וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר נאום טראמפ: הירידות בבורסות ברחבי העולם הולכות ומתמתנות

עם התגברות הסיכויים של טראמפ לזכות בנשיאות, צנחו הבורסות באסיה ובעולם. הפזו המקסיקני איבד כ-10%, זאת לאחר ירידה של 13%, ברקע הבטחתו של המיליארדר לבנות חומה. הצניחות בבורסות באסיה הולכות ונחלשות

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

ההערכות על זכייתו של דונלד טראמפ בנשיאות ארצות הברית הבוקר(רביעי), הביאו את הבורסות ברחבי העולם לירידות שערים חדות. עם זאת, לאחר נאומו הן הולכות ומתמתנות. המדדים ביפן, בהונג קונג ובאוסטרליה צללו. גם מטבע הפזו המקסיקני צונח בחדות בעקבות התקרבותו של המועמד הרפובליקני לבית הלבן, שהבטיח לבנות חומה בגבול בין ארצות הברית למקסיקו ולבטל הסכמי סחר בין השתיים. הפזו המקסיקני צנח ביותר מ-13%, ולאחר מכן הירידה התמתנה לרמה של 10% בלבד. מדובר בצניחה הגדולה ביותר שלו מאז משבר הטקילה ב-1994.

בעוד המשקיעים מודאגים שניצחון טראמפ יגרום לאי-ודאות גלובלית, גם ערכו של הדולר האמריקני יורד אל מול הין היפני. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט צוללים בחדות. לפי אתר MarketWatch, וול סטריט חזה ניצחון למועמדת הדמוקרטית, אולם לפי תוצאות האמת, קלינטון משתרכת אחר טראמפ במספר האלקטורים ועשויה בהחלט להפסיד.

הבחירות בארצות הברית - סיקור מיוחד:
הדרך ל-270: טראמפ 232, קלינטון 209 - מפת האלקטורים המתעדכנת
קרוב לבית הלבן: טראמפ זכה במדינות מפתח - כולל בפלורידה

בורסות קורסות לנוכח ניצחון אפשרי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, 9 בנובמבר 2016. רויטרס
מדדי וול סטריט צונחים/רויטרס

טוקיו נפלה ב-5.4%; הונג קונג איבדה 2.2%; שנגחאי ירדה ב-0.6%; סיאול ירדה ב-3%; סידני ירדה ב-2%. מול האירו נופל הדולר ב-1.9% ונסחר סביב שער של 1.125 דולר לאירו. החוזים העתידיים בוול סטריט מעידים על נפילה חדה. דאו ג'ונס נפל ב-2.4%; S&P 500 איבד 2.8% ונאסד"ק צנח ב-3.2%.

"יש הרבה פאניקה בשווקים עכשיו, וזו בהחלט לא התוצאה שחשבנו שתהיה", אמר חואן קרלוס אלדרטה, יועץ אסטרטגי. "התנועות מאוד חזקות, והשוק מראה אוורסיה בסיכון גבוה בחיפוש אחר נכסים בטוחים".

בניצחון אפשרי של טראמפ יקבלו השווקים הפיננסיים, בפעם השנייה, הוכחה ליכולת החיזוי המוגבלת שלהם ולתמחור סיכונים חלש. זאת, לאחר שבקיץ האחרון משאל העם בבריטניה הפתיע את העולם, כשאזרחי הממלכה בחרו להצביע בעד עזיבת האיחוד האירופי.


(עדכון ראשון: 06:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בורסות קורסות לנוכח ניצחון אפשרי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, 9 בנובמבר 2016. רויטרס
יכולת החיזוי של השווקים כשלה שוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully