וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לתוצאות האמת הראשונות - טראמפ במסר אחרון: "אל תוותרו"

המטה הרפובליקני הגיש תביעה נגד מחוז בנבאדה בשל טענות להפרת תקנות, אך השופטת קבעה: "לא ניתן לחייב אותם לעשות משהו שהם כבר עושים". סנאטור רפובליקני בכיר הצביע למועמד עצמאי: "לא מוכן ללכת עם טראמפ". עדכונים שוטפים

LIVE

עדכונים אחרונים:

- תחזית Votecastr: קלינטון מובילה במדינות המתנדנדות
- תביעת מטה טראמפ על אי-סדרים נדחתה על הסף
- צ'לסי קלינטון: "היה לי כבוד ענק להצביע לך היום, אימא"
- תלונה נגד בנו של טראמפ, שהצטלם בתא ההצבעה
- ויקיליקס: "לא התכוונו להשפיע על הבחירות"
- תורים ארוכים נרשמו בקלפיות ברחבי ארצות הברית
- התחזיות הסופיות צופות ניצחון לקלינטון

23:40 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ קורא במסר אחרון לבוחרים "לא לוותר".

23:35 בחשבון הטוויטר הרשמי של מגדל אייפל בפריז פורסמה הודעה לרגל הבחירות בארצות הברית. "היום, אני חושב על אחותי, פסל החירות, מכיוון שזה יום חשוב עבור המדינה שלה", נכתב, בצירוף תמונה של הפסל האיקוני שהוענק לארצות הברית על ידי ממשלת צרפת.

23:28 הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם הצביע עבור המועמד העצמאי איוון מקמלין. "אני מעריך את עמדותיו בנוגע לאמריקה חזקה, והצורך לשקם את הצבא שלנו", כתב בהודעה בטוויטר. לדבריו, "במירוץ הנשיאותי, לא היה סיכוי להצבעה להילרי קלינטון, ולא הייתי יכול ללכת לאן שדונלד טראמפ רוצה לקחת את ארצות הברית ואת המפלגה הרפובליקנית".

23:20 קן בון, שנודע בזכות הופעתו הבלתי-נשכחת בעימות הנשיאותי השני, הצביע בשילה, אילינוי - כך דווח ב"הוליווד ריפורטר". בון סירב למסור למי הצביע - והופיע לקלפי ללא הסוודר האדום שעמו הוא מזוהה.

22:21 הילרי קלינטון מובילה בשש מתוך שבע המדינות "המתנדנדות" – כך עולה מתחזית של אתר Votecastr, כפי שפורסם באתרים "סלייט" ו-Vice. נכון ל-21:00 (שעון ישראל), קלינטון מובילה בקולורדו עם 47% לעומת 42% לדונלד טראמפ; בפלורידה עם 49% לעומת 45% לטראמפ; בנבאדה עם 47% לעומת 44% לטראמפ; באוהיו עם 46% לעומת 45% לטראמפ; בפנסילבניה עם 48% לעומת 44% לטראמפ ובוויסקונסין עם 49% לעומת 43% לטראמפ. טראמפ מוביל באיווה בלבד, עם 46% לעומת 45% לקלינטון. מדובר בתחזיות חלקיות בלבד.

21:45 בית המשפט בנבאדה דחה על הסף את תביעת מטה הבחירות של טראמפ בגין אי-סדרים בהצבעה במחוז קלארק במדינה. על פי הדיווח ברשת KTNV המקומית, השופטת הסכימה עם פקידי המחוז שטענו כי דרישת המטה הרפובליקני כבר מבוצעת בפועל, וקבעה: "אני לא יכולה לחייב אותם לעשות משהו שהם כבר עושים". הדרישה הייתה למעשה לשמור על רישום נפרד של ההצבעה המוקדמת.

היא הבהירה כי התביעה לא ניתנת להוכחה, וכי היא "עלבון לטוהר ההצבעה". כמו כן, השופטת סירבה לפרסם את שמותיהם של עובדי המטה המעורבים בפרשה, וציינה: "אני לא הולכת לחשוף אנשים שממלאים את חובתם האזרחית להטרדה ציבורית".

טענת מטה טראמפ הייתה כי הקלפיות במחוז נשארו פתוחות ביום שישי שעבר שעתיים מעבר לזמן המתוכנן. טראמפ טען כי הדבר אפשר ל"אנשים מסוימים" להצביע - ככל הנראה בהתייחסות להיספנים תושבי המחוז. בכירים במחוז מסרו כי רק מי שכבר חיכה בתור בעת סגירת הקלפיות הורשו להצביע בזמן הנוסף.

הנהלת המחוז הגיבה בהודעה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה להחלטת השופטת לדחות את תביעת טראמפ. "מעולה", נמסר, "יש לנו בחירות לנהל".

הדיון בבית המשפט, הערב:

בוחרים מצביעים בקלפי בניו המפשייר, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
הצבעה בניו המפשייר/AP

21:28 "הקואליציה הדמוקרטית נגד טראמפ" הגישה תלונה לוועדת הבחירות של מדינת ניו יורק נגד בנו של המועמד הרפובליקני, אריק טראמפ, לאחר שזה פרסם בטוויטר תמונה שלו מתוך תא ההצבעה. הציוץ נמחק, אולם צילומי מסך שלו פורסמו ברשתות החברתיות. הצילום מפר את החוק במדינה, שאוסר על תיעוד חיצוני של ההצבעה.

21:16 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בריאיון לרשת "פוקס ניוז" לתביעה שהגיש המטה שלו נגד רשם ההצבעה במחוז קלארק, נבאדה. "אנחנו צריכים לשמור על יושרת המערכת", אמר והוסיף: "במובנים רבים, המערכת הזאת מושחתת".

מטה טראמפ הגיש תביעה בטענה שהקלפיות נסגרו שעתיים מאוחר מהנדרש, אולם בכירים במחוז הבהירו כי "התביעה של מטה טראמפ דורשת מאיתנו למעשה לשמור את נתוני ההצבעה המוקדמת. זה מה שנדרש בחוק, וכך עשינו מלכתחילה".

הציוץ של טראמפ שנמחק:

בוחרים מצביעים בקלפי באוהיו, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
ההצבעה באוהיו/רויטרס

21:00 ברני סנדרס, שהתמודד מול הילרי קלינטון בפריימריז הדמוקרטי, העלה לטוויטר תמונה שלו בקלפי, והוסיף: "אני מקווה שהיום נביס את טראמפ ונעשה זאת בענק". בתה של קלינטון, צ'לסי, הוסיפה בפרסום משלה: "היה לי כבוד ענק להצביע לך היום, אימא. כמו תמיד, אני גאה בך".

20:43 שני פקידי בכירים במחוז ברוורד, פלורידה, פוטרו לאחר ש"לא עמדו ברמת היושרה הנדרשת" - כך דווח ברשת CNN. דוברת מטה הבחירות המחוזי, טוניה אדוארדס, הבהירה כי הם הוחלפו תוך זמן קצר בעובדים אחרים. לדבריה, "הם לא פעלו לפי הנהלים", אולם היא סירבה לפרט בנושא.

20:40 עם הסבירות ההולכת וגוברת של נשיאה ראשונה לארצות הברית, קברה של הסופרז'יסטית סוזן אנתוני, אחת מהקולות החשובים במתן זכות בחירה לנשים ובקידום זכויות אדם בסוף המאה ה-19, בניו יורק כוסה במדבקות "הצבעתי" ובפרחים.

20:26 בנו של המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ הבן, טען בהודעה שפרסם בטוויטר: "אנחנו רואים שיא בשיעור ההצבעה! התורים הארוכים והתלהבות ראויה לציון". לדבריו, "זאת תנועה, לא מכונה פוליטית. הצביעו, ובואו ננצח!".

20:11 מטה הבחירות של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הגיש תביעה נגד רשם ההצבעה במחוז קלארק, נבאדה, בטענה שהקלפיות בו נשארו ביום שישי שעבר פתוחות שעתיים מעבר לזמן המתוכנן. טראמפ טען כי הדבר אפשר ל"אנשים מסוימים" להצביע - ככל הנראה בהתייחסות להיספנים תושבי המחוז. בכירים במחוז מסרו כי רק מי שכבר חיכה בתור בעת סגירת הקלפיות הורשו להצביע בזמן הנוסף.

19:59 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ שב וסירב להתחייב כי יקבל את תוצאות הבחירות. לדבריו, בריאיון לתחנת הרדיו 610WTVN, קיים חשש להטיית הבחירות "בהרבה מקומות", והוא כי יפעל "אם אני אחשוב שמשהו לא בסדר". הוא הוסיף: "אם אני חושב שהכל בסדר, זה שונה מאוד. אנחנו רק יכולים לחכות ולראות". כמו כן, הוא טען כי "ננצח בגדול".

האזינו לריאיון עם טראמפ (החלק על ההצבעה החל מ-06:16)

19:45 מייסד אתר "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', מסר בהצהרה רשמית כי "הופעלו עליו לחצים כבדים להפסיק לפרסם מידע על קלינטון". לדבריו, הוא "לא התכוון להשפיע על הבחירות לנשיאות בארצות הברית", ואסאנג' הוסיף כי "הייתי עושה זאת לטראמפ, אם הייתי יכול".

19:21 קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל טענה כי ניצחון של הילרי קלינטון יהיה "צעד ענק קדימה" מבחינת איזון מגדרי בקרב מנהיגי העולם. "נהיה קצת יותר קרובים לאיזון של גברים ושל נשים בעמדות מפתח". לדבריה, היא "מחכה במתח" לתוצאות.

במסיבת עיתונאים לצדה של מרקל, אמרה ראשת ממשלת נורבגיה ארנה סולברג כי "זה יהיה מעורר השראה עבור נשים צעירות רבות לראות פוליטיקה לא רק כדבר ששייך לגברים". עם זאת, היא הבהירה: "אין איזו רשת עולמית של חברות שמנסה להשתלט על העולם".

18:17 נשיא ארצות הברית המכהן ברק אובמה קרא לאזרחים: "המסר שלי לכל אמריקני הוא פשוט: צאו להצביע". בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, הוא פרסם תמונה שלו מההצבעה המוקדמת, לפני כחודש.

מועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ ומלניה טראמפ מצביעים בקלפי, ניו יורק. נובמבר 2016. רויטרס
"החלטה קשה". טראמפ, היום/רויטרס

הבן אריק טראמפ מציץ לרעייתו בקלפי - כמו אביו (בתמונה למעלה):

17:57 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הגיע לקלפי הסמוך לביתו בניו יורק, והתקבל בקריאות בוז על ידי הקהל במקום. רעייתו מלניה הגיעה עמו לקלפי.

כשנשאל מה שלומו, ענה לעיתונאים: "ממש טוב - הכל ממש טוב. זה פשוט ממש טוב, באופן כללי". כשנשאל עבור מי הצביע, ענה: "החלטה קשה".

17:49 אתר הסקרים 270towin פרסם את תחזיתו הסופית לתוצאות הבחירות, לפיה המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון תזכה ב-340 צירים, בעוד יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ יזכה ב-198 צירים בלבד.

נייט סילבר, עורך אתר הסקרים 538, פרסם שלושה תרחישים, שלדבריו "סבירים באותה המידה", ששניהם מהם חוזים ניצחון לקלינטון. הוא הוסיף כי "ככל הנראה, קלינטון תנצח בכל מקרה". בשקלול הסקרים, הוא ציין כי סיכוי הזכייה של קלינטון הוא 72%.

17:00 שתי מפגינות חשופות חזה מוצאות מקלפי בניו יורק, שבו יצביע בהמשך היום המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. "לא בקלפי שלנו", צעקו שתי הנשים שלוו מחוץ למקום.

16:34 נייג'ל פראג', שהוביל את מפלגת העצמאות בבריטניה, כותב כי הוא מקווה "שהיום יהיה זה הברקזיט" של ארצות הברית. פראג' תומך נלהב של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ והוא התייחס לדבריו לסיכויים הנמוכים שנתנו לתומכי הפרישה מהאיחוד האירופי בממלכה, שהצליחו לנצח בסופו של דבר במשאל העם.

16:30 בוול סטריט נרשמו ירידות שערים עם פתיחת המסחר. מדד ה-S&P איבד 0.3% בתחילת המסחר.

16:25 תורים גדולים נרשמים במקומות שונים ברחבי ארצות הברית, כולל בעיר ניו יורק. "ב-25 שנה, מעולם לא ראיתי תור כה ארוך", מספרת טריצ'יה ויטו. שני המועמדים יקיימו את אירועי סיום הבחירות בעיר במהלך הלילה.

אישה חשופת חזה מוחה נגד דונלד טראמפ בקלפי בניו יורק, 8 בנובמבר 2016. טויטר, צילום מסך
המפגינות לוו מחוץ לקלפי שבה טראמפ יצביע/צילום מסך, טויטר
בוחרים מצביעים בקלפי במדינת אוהיו, ארצות הברית, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
בוחרים בקלפי באוהיו/רויטרס

מיס יוניברס אלישיה מצ'אדו, שספגה עלבונות מצד טראמפ, מצביעה לקלינטון:

15:55 הנשיא ברק אובמה מעביר את יום הבחירות כבכל ארבע שנים במשחק כדורסל. הנשיא, שיסיים את כהונתו בעוד חודשיים, שיחק עם כמה מחבריו ותומכיו בוושינגטון הבירה.

15:18 ביל קלינטון משיב על השאלה כיצד זה להיות בן זוג של דמות פוליטית לאחר שהצביע לצד רעייתו הילרי קלינטון: "היו לי 15 שנות ניסיון".

15:17 הילרי קלינטון אומרת מחוץ לקלפי שבו הצביעה כי זאת "ההרגשה הצנועה ביותר" שאפשר לחוש. כשלצדה ביל קלינטון, מוסיפה המועמדת הדמוקרטית כי היא חשה אחריות רבה מאחר "שאנשים רבים ממתינים לתוצאות הבחירות".

15:10 אריק טראמפ, בנו של המועמד הרפובליקני, מבטיח כי אביו יכיר בהפסדו "אם התוצאות יהיו לגיטימיות והוגנות". בריאיון ל-MSNBC אמר בנו של דונלד טראמפ כי "אנחנו רוצים מאבק הוגן, לא רק בבחירות אלו אלא בכל מערכות הבחירות שהן". אביו סירב להבטיח במהלך הקמפיין כי יכיר בתוצאות אם יפסיד, מאחר שהוא טוען שהן מוטות נגדו.

הילרי קלינטון ובעלה ביל קלינטון בקלפי בניו יורק, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
קלינטון מצביעה בקלפי בניו יורק/רויטרס
הילרי קלינטון ובעלה ביל קלינטון בקלפי בניו יורק, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
הילרי קלינטון ובעלה ביל קלינטון בקלפי בניו יורק, 8 בנובמבר 2016/רויטרס

15:08 הילרי קלינטון מצביעה יחד עם ביל קלינטון בצ'פקוואה, ניו יורק. היא נופפה לתומכיה, אך לא דיברה עם התקשורת.

14:32 דונלד טראמפ תוקף בריאיון לרשת פוקס ניוז את יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון ואת הופעותיה לצד ידוענים לאורך הקמפיין שלה. "אני ממלא אולמות על בסיס הדברים שאני אומרים, אנשים עוזבים את העצרת של קלינטון כשההופעה נגמרת", טוען המיליארדר בריאיון טלפוני. "יש לנו מדינה נהדרת, יש לנו פוטנציאל ענק. צאו החוצה והצביעו".

בגן החיות בסיביר המרוץ צמוד

הטיגרסית יונונה בוחרת בדלעת עם דמותה של הילרי קלינטון בגן חיות בסיביר, רוסיה, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
הטיגרסית יונונה בוחרת בדלעת עם דמותה של קלינטון/רויטרס
דוב הקוטב פליקס בוחר בדלעת בדמותה של הילרי קלינטון בגן חיות בסיביר, רוסיה, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
אבל פליקס דוב הקוטב התלהב יותר מהדלעת של טראמפ/רויטרס

13:47 המסר המקפיא של קלינטון

13:43 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ כותב בחשבון הטוויטר שלו כי "היום נחזיר את אמריקה לגדולתה". בהמשך היום הוא יצביע בניו יורק.

13:01 טיים קיין, סגנה המיועד של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, מצביע בקלפי בריצ'מונד, וירג'יניה. קיין היה בעבר מושל המדינה וכיום הוא משמש סנאטור מטעמה.

בוחרים בקלפי במנהטן, ניו יורק, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
מצביעים בקלפי במנהטן, ניו יורק, היום/רויטרס
טים קיין, סגנה של הילרי קלינטון, מצביע בקלפי בריצ'מונד, וירג'יניה, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
טים קיין, סגנה של קלינטון, מצביע בקלפי בריצ'מונד, וירג'יניה/רויטרס

13:00 הקלפיות נפתחות בחוף המזרחי של ארצות הברית. בניו המפשיר כבר החלו להצביע במהלך הלילה. ביתר המדינות ייפתחו הקלפיות באופן רשמי בהמשך היום.

12:15 נתוני ההצבעה ממדינת פלורידה מראים כי יותר משישה מיליון איש הצביעו בבחירות המוקדמות, יותר מסך הקולות שהצביעו בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2000. פלורידה היא אחת המדינות המתנדנדות החשובות ביותר וקריטית לזכייה בבחירות.

בוחרים מצביעים בקלפי במיאמי, פלורידה. 7 בנובמבר 2016. AP
קלפיות במיאמי, פלורידה, אתמול/AP

11:57 דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אומר כי מוכנותה של מוסקבה לשקם את היחסים עם ארצות הברית לאחר הבחירות תלויה במוכנותו של הנשיא הנבחר. היחסים בין מוסקבה לוושינגטון הידרדרו בחודשים האחרונים, לאחר שבממשל האמריקני האשימו את הקרמלין במתקפות סייבר על מוסודת המפלגה הדמוקרטית ובניסיונות להטות את הבחירות. במוסקבה דוחים זאת.

10:32 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון נוחתת בווייט פליינס, שבמדינת ניו יורק, אחרי שסיימה את קמפיין הבחירות שלה. לצד בעלה והנשיא לשעבר ביל קלינטון היא נופפה לקהל שהתאסף בנמל התעופה בשעת הבוקר המוקדת (3:32 לפי שעון מקומי).

קלינטון נוחתת בניו יורק

8:45 לאחר ספירת הקולות בדיקסוויל נוץ', הארטס לוקיישן ומילס פילד, ניו המפשייר - העיירות הראשונות במדינה להצביע ביום הבחירות - המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מוביל, עם 32 קולות לטובתו, לעומת 25 קולות להילרי קלינטון. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון גרף שלושה קולות.

8:35 סוכנות הידיעות הממלכתית של סין, "שינחוואה" מסכמת את מערכת הבחירות לנשיאות בארצות הברית וטוענת כי היא מציגה את "החלק האפל ביותר של המערכת הפוליטית, שווינגטון מתכוונת לכפות על שאר העולם". על פי בייג'ינג, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ הם "שניים מהמועמדים הכי פחות רצויים אולי בהיסטוריה כולה של הפוליטיקה האמריקנית".

8:20 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, סגנה המיועד טים קיין והסגן הרפובליקני מייק פנס מפרסמים ציוצים בטוויטר, בפתח יום הבחירות. "הלילה, לבי מלא. אני לא יכול לחכות לפרק הבא", כתב קיין". פנס כתב: "זהו זה, קחו את השכנים והחברים שלכם, ולכו להצביע".

8:07 הילרי קלינטון הופיעה בעצרת בחירות בראלי, קרוליינה הצפונית, לצד הזמרת ליידי גאגא, בעלה ביל ובתה צ'לסי. "בהחלט שווה להישאר ערה בשביל זה", קראה קלינטון, סמוך לשעה 1:00 (שעון מקומי). היא החמיאה לליידי גאגא על יצירתה, וקראה: "זה מה שאני רוצה עבור העם האמריקני - האושר, התשוקה!".

7:35 דונלד טראמפ אמר בעצרת בחירות בגראנד רפידס, מישיגן, כי הוא מוביל במדינות רבות ברחבי ארצות הברית. "אנחנו במרחק של כמה שעות משינוי אמיתי - לא שינוי כמו של אובמה", קרא. "זאת תנועה כמו שמעולם לא הייתה". לדבריו, "אנחנו לא צריכים את ספרינגסטין או את ליידי גאגא".

7:00 ההצבעה ביום הבחירות לנשיאות ארצות הברית החלה באופן רשמי, עם פתיחת הקלפי בדיקסוויל נוץ', ניו המפשייר. הקלפיות נסגרו תוך פחות משעה לאחר שכל התושבים הצביעו, עם ניצחון לקלינטון.

ההצבעה בדיקסוויל נוץ', ניו המפשייר, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
ההצבעה בדיקסוויל נוץ', ניו המפשייר, היום/רויטרס
קלינטון ואובמה/רויטרס

04:34 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון נואמת בעצרת תמיכה בפילדלפיה שבפנסילבניה, בנוכחות נשיא ארצות הברית ברק אובמה ורעייתו מישל, כמו גם כוכבים כמו ג'ון בון ג'ובי וברוס ספרינגסטין. "ההצבעה היא בחירה בין הנהגה שקולה ואחראית לבין אדם בלתי אחראי שיעשה ככל העולה על רוחו", אמרה קלינטון, והוסיפה כי "העמדות של היריב שלי ידועות והוא העליב בערך חצי מאוכלוסיית המדינה שלנו. אנחנו צריכים להוכיח שאנחנו חזקים יותר ביחד ושהאהבה מנצחת את השנאה של טראמפ". בעצרת השתתפו 40 אלף בני אדם.

03:49 הגברת הראשונה מישל אובמה נאמה בעצרת תמיכה במועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, וציינה כי "המדינה זקוקה למנהיג שכולנו יכולים לסמוך עליו". "אנו זקוקים למנהיג שלא רואה אותנו כשחורים ולבנים, כמהגרים או ילידי ארצות הברית, אלא כאזרחים שכולם חלק חשוב מהסיפור האמריקני החשוב הזה. אני מאמינה בכל לבי שהילרי קלינטון היא המנהיג הזו", הוסיפה, ואמרה כי "עלינו לעשות הכול כדי שהיא תיבחר לנשיאת ארצות הברית".

01:10 הנשיא ברק אובמה אומר במהלך עצרת בניו המפשייר כי התנהגותו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אולי מקובלת במדינות אחרות, אך לא בארצות הברית. "בניגוד לטראמפ, קלינטון יודעת מה קורה בעולם", הוסיף.

23:41 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון אומרת בעצרת בחירות באלנדייל, מישיגן, כי "כל כך הרבה רפובליקנים אזרו אומץ והלכו נגד המועמד של המפלגה שלהם". שרת החוץ לשעבר משבחת גם את יריבה לשעבר לפריימריז, הסנאטור ברני סנדרס: "אני גאה בקמפיין של שנינו. זה היה קמפיין של רעיונות ושל נושאים, לא של עלבונות".

18:20 דונלד טראמפ אומר בעצרת בחירות בסרסוטה, פלורידה, כי יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון היא "כה מזויפת" וכי הוא הולך לזכות במדינות המפתח מישיגן ואוהיו כי "לאנשים נמאס להידפק". לדבריו, קלינטון "מאיימת על הביטחון הלאומי" של ארצות הברית וכי ברק אובמה הוא "הנשיא הגרוע ביותר שהיה עבור ישראל" אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully