וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפרשת המיילים: ה-FBI לא ימליץ על העמדת קלינטון לדין

ראש הבולשת מסר לחברי קונגרס כי בתום חקירת המיילים החדשים, הוחלט שלא לשנות את העמדה בנוגע להעמדתה למשפט של קלינטון בגין שימושה בחשבון מייל פרטי בעת שכיהנה כשרת החוץ. בקמפיין של המועמדת הביעו שביעות רצון מההצהרה. טראמפ: "קלינטון מוגנת על ידי מערכת מושחתת"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(טראמפ מאשים את אובמה: ידע בזמן אמת על פרשת המיילים, בשבוע שעבר)

ראש ה-FBI ג'יימס קומי שלח אמש (ראשון) מכתב לחברי קונגרס בולטים, ובו כתב כי בתום חקירת המיילים הנוספים שאותרו ונחשדו כרלוונטיים לפרשת המיילים שבה מעורבת הילרי קלינטון, הוחלט שלא להמליץ להעמידה לדין. זאת, לאחר קצת יותר משבוע שבמהלכו עברו סוכני הבולשת על מאות אלפי תכתובות מייל שנשלחו מחשבונה הפרטי של המועמדת הדמוקרטית בעת שכיהנה כשרת החוץ.

מהודעתו של קומי עולה כי אף מייל לא היה מסווג או איים על הביטחון הלאומי האמריקני. כמו כן, רשת NBC האמריקנית דיווחה כי כמעט כל המיילים שנמצאו הם עותקים של מיילים שהבולשת כבר בחנה בעבר.

"אני כותב בהמשך למכתב מה-28 באוקטובר, שבו נמסר כי ינקטו צעדי חקירה נוספים בנוגע לשרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון ולשימושה במייל הפרטי", כתב קומי. "מאז מכתבי, הבולשת פעלה סביב השעון כדי לבחון תכתובות רבות ממחשב שנלקח במסגרת חקירה אחרת. במהלך התהליך, בחנו את כל המיילים שנשלחו אל ומהילרי קלינטון בזמן שכיהנה כשרת החוץ. בהתבסס על בחינתנו, לא שינינו את מסקנותינו מיולי האחרון".

עוד כתבות בנושא:
"יהודים עשירים ששולטים בעולם": טענות לאנטישמיות בתשדיר טראמפ
3% פער באוהיו, 1% בלבד בפלורידה: תמונת המצב במדינות המפתח
לא שומרים את הנשק בבית: המיליציות של טראמפ שיפטרלו בקלפיות

הילרי קלינטון בעצרת  בחירות בפילדלפיה, פנסילבניה. ארה"ב. נובמבר 2016. AP
ה-FBI לא ימליץ להעמידה לדין. קלינטון/AP

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מיהר להגיב על ההחלטה, וגינה בחריפות את התנהלות ה-FBI. "הילרי קלינטון מוגנת על ידי מערכת מושחתת", אמר. עם זאת, בעצרת בחירות במינסוטה הוא לא הזכיר את הדבר, ושב על דבריו בימים האחרונים, לפיהם המועמדת "תהיה תחת חקירה במשך זמן רב וכנראה תעמוד למשפט פלילי".

מנהלת הקמפיין של טראמפ, קיליאן קונווי, התייחסה גם היא לנושא והעבירה ביקורת על קומי. "כבר בהתחלה הוא לא התנהל כראוי בחקירה זו", אמרה. "אני לא רואה בחדשות אלו כדבר טוב או כדבר רע עבור הקמפיין שלנו".

קונווי הזכירה גם את הביקורת שהשמיע קומי על התנהלותה של קלינטון בעת שהחליט לסגור את החקירה ביולי האחרון, ואמרה כי "משמעה של ההחלטה של ה-FBI היא כי קלינטון עדין התנהלה באופן לא זהיר ושיקרה בנוגע למידע המסווג שהכילו המיילים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב ששלח קומי למחוקקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר בית הנבחרים והרפובליקני הבכיר ביותר בממשל האמריקני, פול ראיין, אמר כי "על אף הממצאים האחרונים של הבולשת, קלינטון הציבה את אומתנו בסכנה". מנכ"ל המפלגה הרפובליקנית, ריינץ פריבוס, אמר כי הוא עדיין סבור שקלינטון "עברה על החוק".

בריאן פלון, דוברה של קלינטון, כתב בטוויטר כי הקמפיין היה בטוח לאורך כל הדרך שיוכח שקלינטון לא עשתה דבר רע. "תמיד היינו בטוחים שדבר לא יגרום לשינוי ההחלטה מיולי", אמר פלון. "עכשיו קומי אישר זאת". מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה כי החלטת ה-FBI "סוף סוף תסגור את הדלת בפני ההצגה הרפובליקנית הזו".

ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי. AP
החליט שלא להמליץ על העמדה לדין של קלינטון. קומי/AP

קומי הודיע על פתיחת החקירה בשבוע שעבר, שבוע וחצי לפני הבחירות לנשיאות, בעקבות מיילים נוספים שנמצאו במחשבו של אנתוני וינר - בעלה של עוזרתה של קלינטון, הומה אבדין, שנחקר בחשד לשליחת תמונת עירום שלו לנערה בת 15. ההודעה של קומי עוררה זעם רב סקרב גורמים רבים במערכת הפוליטית, שטענו כי הוא מנסה להשפיע על המרוץ לנשיאות.

ההודעה על פתיחת החקירה הובילה להיחלשות משמעותית של קלינטון בסקרים. לאחר שהובילה על טראמפ במספר דו-ספרתי, היא הקטינה את הפער ובסקר אחד אף הצליח המועמד הרפובליקני לגבור עליה.

טראמפ חזר בנאומיו האחרונים שוב ושוב על דבר פתיחת החקירה, ורק אתמול אמר בעצרת באיווה כי הבולשת צפויה לאסוף מספיק ראיות כדי להעמידה לדין. "ראש ה-FBI והבולשת יצליחו לאסוף מספיק ראיות נגד קלינטון, למרות מאמציה להפריע לעבודתם", אמר טראמפ בעצרת. "אם היא תנצח זה ייצור משבר חוקתי חסר תקדים, תוכל להיות לנו נשיאה שהוגש נגדה כתב אישום".

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ באירוע בחירות באיווה. נובמבר 2016. רויטרס
"המערכת מושחתת". טראמפ בעצרת באיווה, אתמול/רויטרס

בסקר של רשת ABC ו"וושינגטון פוסט" שנערך בשלושת השבועות האחרונים ניתן לראות כי לאחר ההכרזה של קומי, הובילה קלינטון על טראמפ באחוז אחד בלבד, ויומיים לאחר מכן גבר טראמפ על המועמדת הדמוקרטית וזכה ב-46% תמיכה, בעוד היא זכתה ב-45%. למרות זאת, מאז הלכה והתחזקה קלינטון ובסקר האחרון של הרשת והעיתון היא הובילה על טראמפ ב-5%.

סקרים ארציים נוספים שנערכו ביממה האחרונה מצביעים על כך שקלינטון מובילה על יריבה, אם כי באחוזים בודדים. סקר של רשת "פוקס ניוז" מעלה כי קלינטון מובילה על טראמפ ב-2%. לפי נתוני הסקר, זוכה קלינטון ל-45% תמיכה לעומת 43% תמיכה בטראמפ. בסקר שערכה הרשת לפני שבועיים, הפער בין המועמדים עמד על 3% לטובת קלינטון, ובסקר שנערך שבוע לפני כן הפער עמד על 6%.

כמו כן, סקר של רשת NBC והעיתון "וול סטריט ג'ורנל" מעלה כי קלינטון מובילה על טראמפ ב-4%, וסקר שערך האתר "פוליטיקו" מעלה כי קלינטון מובילה ב-3% תמיכה. בנוסף, סקר שנערך בשתי מדינות מפתח, אוהיו ופלורידה, מעלה כי שני המועמדים זוכים לתוצאות צמודות.

(עדכון ראשון: 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully