וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגברת הראשונה האמיתית: איוונקה היא הכוח המניע מאחורי ניצחון טראמפ

10.11.2016 / 17:00

"איוונקה היא היפה ביותר והחכמה ביותר", נהג טראמפ לומר לנוכחים במשרד. כשרץ לנשיאות היא הייתה אשת סודו, חיפתה על חולשותיו וניהלה את הקמפיין. "היא חריפה, יסודית, פועלת לפי השכל וגם נחמדה". בתו של נשיא ארה"ב הנבחר היא החצי האמיתי של הפאוור-קאפל החדש בבית הלבן

איוונקה טראמפ מגיעה לגאלה במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, 2 במאי 2016. רויטרס
"בעוד שדונלד פועל לפי הבטן בעסקים, איוונקה עובדת לפי השכל. הכול אצלה נעשה בתהליך מחושב". איוונקה טראמפ, מאי 2016/רויטרס

לפני 12 שנה העניק דונלד טראמפ ריאיון למגיש הרדיו הנודע הווארד סטרן. במהלך הריאיון החמיא טראמפ לבתו איוונקה והזכיר שהיא יפהפייה. "דרך אגב, הבת שלך", העיר סטרן באותו ריאיון. "היא יפהפייה", חזר טראמפ ואמר. "אני יכול לומר שיש לה אחלה ישבן?", שאל המראיין הפרובוקטיבי. טראמפ ענה בחיוב. שנתיים מאוחר יותר התראיין טראמפ שוב פעם אצל סטרן ושוב דיבר על בתו. סטרן אמר לטראמפ כי בתו איוונקה "נראית היום חושנית מתמיד" ושאל אם עברה ניתוח להגדלת חזה. טראמפ הבהיר כי בתו לא עברה הגדלת חזה אך הדגיש כי "היא תמיד הייתה חושנית. היא גבוהה, היא כמעט 1.80 מטר. היא יפהפייה אמיתית". ב-2006 התארח עם בתו איוונקה בתכנית אירוח ברשת ABC ואמר: "אם איוונקה לא הייתה הבת שלי, הייתי יוצא איתה". המראיינת ההמומה הסתכלה עליו ושאלה: "מה זה, אתה וודי אלן?!".

אלו רק שלושה מתוך ראיונות רבים מהשנים האחרונות שבהם התבטא נשיא ארצות הברית הנבחר בגסות, בשוביניזם ובבוטות כלפי נשים וכלפי בתו האהובה איוונקה. אלא שבניגוד לרושם שנוצר בראיונות הללו, בחיים האמיתיים טראמפ לא מתייחס כלל וכלל בזלזול לאיוונקה ורואה בה הרבה יותר מצעירה יפה וחטובה. איוונקה טראמפ היא אחת הנשים החזקות בסביבתו של הנשיא הנבחר, אם לא החזקה מכולן, והיא נחשבת לאישה בעלת חושים פוליטיים חדים, בעלת יכולות ניהול מרשימות וכמי שצפויה להיות במעגל הייעוץ הפוליטי הקרוב ביותר לאביה כשיושבע לנשיא. אין פלא, אם כך, שהיא האדם היחיד שזכה לקבל שיחת טלפון מטראמפ אחרי כל נאום ואחרי כל עצרת. דעתה חשובה לו הרבה יותר מדעתו של כל יועץ בכיר ונאמן.

צפו בהתבטאות האומללה של טראמפ בנוגע לבתו איוונקה

איוונקה מארי טראמפ נולדה לפני 35 שנים בניו יורק לאביה דונלד טראמפ ולאשתו הראשונה איוונה זלניצ'קובה, דוגמנית לשעבר ממוצא צ'כי. כשהייתה בת 9 הוריה עברו תהליך גירושין שפרנס את כל הצהובונים של ניו יורק וגרם עצב רק לה ולשני אחיה, דונלד ג'וניור ואריק. כשהייתה נערה חשב אביה שהיא תהפוך לדוגמנית. הוא הרי נישא לדוגמנית, יצא עם דוגמניות והתחתן פעם נוספת עם דוגמנית. איוונקה אכן התחילה לדגמן ובגיל 14 כבר הוחתמה בסוכנות שייצגה אז את דוגמנית-העל אל מקפירסון. איוונקה דגמנה עבור רשתות אופנה גדולות ומפורסמות והופיעה על שערי מגזינים נחשבים.

אלא שעבורה דוגמנות לא הייתה המטרה. "זה בסך הכול היה תירוץ טוב לטייל בעולם", סיפרה בעבר. היא למדה שנתיים באוניברסיטת ג'ורג'טאון ועברה לאוניברסיטת פנסילבניה ובשנת 2004 סיימה בהצטיינות תואר ראשון בכלכלה. לפני שהצטרפה לאימפריית הנדל"ן של אביה, עבדה איוונקה בקבוצה שעובדת בסחר יהלומים, שם פיתחה קו תכשיטים. עד היום, במקביל לעבודתה אצל אביה, איוונקה היא גם המנהלת של "תכשיטי איוונקה טראמפ", מותג תכשיטים מצליח.

תפקידה הרשמי כיום של איוונקה באימפריית טראמפ הוא סגנית נשיא בכירה לפיתוח וממלאת מקומו בהיעדרו. איוונקה למעשה מנהלת את כל פעילות הפיתוח העסקי של הקבוצה בנדל"ן ובמלונאות. בניגוד לילדים רבים שנכנסים לעסק המשפחתי מתוך כורח, איוונקה אוהבת את עבודתה ומתפקדת מעולה כאשת עסקים. היא הייתה מעורבת בכמה עסקאות חשובות ביותר של אביה בשנים האחרונות, ביניהן הפיכת בניין הדואר בוושינגטון למלון ורכישת מסלול הגולף הנודע במיאמי.

"בעוד שדונלד פועל לפי הבטן בעסקים, איוונקה עובדת לפי השכל. הכול אצלה נעשה בתהליך מחושב", סיפר שותף עסקי שלהם לאתר האמריקני "פוליטיקו", ומקורב אחר סיפר כי "זאת הסיבה שדונלד רוצה שאיוונקה תהיה הפנים החדשות של המותג שלו, יורשת העצר של תאגיד טראמפ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דונלד ואיוונקה טראמפ בוועידה הלאומית הרפובליקנית באוהיו, יולי 2016. GettyImages
כבר בגיל צעיר סימן דונלד טראמפ את בתו איוונקה כפייבוריטית שלו, כיורשת האמיתית. איוונקה ואביה בוויעדה הרפובליקנית באוהיו, יולי 2016/GettyImages
ב-2007 התגיירה טראמפ והעידה שהיא שומרת שבת ומקפידה על כשרות. כחלק מהגיור הוסיפה לעצמה את השם "יעל". טראמפ אמר על כך: "מעולם לא תכננתי שזה יקרה, אבל אני מאוד שמח על כך"

במסגרת עבודתה הגיעה איוונקה בשנת 2008 לביקור בישראל לצורך קידום מכירת דירות במגדל שנבנה בפילדלפיה. במהלך הביקור נפגשה טראמפ עם יזמי נדל"ן רבים בארץ והיא אף הפתיעה כשהודיעה שהיא בוחנת השקעה בכמה מיזמי נדל"ן בישראל. מבין ילדיו של טראמפ, אגב, איוונקה היא לא סגנית הנשיא היחידה. גם אחיה הקרובים, אריק ודונלד ג'וניור, משמשים כסגני נשיא.

אחד המהפכים הגדולים של חייה אירע לפני כמה שנים. ב-2007 הכירה את איש הנדל"ן היהודי-אמריקני ג'רארד קושנר. הם נישאו בחתונה יהודית שנתיים מאוחר יותר ונולדו להם שלושה ילדים. באותה שנה השלימה טראמפ תהליך גיור והיא אף העידה על עצמה שהיא שומרת שבת ומקפידה על כשרות. כחלק מהגיור הוסיפה לעצמה את השם "יעל". כשנשאל על התגיירותה של בתו אמר טראמפ: "מעולם לא תכננתי שזה יקרה, אבל אני מאוד שמח על כך".

כבר בגיל צעיר סימן דונלד טראמפ את בתו איוונקה כפייבוריטית שלו, כיורשת האמיתית שלו, כמקור הגאווה שלו. כשהייתה ילדה קטנה נהגה איוונקה לטלפן למשרדו של אביה מבית הספר הפרטי בניו יורק – והוא היה מקפיד לעצור כל ישיבה שאותה ניהל, משוחח עימה ואומר לכולם: "איוונקה היא היפה ביותר והחכמה ביותר". במשך השנים דאג לטפח אותה, לקדם אותה ולהתייעץ עמה, ובמהלך הקמפיין הארוך והמתיש מילאה איוונקה תפקיד מכריע כשהשפיעה מאחורי הקלעים כמעט על כל החלטה שהתקבלה.

איוונקה טראמפ בחתונה שלה. GettyImages
איוונקה טראמפ בחתונתה/GettyImages
יש בה שילוב של תכונות שהיו חסרות לאביה והצליחו להשלים אותו: היא דאגה שישמור על מערכות יחסים תקינות, ניקתה אחרי "לכלוך" שהותיר, מוססה עימותים וריבים, הגנה עליו וריככה במעט את תדמיתו הגסה

יועצו הקרוב של טראמפ, רוג'ר סטון, הודה בריאיון מלפני כמה חודשים כי איוונקה היא "הנכס היקר ביותר" של הקמפיין בכל הנוגע לקולות הנשים האמריקניות. דובריו של טראמפ הבהירו פעם אחר פעם: "טראמפ סומך עליה בעיניים עצומות". חבר קרוב של המשפחה אמר שלכולם ברור שהיא הטובה ביותר במשפחה: "גם שאר האחים שלה מייעצים לאבא שלהם וימשיכו לייעץ ולהשפיע, אבל אין ספק שהיא הכי טובה". אחד האנשים שעבדו מולה סיפר בגילוי לב: "היא אחד האנשים הכי חכמים שפגשתי. היא יסודית, חרוצה ונושאת ונותנת מעולה".

"יש לה את כל התכונות של נושאת ונותנת מצוינת", הוסיף ג'ורג' רוס, יועצה המשפטי של אימפריית טראמפ לשעבר, בשיחה עם "פוליטיקו". "שומעים את החיוך בקול שלה. אנשים אוהבים לעבוד מולה, והיא עושה דברים שגברים לא מסוגלים לעשות. היא מוכנה להשתמש בנשיות שלה והיא יודעת איך להשיג דברים בלי להיות בומבסטית ובלי לדרוך על אנשים בגסות". יו"ר רשת התקשורת פוקס-ניוז התרשם אף הוא עמוקות מאיוונקה: "היא הנשק הסודי של טראמפ. לא רק שיש לה הבנה עסקית עצומה והיא חריפה, יש לה גם חוכמת רחוב. אין ספק שהיא מציגה את הכישורים הטובים ביותר של אביה. חוץ מזה היא גם אדם נחמד".

ביוני 2015 היא קיבלה את הכבוד להציג את אביה לפני הנאום שבו הודיע על כוונתו להתמודד לנשיאות, אך את הכבוד הגדול ביותר העניק דונלד טראמפ לבתו שנה מאוחר יותר, ב-20 ביולי 2016, כשנשאה את הנאום המרכזי לפני הכתרתו הרשמית של אביה כמועמד המפלגה הרפובליקאית לנשיאות ארצות הברית אחרי שגבר על 16 מתמודדים בפריימריז ונותר לבד במרוץ. הכבוד הזה לרוב שמור לרוב לנשות המועמדים, אך דונלד בחר להעניק אותו לה. איוונקה טראמפ זכתה לכבוד הזה משום שיש בה שילוב של תכונות שהיו חסרות לאביה והצליחו להשלים אותו: היא דאגה שישמור על מערכות יחסים תקינות, ניקתה אחרי "לכלוך" שהותיר, מוססה עימותים וריבים, הגנה עליו, ריככה במעט את תדמיתו הגסה וניסתה כמה שניתן לשקם את המוניטין שלו בקרב הנשים הבוחרות.

בחודשים האחרונים דחקה איוונקה באביה להיות "נשיאותי" יותר, ובין השאר היא שכנעה אותו להפסיק לתקוף את השופט האמריקני ממוצא מקסיקני גונזלס קוריאל, שלגביו טען טראמפ שהוא פסק נגדו "משום שהוא מקסיקני". איוונקה תמכה גם בהדחתו של מנהל הקמפיין של אביה, קורי לבנדובסקי, במטרה למצוא אדם מקצועי יותר לתפקיד. בכך הפכה איוונקה לאשת סודו הקרובה ביותר של אביה, הרבה יותר מאשתו השלישית מלניה או משאר האחים שלה. היא הקפידה ללוות אותו כמעט לכל מדינה שאליה נסע והפכה לתומכת הנלהבת ביותר שלו.

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ ובתו איוונקה בוועידת המפלגה באוהיו. 22 ביולי 2016. רויטרס
דונלד טראמפ ובתו איוונקה, יולי 2016/רויטרס

למרות תפקידה הבלתי-רשמי כיועצת הקרובה ביותר של אביה, הכחישה איוונקה כל מעורבות בקמפיין. "אינני לוקחת חלק בקמפיין, אבל הוא אבא שלי ואני אוהבת אותו ותומכת בו לחלוטין. אני תמיד נמצאת לצדו אם זה עוזר לו", אמרה בריאיון לפני כמה חודשים. "האם אביך מכבד נשים?", נשאלה איוונקה. "ברור", השיבה. "אחרת לא הייתי נמצאת היכן שאני נמצאת. אם הוא לא היה חושב שנשים שוות-ערך לגברים, הייתי ממלאת תפקיד זוטר וכפופה לאחים שלי. אני חושבת שזה אחד היתרונות הגדולים שלו: הוא מעדיף כישורים, יכולות וכישרון על פני רקע, חינוך ומגדר".

בזכות החום שהיא מקרינה והיכולת שלה לגעת בלבם של מצביעים שלאו דווקא מזוהים עם התומכים של אבא שלה, הפרשנים בארה"ב משוכנעים שהיא הייתה אחת הדמויות החשובות ביותר בקמפיין הבחירות. "היא רהוטה, ממוקדת ורגועה", אמרה אחת מהן. "היא ההפך הגמור מטראמפ. בזמן שבני משפחה נוספים עושים שימוש בהסתה ובזמן שאשתו של טראמפ מלניה מעתיקה נאום שלם ממישל אובמה, איוונקה נותרת ללא רבב". במהלך הקמפיין עשה בה טראמפ שימוש כדי לרכך את המסרים שלו ולהגיע לקהלים חדשים. התקשורת בארה"ב ראתה בה כתחליף לאשתו הנוכחית מלניה שלא הצליחה להסתגל לקמפיין. על כן, רבים בארה"ב רואים באיוונקה כמי שתמלא בפועל את תפקיד הגברת הראשונה.

במהלך הקמפיין השתעשע טראמפ עם הרעיון למנות בבוא העת את בתו לתפקיד בקבינט. אלא שלפי הדיווחים בארה"ב, איוונקה כלל לא מעוניינת בתפקיד רשמי אלא רוצה להמשיך להוביל את אימפריית הנדל"ן של המשפחה. היא לא מתכוונת לעבור לבית הלבן עם אביה, אלא להמשיך לגור עם בעלה ושלושת ילדיה במנהטן. למרות זאת, בארצות הברית רואים באיוונקה כמי שתמלא בפועל את תפקיד הגברת הראשונה - הגם שלא תיקרא כך. היא זו שתמשוך בחוטים, היא זו שתלחש על אוזנו של הנשיא והיא זו שתמשיך לקבל שיחת טלפון על כל החלטה שהוא מתכוון לקבל. ייתכן שהערתו מלפני כמה שנים לפיה היה יוצא עם איוונקה אילולא הייתה הבת שלו הייתה הערה חולנית למדי, שנשאה בחובה זרעים של ראיית הנולד. בארצות הברית, בכל אופן, יש כבר מי שמכנים אותה "החצי השני של הפאוור-קאפל".

דונלד טראמפ ובתו איוונקה במרוץ לנשיאות בניו-המפשייר, נובמבר 2016. GettyImages
הפאוור-קאפל האמיתי בבית הלבן. איוונקה עם אביה דונלד טראמפ בניו המפשייר, נובמבר 2016/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully