וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון מוחץ לקלינטון או רוב דחוק לטראמפ: כל התרחישים לבחירות

7.11.2016 / 17:01

12 מדינות מתנדנדות יכריעו את המרוץ, וניצחון והפסד בכל אחת מהן עלול לעלות לאחד משני המועמדים בכסא הנוח בחדר הסגלגל. איזו מדינה הכרחית למועמדת הדמוקרטית וכיצד יוכל טראמפ לרשום הישג אדיר?

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הבחירות הגורליות לנשיאות ארצות הברית ייערכו מחר (שלישי), ובתומן נדע אם הילרי קלינטון תכנס לחדר הסגלגל בינואר הקרוב, או שיהיה זה יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ. כשמסתכלים על מפת האלקטורים, ניתן למצוא כמה תרחישים אפשריים לתוצאות שיתקבלו ב-9 בנובמבר, וכמה דרכים שבהן יצליחו המועמדים להשיג את 270 האלקטורים הדרושים ויותר.

המפה מניחה מראש כי שני המועמדים יזכו במדינות הבטוחות וגם באלה שנוטות להצביע עבורם. לכן, קלינטון זוכה לנתון התחלתי של 215 אלקטורים, וטראמפ ל-164. מכאן, נשארות 12 מדינות מתנדנדות ששוות 159 אלקטורים: נבאדה, אריזונה, ניו מקסיקו, קולורדו, איווה, מישיגן, אוהיו, פנסילבניה, ניו המפשייר, מיין, קרוליינה הצפונית, ג'ורג'יה ופלורידה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תרחיש ראשון: קלינטון מנצחת בפער קטן

במקרה כזה, שנראה בשלב זה כסביר ביותר, קלינטון תנצח בפנסילבניה ובמישיגן שם היא מובילה בסקרים, וגם בפלורידה המתנדנדת, שם היא נמצאת כרגע בתיקו עם יריבה הרפובליקני. כך, היא זוכה ב-280 אלקטורים ונכנסת לבית הלבן.

למעשה, קלינטון צריכה רק שלוש מדינות מתנדנדות, והשלוש האלה הן הריאליות לזכייה כרגע. היא מובילה אמנם גם בניו מקסיקו ובמיין, אבל מספר האלקטורים שם לא יספיק לה לניצחון. לפי מצב הסקרים הנוכחי, היא תצטרך את פלורידה או את קרוליינה הצפונית כדי לנצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תרחיש שני: קלינטון מנצחת בענק

שרת החוץ לשעבר לוקחת את פנסילבניה, מישיגן ופלורידה ומצליחה להוסיף גם את קרוליינה הצפונית, שם טראמפ מוביל עליה רק ב-1.5% לפי ממוצע הסקרים האחרון. כמו כן, בתרחיש זה קלינטון מנצחת גם בניו המפשיר, שם המצב הפכפך מאוד, וזוכה ל-299 אלקטורים - ניצחון מוחץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תרחיש שלישי: ניצחון דחוק לטראמפ

בהנחה שאיל הנדל"ן לוקח את אריזונה ואת ג'ורג'יה, שם הוא מוביל כרגע בסקרים, הוא מגיע ל-191 אלקטורים, וזה עדיין לא מספיק. אם הוא מוסיף את קולורדו, שם הוא עלה בסקרים בשבוע האחרון, את אוהיו, שם הוא מוביל ב-1.5% בממוצע הסקרים, את נבאדה שבה הוא מוביל כרגע בשני אחוזים, ואת איווה שם הוא מוביל ב-3%, הוא מגיע ל-230.

נוסיף לזה גם את פלורידה ההפכפכה, והוא עדיין לא מצליח להגיע ל-270 האלקטורים הדרושים. כדי שזה יקרה, הוא צריך לקחת גם את קרוליינה הצפונית ולהגיע ל-274 אלקטורים - דרך לא פשוטה לניצחון דחוק. כלומר, מתוך 12 מדינות מתנדנדות, הוא צריך לזכות בשמונה מדינות, שבחלקן סקרים שמצביעים כעת על תיקו או על יתרון לקלינטון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תרחיש רביעי: ניצחון מוחץ לטראמפ

במצב כזה, שנראה כרגע כמעט בלתי אפשרי, טראמפ זוכה בכל המדינות שהוזכרו בתרחיש הקודם ובמדינה גדולה שנוטה לקלינטון. למשל, אם פנסילבניה תלך בסופו של דבר למועמד הרפובליקני, יהיו לו 294 אלקטורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully