ביותר אחד של השנייה. עם זאת, מי שנראים כאויבים מלידה היו בעבר ידידים קרובים. יחסי אהבה-שנאה בדרך לבית הלבן

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז ויאיר דניאל

(בווידאו: טראמפ על קלינטון: "תגרום למלחמת עולם שלישית")

"קלינטון לא יכולה לנהל מדינה", "טראמפ יכול להצית מלחמה ב-3:00 בלילה" - אלה רק טעימות קטנות מהדברים הקשים שהטיחו המועמדים לנשיאות ארצות הברית זה בזו. חילופי ההאשמות, הקמפיינים האישיים והמרים והניסיונות של כל מועמד להציף את הפגמים של יריבו בדרך לחדר הסגלגל מביאים למסקנה כאילו השניים היו שונאים מאז ומעולם.

עם זאת, מסתבר שהיחסים בין המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ דווקא היו הרבה יותר קרובים וחמים. המשתתפים בחתונת טראמפ עם אשתו השלישית מלניה לפני עשור צפו בבני הזוג קלינטון מככבים באירוע, מחייכים ומפטפטים בשמחה עם הזוג ביומו המאושר. בני הזוג קלינטון זכו למקום של כבוד בשורה הראשונה בכנסייה שבה נשאו בני הזוג טראמפ. השניים קיבלו יחס של אורחי כבוד באירוע רווי המפורסמים והמיוחסים.

עוד על הבחירות לנשיאות ארה"ב:
לא שומרים את הנשק בבית: המיליציות של טראמפ שיפטרלו בקלפיות
3% פער באוהיו, 1% בלבד בפלורידה: תמונת המצב במדינות המפתח
כאן גרים בכיף: איזו משפחה תיכנס לבית הלבן?

חיבוקים וחיוכים בחתונת דונלד ומלניה:

לא רק בחתונה נראו המתמודדים היריבים מחויכים יחד. בעלה של הילרי ונשיא ארצות הברית לשעבר, ביל, היה נוהג בעבר לייעץ לטראמפ בשיחות טלפוניות. גם בנות הדור השני, צ'לסי קלינטון ואיוונקה טראמפ, יצרו קשרי ידידות חמים. טראמפ אף ציין בעבר את הערצתו לנשיא לשעבר, תוך שהוא מכנה את פרשת מוניקה לווינסקי "לא חשובה". לימים, בקמפיין לנשיאות 2016, הוא לא יהסס לכנות את בעלה של יריבתו "אנס".

בשנה שעברה התייחס טראמפ בריאיון ל"פוליטיקו" להשתתפות הקלינטונים בחתונתו. "דרשתי שהם יהיו שם, ולהם לא הייתה ברירה", אמר טראמפ תוך שהוא מתייחס לתרומות שהעניק למועמדת קלינטון, והסביר: "זה מה שלא טוב במדינה שלנו. היא מונעת על ידי ועבור תורמים, בעלי אינטרסים מיוחדים ולוביסטים". הוא גם הוסיף כי התרומה נעשתה למטרה אסטרטגית. "אני איש עסקים", אמר טראמפ בראיון ברשת "פוקס", "אני תורם לכולם. כשהייתי זקוק להילרי, היא הייתה שם. אם אני אומר 'בואו לחתונה שלי', הם באים לחתונה שלי".

טראמפ וקלינטון השתתפו בארוחת צדקה לקרנות קתוליות בוולדורף אסטוריה בניו יורק, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
קלינטון וטראמפ מחוייכים בארוחת צדקה לקרנות קתוליות בניו יורק/רויטרס

גם קלינטון עצמה ניסתה להפחית בחשיבות השתתפותה בחתונת יריבה הפוליטי וטענה כי היא הייתה באירוע רק בשביל הכיף והבידור, תוך התעלמות מהעובדה שטראמפ תרם ל"קרן קלינטון" לא פחות מ-100 אלף דולרים. עם זאת, מקורבים למועמדת לנשיאות ציינו כי הם הופתעו מהשתתפותה בחתונה וכי ייתכן שקלינטון שינתה את לוח הזמנים שלה לשם כך, משום שחשבה שטראמפ תורם גדול יותר ממה שהיה במציאות.

היחסים בין טראמפ לבין בני הזוג קלינטון מוקדמים הרבה יותר מימי החתונה של טראמפ שנערכה בשנת 2005. בשנות ה-90 המוקדמות של המאה הקודמת, ביקר טראמפ את בני הזוג בבית הלבן. בשנת 1996, מינה הנשיא דאז, ביל קלינטון, את אחותו של טראמפ לשופטת ערעורים. שלוש שנים לאחר מכן הקים טראמפ מגרש גולף ענק רק עשרה קילומטרים מביתם של בני הזוג משום שהוא ידע שביל זקוק למקום לשחק בו.

ביל קלינטון עם דונלד טראמפ בתמונה משנת 2000. צילום: הספריה הנשיאותית של ביל קלינטון, ספק 500
ביל קלינטון וטראמפ בשנת 2000/ספק 500, צילום: הספריה הנשיאותית של ביל קלינטון

ב-1997 ביקרו הקלינטונים במגדל טראמפ בניו יורק. עשור לאחר מכן, בשנת 2008, עוד שיחקו הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות גולף יחד. בשנת 2015, באופן מפתיע או שלא, קלינטון אמרה בריאיון כי "טראמפ היה נחמד לשנינו. הוא חשב שהילרי הייתה סנאטורית טובה בניו יורק שאחרי אסון התאומים".

כעת, כמה שעות לפני יום הבחירות הרשמי בארצות הברית, וכשהקרב לבית הלבן כבר בשיאו, המסכות הוסרו ועמן גם גינוני הנימוס והמילים הנחמדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully