וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר של אובמה בקניה - קלינטון היא כבר המנצחת הגדולה

בעוד ההצבעה ברחבי ארה"ב בעיצומה, בכפר קוגלו שממנו הגיע אביו של הנשיא המכהן ערכו בחירות מדומות שבהן ניצחה המועמדת הדמוקרטית עם 78% מהקולות. התושבים קראו לשמור על טוהר הבחירות וציינו כי קלינטון "חייבת לנצח"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק וורד לידני

(הרגעים הגדולים מהבחירות לנשיאות ארה"ב)

תוצאות רשמיות של הבחירות לנשיאות ארצות הברית טרם התקבלו, אבל בכפר אחד בקניה כבר הוכרזה הזוכה – הילרי קלינטון. במדגם שנערך בכפר קוגלו, שממנו הגיעה משפחתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, זכתה המועמדת הדמוקרטית ב-78% מהקולות, לעומת 22% שהוענקו ליריבה הרפובליקני דונלד טראמפ.

תושבי הכפר הצביעו בקלפיות שעליהן תמונות של טראמפ וקלינטון, ואף הריעו ושרו את שמה של המועמדת הדמוקרטית. לדבריהם, הם תומכים במועמדת שמאחוריה עומד אובמה – והם אף קראו למשתתפים שלא לרמות בבחירות משום ש"קלינטון חייבת לנצח". הכפר נכנס לקדחת הבחירות עוד ב-2012 – אז קיוו התושבים לניצחון השני של הנשיא הנוכחי מול יריבו הרפובליקני, מיט רומני.

עוד על הבחירות בארה"ב בוואלה! NEWS:
התחזיות: ניצחון לקלינטון; טראמפ: "נחכה ונראה אם ההצבעה תקינה"
הערבים בארה"ב מעניקים לקלינטון את המפתח לבית הלבן: "טראמפ חמור"
שילם והצביע: מדוע נתן טראמפ כסף לילד בקלפי?

בחירות מדומות לנשיאות ארה"ב שארגנו תושבי הכפר קוגלו שבקניה, ממנו הגיע אביו של הנשיא אובמה. 8 בנובמבר 2016. AP
קלפיות עם תמונות המועמדים. הבחירות המדומות בקוגלו, היום/AP

על אף שהנשיא המכהן הביע תמיכה בקלינטון ועמד לצדה במהלך הקמפיין, אך אחיו למחצה, מליק, הודיע לפני כמה חודשים שיצביעו לטראמפ. לדבריו, הוא לא מחבב את קלינטון ואינו מרוצה מהנהגתו של אחיו. "הוא מדבר בגובה העיניים ומהלב, הוא לא מנסה להיות פוליטקלי קורקט. הוא ישיר", הסביר.

בשעות שחלפו מאז פתיחת הקלפיות בארצות הברית, אתרי סקרים שונים פרסמו תחזיות לפיהן קלינטון תהיה המנצחת ותקבל את כרטיס הכניסה לבית הלבן. על פי תחזית באתר הסקרים 270towin, קלינטון תקבל 340 צירים ואילו יריבה טראמפ יזכה ב-198 בלבד. נייט סילבר, עורך אתר הסקרים 538, פרסם שלושה תרחישים, שלדבריו "סבירים באותה המידה", ששניהם מהם חוזים ניצחון לקלינטון. הוא הוסיף כי "ככל הנראה, קלינטון תנצח בכל מקרה". בשקלול הסקרים, הוא ציין כי סיכוי הזכייה של קלינטון הוא 72%.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully