וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: לקלינטון סיכוי של 90% לזכות בבחירות לנשיאות

סקר של רויטרס מראה כי המועמדת הדמוקרטית בדרך לזכות ב-303 אלקטורים. טראמפ: היא מכרה את מחלקת המדינה לכל המרבה במחיר. אובמה: אין לו את הכישורים להיות נשיא. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

04:34 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון נואמת בעצרת תמיכה בפילדלפיה שבפנסילבניה, בנוכחות נשיא ארצות הברית ברק אובמה ורעייתו מישל. "ההצבעה מחר היא בחירה בין הנהגה שקולה ואחראית לבין אדם בלתי אחראי שיעשה ככל העולה על רוחו", אמרה קלינטון, והוסיפה כי "העמדות של היריב שלי ידועות והוא העליב בערך חצי מאוכלוסיית המדינה שלנו. אנחנו צריכים להוכיח שאנחנו חזקים יותר ביחד ושהאהבה מנצחת את השנאה של טראמפ". בעצרת השתתפו 40 אלף בני אדם.

03:49 רעיית נשיא ארצות הברית מישל אובמה נואמת בשעה בעצרת תמיכה במועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, וציינה כי "המדינה זקוקה למנהיג שכולנו יכולים לסמוך עליו". "אנו זקוקים למנהיג שלא רואה אותנו כשחורים ולבנים, כמהגרים או ילידי ארצות הברית, אלא כאזרחים שכולם חלק חשוב מהסיפור האמריקני החשוב הזה. אני מאמינה בכל לבי שהילרי קלינטון היא המנהיג הזו", הוסיפה, ואמרה כי "עלינו לעשות הכול כדי שהיא תיבחר לנשיאת ארצות הברית".

01:10 הנשיא ברק אובמה אומר במהלך עצרת בניו המפשייר כי התנהגותו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אולי מקובלת במדינות אחרות, אך לא בארצות הברית. "בניגוד לטראמפ, קלינטון יודעת מה קורה בעולם", הוסיף.

23:41 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון אומרת בעצרת בחירות באלנדייל, מישיגן, כי "כל כך הרבה רפובליקנים אזרו אומץ והלכו נגד המועמד של המפלגה שלהם". שרת החוץ לשעבר משבחת גם את יריבה לשעבר לפריימריז, הסנאטור ברני סנדרס: "אני גאה בקמפיין של שנינו. זה היה קמפיין של רעיונות ושל נושאים, לא של עלבונות".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת תמיכה במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, ניו המפשייר. 8 בנובמבר 2016. רויטרס
אובמה בעצרת תמיכה בקלינטון בניו המפשייר, הלילה/רויטרס

23:04 סקר של אקונומיסט ו-YouGov מראה כי כי הילרי קלינטון מחזיקה ביתרון של 4% על פניו דונלד טראמפ. מתוך 3,677 נשאלים שצפויים להצביע, 45% השיבו כי הם תומכים במועמדת הדמוקרטית. 41% ענו כי הם יתנו את קולם למיליארדר הרפובליקני.

23:01 סקר של רויטרס ומכון איפסוס מעלה כי להילרי קלינטון יש 90% סיכוי לזכות בבחירות, שעות ספורות לפני תחילת יום הבחירות הרשמי. לפי הנתונים, כדי שיריבה דונלד טראמפ יזכה, הוא זקוק לשילוב לא סביר של אחוזי הצבעה של לבנים, שחורים והיספנים בשש או שבע מדינות.

למועמדת הדמוקרטית יש יתרון של 3% - 45% לעומת 42% - והיא בדרך לזכות ב-303 אלקטורים, בהשוואה ל-235 של טראמפ. כדי לנצח בבחירות, אחד המועמדים זקוק ל-270 אלקטורים.

22:10 דונלד טראמפ אומר בעצרת בחירות ברלי, קרוליינה הצפונית, כי הילרי קלינטון "מכרה את מחלקת המדינה לכל המרבה במחיר". המועמד הרפובליקני מוסיף כי "היא זוכה להגנה של המערכת המושחתת". בהמשך הוא אומר כי ראש ה-FBI ג'יימס קומי היה "ללא ספק תחת לחץ עצום" בכל הנוגע לפרשת המיילים של יריבתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

צפו במפת האלקטורים

21:38 ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו מודיע על סידורי אבטחה קפדניים שיהיו מחר בעיר הגדולה ביותר בארצות הברית. כ-5,000 שוטרים יתפרסו ברחביה ורחובות רבים ייחסמו לנוכח שני האירועים שיקיימו מחר בעיר הילרי קלינטון ודונלד טראמפ.

חיילים אמריקנים מאבטחים תחנת הצבעה במנהטן, ניו יורק, 7 בנובמבר 2016. רויטרס
5,000 חיילים יתפרסו בעיר. תחנת הצבעה בניו יורק, היום/רויטרס

20:33 נשיא ארצות הברית ברק אובמה תוקף את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ואומר כי אין לו את הכישורים להיות נשיא. בעצרת בחירות באן ארבור, מישיגן, ואמר אובמה הקורא לבחירה בהילרי קלינטון כי "מחר אתם תבחרו בין המשך מסע ההתקדמות לבין השלכתו מהחלון".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, פנסילבניה, 7 בנובמבר 2016. רויטרס
אובמה במישיגן, הערב/רויטרס
המועדמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בפנסילבניה, 7 בנובמבר 2016. רויטרס
קלינטון בעצרת בחירות בפנסילבניה, היום/רויטרס

19:45 הילרי קלינטון אומרת באירוע בחירות בפיטסבורו, פנסליבניה, כי היא "מאמינה שהימים הטובים ביותר של אמריקה עוד לפנינו". המועמדת הדמוקרטית מבקרת גם את יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ: "אנחנו לא חייבים לקבל חזון קודר ומפולג לעם שלנו. מחר תצביעו לתקווה ואיחוד".

18:20 דונלד טראמפ אומר בעצרת בחירות בסרסוטה, פלורידה, כי יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון היא "כה מזויפת" וכי הוא הולך לזכות במדינות המפתח מישיגן ואוהיו כי "לאנשים נמאס להידפק". לדבריו, קלינטון "מאיימת על הביטחון הלאומי" של ארצות הברית וכי ברק אובמה הוא "הנשיא הגרוע ביותר שהיה עבור ישראל" אי פעם.

טראמפ עוטה מכסה של עצמו בעצרת בחירות בפלורידה

18:06 הבית הלבן מוסר כי הנשיא ברק אובמה עדיין מאמין ביכולותיו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי להוביל את הארגון. "אובמה רואה את קומי כאדם בעל יושרה ועקרונות", נמסר. "תפיסתו של אובמה לא השתנתה". קומי זוכה לביקורת לאחר החלטתו לחדש את חקירת המיילים של הילרי קלינטון והודעתו אתמול על סגירתה.

17:32 משרד המשפטים האמריקני מודיע כי אנשיו יתפרסו מחר ב-28 מדינות על מנת לפקח על תהליך הבחירות. מדובר בחמש מדינות יותר מאשר אלו שנבדקו בבחירות ב-2012.

ברק אובמה וראש ה-FBI ג'יימס קומי בפגישה בבית הלבן, 13 ביוני 2016. רויטרס
ממשיך להעניק לו תמיכה. אובמה וראש ה-FBI קומי, יוני/רויטרס

17:09 סקר אחרון של רשת פוקס ניוז מראה כי המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה ב-4% על יריבה דונלד טראמפ. שרת החוץ לשעבר זוכה ב-48%, ואילו המיליארדר ב-44%.

15:05 יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אומר בישיבת סיעת המחנה הציוני כי "מנהיגים ישראלים באמצעות מקורבים מעבר לים מתערבים בבחירות בארצות הברית וגורמים נזק חמור למדינת ישראל". לדבריו, "אני דורש מנתניהו להבהיר שאינו מתערב בבחירות".

14:50 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ ב-4% - כך עולה מסקר חדש של רשת CBS. לפי תוצאות הסקר, קלינטון זוכה ל-45% תמיכה בקרב הנשאלים, ואילו טראמפ ל-41%.

14:10 סקר חדש של רשת ABC ו"וושינגטון פוסט" מצביע על פער של 4% לטובת קלינטון. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-47% תמיכה, בעוד יריבה טראמפ זוכה ב-43%. מדובר בסקר שנערך מדי יום בשבועות האחרונים, ובו רשם טראמפ הישג בשבוע שעבר כאשר הוביל על קלינטון באחוז תמיכה אחד. אתמול הצביע הסקר על פער של 5% לטובת קלינטון, כך שהוא למעשה הצטמצם ב-1%. הסקר נערך טרם הודיע ראש ה-FBI על סגירת החקירה בעניין פרשת המיילים של קלינטון.

מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בכנס בחירות במנצ'סטר, ניו המפשייר, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
מובילה על טראמפ בסקר חדש. קלינטון/AP

13:20 סקר חדש שערכה רשת "בלומברג" האמריקנית, האחרון שמפורסם לפני הבחירות, מעלה כי הילרי קלינטון מובילה ב-3% על יריבה הרפובליקני. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-44%, בעוד דונלד טראמפ זוכה ל-41%. הסקר נערך בין שישי לראשון, טרם החליטה הבולשת הפדרלית (ה-FBI) שלא לחזור בה מהמלצתה לא להעמיד לדין את שרת החוץ לשעבר. מתוך הנשאלים, שליש אמרו כי כבר הצביעו בהצבעה המוקדמת. בקרב קבוצה זו, קלינטון מובילה בפער של 8%.

10:01 המדליף האמריקני אדוארד סנואודן כותב בעמוד הטוויטר שלו לרפובליקנים שטענו כי לא ייתכן שה-FBI הצליח לבדוק בשבוע אחד 650 אלף מיילים של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. "מסירים את כל תיבות 'אל', 'העתק' ו'העתק חסוי', מפעילים פונקציית גיבוב ומחסירים את אלה שאינם תואמים. גם מחשבים ניידים ישנים יכולים לעשות את זה בתוך דקות או שעות", הסביר.

09:00 אתר ההדלפות "ויקיליקס", המפרסם בשבועות האחרונים מיילים ממחשבו של יו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון, ג'ון פודסטה, מדווח על מתקפת סייבר נגד שרתי האתר. בחשבון הפייסבוק הרשמי של ויקיליקס נכתב כי מדובר במתקפה מתמשכת המונעת ממנו שימוש בשרתי המייל שלו.

7:44 העיתון האמריקני "לוס אנג'לס טיימס" מעדכן את מפת האלקטורים שלו בפעם האחרונה לפני הבחירות. לפי המפה, המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון זוכה ל-352 אלקטורים, בעוד יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ זוכה רק ל-186. כדי לזכות בנשיאות על המועמד או המועמדת לזכות בקולותיהם של לפחות 270 אלקטורים.

מפת האלקטורים של "לוס אנג'לס טיימס":

7:30 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אומר באירוע בחירות בליסבורג, וירג'יניה, כי אנחנו נזכה במדינת וירג'יניה ואנחנו נזכה בחזרה בבית הלבן". לדבריו, בחירות אלה יכריעו אם אנחנו מנוהלים על ידי מערכת מושחתת או על ידי העם". במהלך דבריו הפריעה לו אישה מהקהל ושאלה: "האם תכבד נשים". לקול מחאתה הוא כינה אותה: "יש כאן אישה מעוררת בחילה".

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ באירוע בחירות בפנסילבניה, 7 בנובמבר 2016. רויטרס
"אי אפשר לעבור על 650 אלף מיילים בשמונה ימים". טראמפ/רויטרס

5:25 הילרי קלינטון נשאה דברים בכנס בחירות במנצ'סטר שבניו המפשייר. "זה הזמן לחשבון נפש", אמרה, "אמריקה חייבת ביום הבחירות לבחור בין אחדות לבין פילוג". היא סיימה בכך שהיא אופטימית לגבי העתיד: "אנחנו צריכים לרפא את הארץ הזאת". קלינטון לא התייחסה להחלטת ה-FBI שלא להעמידה לדין.

2:40 המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, השתתף בכנס בחירות במישיגן והתייחס להחלטה שלא להעמיד לדין את יריבתו, הילרי קלינטון. "הילרי קלינטון אשמה", קבע, "היא יודעת את זה. ה-FBI יודע את זה וארצות הברית יודעת את זה. מגיע לאזרחים צדק. סוכנות ה-FBI לא יתנו לה להתחמק מהפשעים שלה. לא יאמן שהיא תצא מזה". "כרגע היא מוגנת על ידי מערכת מושחתת", הוסיף, "אי אפשר לעבור על 650 אלף מיילים בשמונה ימים. החקירות על פשעיה יימשכו זמן רב".

המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ושחקן הכדורסל לברון ג'יימס באירוע בחירות בקליבלנד, אוהיו, 7 בנובמבר 2016. רויטרס
"אלחם למען ילדים ומשפחות". קלינטון ולברון ג'יימס/רויטרס

23:55 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון אמרה בעצרת בחירות בקליבלנד, אוהיו, לצד כוכב ה-NBA לברון ג'יימס: "הבחירה לא יכולה להיות פשוטה יותר. מה שאני רוצה לעשות כנשיאה זה להמשיך לעשות את מה שעשיתי כל חיי, להילחם למען ילדים ומשפחות. אם תבחרו בי ביום שלישי, זה מה שאעשה כל יום כנשיאה".

"החזון שלי מאוד שונה מזה של יריבי", הוסיפה. "אנחנו יודעים מספיק על מה שהוא עשה ומה שהוא אמר. בשורה התחתונה, החזון שלו לאמריקה הוא אפל ופלגני. אני רוצה שיהיה לנו חזון אופטימי, מאוחד, על מה שנוכל לעשות יחד כדי להבטיח ששנותיה הטובות ביותר של אמריקה עוד לפנינו. אני לעולם לא אוותר עליכם, לא משנה מה".

לפניה קרא לברון ג'יימס לאזרחים להצביע. "אני הייתי אחד מאלה שחשבו, 'ההצבעה שלי לא משנה', אבל היא כן", אמר. "אנחנו חייבים לצאת ולהצביע. אנחנו חייבים לקבל ידע ולהשפיע על העתיד. לאישה הזאת פה יש חזון לעתיד הבהיר ביותר. זאת הזדמנות לגרום לילדים בשכונות הקשות בערים לדעת שלמישהו אכפת מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully