וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון, המעידה - וההעתקה: צפו ברגעים הגדולים של קמפיין הבחירות

קלינטון וטראמפ סיפקו את אחת ממערכות הבחירות השערורייתיות ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, עם שלל רגעים מביכים. שרת החוץ לשעבר התמוטטה בטקס זיכרון, טראמפ הסתבך בשל טענות להטרדת נשים - והעימותים שברו שיאים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק וורד לידני

הסרטון המטריד

ב-8 באוקטובר שחררו בוושינגטון פוסט פצצה וחשפו סרטון מ-2005, שבו טראמפ מתארח אצל מנחה הבידור בילי בוש ומתרברב על יחסו הבוטה לנשים. "כשאתה כוכב, אתה יכול לעשות להן הכל, גם לאחוז להן באיבר המין", נשמע המועמד הרפובליקני. הקלטת גרמה לסערה גדולה בקמפיין של המיליארדר ורפובליקנים רבים התנערו ממנו, אולם הוא הצליח בהמשך לעצור את הסחף חרף טענותיהן של נשים רבות על כך שהטריד אותן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כשאתה כוכב, אפשר לעשות הכל". טראמפ בסרטון מ-2005/מערכת וואלה!, צילום מסך

חקירה בהמשכים

אחרי חודשים ארוכים של חקירה, הודיע ביולי ראש ה-FBI ג'יימס קומי על כך שהבולשת הפדרלית לא ממליצה להעמיד לדין את שרת החוץ לשעבר, שהשתמשה בשרת מיילים פרטי. הרפובליקנים רתחו, הדמוקרטים נשמו לרווחה - רק כדי שקומי יודיע על חידוש החקירה עשרה ימים לפני הבחירות. ההודעה הזיקה לקמפיין של קלינטון וחיזקה את טראמפ, אולם קומי כבר הספיק להבהיר ביום ראשון כי גם המידע החדש לא הוביל לשינוי במסקנות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

המעידה

ב-11 בספטמבר השתתפה קלינטון בטקס בניו יורק לציון 15 שנה לפיגועים במגדלי התאומים. היא עזבה את המקום בפתאומיות, ובחלק מכלי התקשורת דווח כי היא התעלפה. תיעוד שצץ מהאירוע הראה את המועמדת הדמוקרטית נתמכת בטרם הצליחה להיכנס לכלי רכבה. בקמפיין של קלינטון טענו בתחילה כי היא סבלה מהחום הכבד, אך בהמשך היום חשף הצוות הרפואי שלה כי אובחנה כחולה בדלקת ריאות יומיים קודם לכן. האירוע התרחש ברקע ניסיונותיהם של טראמפ ושל הרפובליקנים להטיל ספק בכשירותה של קלינטון לתפקיד, והצליח לחזק את התיאוריות הללו למשך כמה ימים.

תיעוד: הילרי קלינטון התמוטטה במהלך טקס הזיכרון לפיגוע במגדלי התאומים. רויטרס
קלינטון מלווה לרכבה אחרי שעזבה את העצרת בניו יורק/רויטרס

העימותים הסוערים

שני המועמדים נפגשו לשלושה עימותים מתוחים, שבהם נשברו כל כללי הטקס האמריקניים לצד שיאי הצפייה. קלינטון וטראמפ לא לחצו ידיים בעימות השני והשלישי, והמועמד הרפובליקני הבטיח בשידור חי כי יכלא את יריבתו אם ייבחר לתפקיד. הוא הרבה להתפרץ לדבריה של שרת החוץ לשעבר, שכינתה אותו "בובה" של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. AP
לא שמרו על כללי הטקס. קלינטון וטראמפ בעימות נשיאותי/AP

הנאום הגנוב

בוועידת המפלגה הרפובליקנית ביולי האחרון עלתה לבמה מלניה טראמפ, רעייתו של המועמד, שנשאה נאום לכבוד ניצחונו המוחץ בפריימריז. עם זאת, חלק מנאומה היה כמעט זהה לחלוטין לדברים שנשאה מישל אובמה ב-2008, אז נבחר ברק לייצג את המפלגה. מאז מיעטה מלניה טראמפ להופיע, פרט לריאיון משותף עם בעלה ועצרת בחירות לקראת סוף הקמפיין.

מלניה טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית בארה"ב. GettyImages
מיעטה להופיע מאז. מלניה טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית/GettyImages

ההיסטוריה של קלינטון

בוועידה הדמוקרטית השנה, שהתקיימה בפילדלפיה, נרשמה היסטוריה לאחר שקלינטון נבחרה רשמית לייצג את המפלגה בבחירות. בכך היא הפכה לאישה הראשונה שעומדת בראש אחת המפלגות הגדולות בארצות הברית, בתקווה שגם תיבחר לנשיאה הראשונה בתולדות המדינה. "זהו סדק בתקרת הזכוכית", הכריזה קלינטון.

הילרי קלינטון וסגנה טום קיין בוועידה הדמוקרטית, פילדלפיה, ארצות הברית, 29 ביולי 2016. רויטרס
הילרי קלינטון וסגנה טום קיין בוועידה הדמוקרטית, פילדלפיה, ארצות הברית, 29 ביולי 2016/רויטרס

ההכרזה וההבטחה לחומה

ב-16 ביוני הקודם הודיע טראמפ כי הוא יתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית, ולא הרבה פרשנים נתנו לו סיכוי ממשי. במסיבת העיתונאים שכינס במגדלו בניו יורק הכריז המיליארדר כי יבנה חומה בגבול עם מקסיקו וטען כי המהגרים שמגיעים משם "מביאים פשע, הם אנסים". מאז המשיך איל הנדל"ן להתבטא בצורה שערורייתית כלפי מיעוטים, נשים ויריבים פולטים.

דונלד טראמפ מכריז על מועמדותו לנשיאות ארה"ב, ניו יורק, יוני 2015. רויטרס
הבטיח לבנות חומה. טראמפ מכריז על התמודדותו/רויטרס

קלינטון מודיעה על ניסיון שני

לפני שנה וחצי, באפריל 2015, הודיעה קלינטון את מה שרבים כבר סברו - היא החליטה לנסות ולזכות שוב בראשות המפלגה הדמוקרטית, אחרי שנכשלה ב-2008 מול ברק אובמה. הפעם, הנשיא הביע בה תמיכה והכשיר את שרת החוץ בממשלו הראשון כיורשת העתידית שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully