וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרת הזכוכית לא נופצה: "חיכינו לאישה, לא יאומן שהצביעו לטראמפ"

9.11.2016 / 14:42

מועמדותה הראשונה בהיסטוריה של אישה לנשיאות ארה"ב טיפחה תקוות בקרב נשים רבות במדינה, קרוב למאה שנים לאחר שניתנה להן זכות בחירה. "זה היה מאבק קשה מאוד", סיפרה באכזבה הסנאטורית ברברה בוקסר

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בחודש יוני האחרון, כשנבחרה הילרי קלינטון למועמדות הדמוקרטית, היא דיברה בגאווה על תקרת הזכוכית שנופצה עם מינויה הראשון בהיסטוריה של אישה למועמדת לנשיאות של אחת משתי המפלגות הגדולות בארצות הברית. אתמול (שלישי), ביום ההצבעה בבחירות, מצביעות רבות הגיעו לקלפי לבושות חליפת מכנסיים, כמחווה לקלינטון, ובתקווה לניפוץ תקרת הזכוכית האולטימטיבית – אישה בראשות המעצמה הגדולה בעולם.

אלא שבמקום תקרת זכוכית, תקוותיהן של עשרות מיליוני נשים אמריקניות נופצו הלילה, עם היוודע תוצאות הבחירות שהעניקו את הניצחון ליריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, שנודע ביחסו הבעייתי לנשים וששמו נקשר עם מספר דו-ספרתי של טענות לתקיפה מינית. "ממש חיכיתי לאישה נשיאה, אני לא מאמינה שהם הצביעו לאדם הנורא הזה", הלינה מריאנה מג'יה, בת 61, שהגיעה הלילה למטה המפלגה הדמוקרטית בסקרמנטו, פלורידה.

עוד בוואלה! NEWS:
"מהפכה" או "סיוט לאומי"? ארה"ב מתעוררת לבוקר של טראמפ
שורפים כובעים של טראמפ: הפגנות מחאה ברחבי ארה"ב
טראמפ נשא נאום ניצחון: "אאחד את אמריקה, אהיה הנשיא של כולם"

תומכי המועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
"חשבתי שעד עכשיו, המצב יהיה שונה עבור נשים ומיעוטים". תומכי קלינטון בניו יורק/רויטרס

קסנדרה פיי, חברת המפלגה הרפובליקנית ויועצת פוליטית בכירה שעבדה עם מושל קליפורניה לשעבר ארנולד שוורצנגר, הפרה את מסורת ההצבעה הרפובליקנית שלה, וסימנה בטופס ההצבעה את שמה של קלינטון. "אני מרגישה שגם אם הייתי בתא ההצבעה לבדי, תמיד יש איתי שם עוד נשים", הסבירה, "אמי, הדודות שלי – כולן היו איתי בתא ההצבעה".

קלינטון, שנחשבת לדמות שנויה במחלוקת בציבוריות האמריקנית, נכנסה לראשונה לבית הלבן כגברת הראשונה בשנת 1993, לאחר שבעלה ביל הביס את ג'ורג' וו. בוש. בעוד היא התקדמה במערכת הפוליטית האמריקנית, היא צברה אויבים רבים, לצד הערכה והערצה מנשים רבות במדינה. כשהיא הפסידה לברק אובמה בפריימריז הדמוקרטי בשנת 2008, היא הודתה כי "למרות שלא הצלחנו לשבור את תקרת הזכוכית הפעם, הודות לכם, יש בה כ-18 מיליון סדקים", בהתייחסות למספר הקולות שקיבלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קלינטון מגיעה להצביע בניו יורק, נובמבר 2016. רויטרס
החליפות נתנו השראה לנשים רבות. קלינטון מצביעה בניו יורק, אתמול/רויטרס

קברה של סוזן ב' אנתוני, סופרז'יסטית מוכרת ופעילת זכויות אדם שנודעה בזכות פועלה לקידום זכות הצבעה לשנים בסוף מאה ה-19, הפך אתמול למוקד עלייה לרגל עבור המצביעות והמצביעים בניו יורק, שכיסו את המצבה במדבקות שעליהן נכתב "הצבעתי היום". מצביעות נוספות הגיעו לקלפי בתלבושות של סופרז'יסטיות אחרות, והצטלמו בגבעת הקפיטול ובאתרים סמליים נוספים.

"זה היה מאבק קשה עבור נשים, קשה מאוד", אמרה הסנאטורית ברברה בוקסר, שהפכה בשנת 1992 לאישה הראשונה להיבחר לסנאט מטעם מדינת קליפורניה, יחד עם הסנאטורית דיאן פיינסטיין. "זה רגע מרגש מאוד", הוסיפה. קרוב למאה שנים לאחר שניתנה זכות הבחירה לנשים בארצות הברית, בשנת 1920, רבות הלינו על כך שטרם נבחרה אישה למשרה החשובה במדינה.

"חשבתי שעד שאגיע לגיל 61, המצב יהיה שונה עבור נשים ומיעוטים", טען כריס קייג', עיתונאי לשעבר בן 61 ופעיל זכויות עובדים, שהגיע גם הוא למטה המפלגה הדמוקרטית בסקרמנטו. "אני רואה ניצחון לטראמפ כהצבעה נגד שתי הקבוצות האלה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully