וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ניצחון טראמפ: מדינת קליפורניה רוצה "ברקזיט" משלה

תנועת "כן קליפורניה", הקוראת להיפרדות מארה"ב, צוברת תאוצה מאז נבחר הנשיא החדש. התומכים ב"קלאקזיט" דורשים משאל עם דומה לזה שנערך בבריטניה, שעשוי להפוך את קליפורניה לכלכלה השישית בגודלה בעולם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(הפגנות נגד בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות)

כמעט שתי יממות אחרי היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות בארצות הברית, תנועת המחאה הקוראת להיפרדות מדינת קליפורניה מהממשל הפדרלי צוברת תאוצה. הקמפיין "כן קליפורניה", המוכר יותר בשם "קלאקזיט" (calexit#), קורא למשאל עם עצמאי שיתקיים בשנת 2019, ובו יוחלט אם תעזוב המדינה ה-31 את ארצות הברית.

התנועה קמה בהשראת החלטת בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי, לאחר שבמשאל עם שנערך בממלכה בחודש יוני האחרון רוב האזרחים תמכו בכך. אחרי שהתברר כי 60% מתושבי קליפורניה תמכו בבחירות לנשיאות במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, חודשה הקריאה להצטרף לתנועה ולערוך משאל עם במדינה לטובת היפרדות דומה. גם ההאשטאג המזוהה עם התנועה, "קלאקזיט", נבחר בהשראת זה של התנועה הבריטית – ברקזיט (brexit#).

עוד בנושא:
"לבטל את האלקטורים": אלה שחששו ממחאת תומכי טראמפ הציתו אחת בעצמם
רוסיה מודה: היו לנו קשרים עם מטה טראמפ לפני שנבחר לנשיאות
תומכי טראמפ חוגגים את הזכייה בהטרדה מינית ואיומים על נשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהשראת ה"ברקזיט" הבריטי. כרזה של קמפיין "כן קליפורניה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוכלוסיית קליפורניה מונה כ-40 מיליון בני אדם והיא הגדולה ביותר במדינות ארצות הברית. שטח המדינה הוא השלישי בגודלו, אחרי אלסקה וטקסס. אתר האינטרנט של התנועה משווה בין קליפורניה לבין מדינות אחרות בעולם: "בתור הכלכלה השישית הגדולה בעולם, קליפורניה חזקה יותר מצרפת מבחינה כלכלית ואוכלוסייתה גדולה משל פולין. ככלל, קליפורניה עומדת בשורה אחת עם מדינות אחרות בעולם, ולא רק עם 49 המדינות האחרות בארצות הברית", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לדברי התנועה, עם ההיפרדת תהפוך קליפורניה לכלכלה השישית בגודלה בעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך
התנועה להיפרדות קליפורניה מארצות הברית. עמוד הפייסבוק של התנועה, צילום מסך
"רפובליקת קליפורניה"/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של התנועה

בעוד שהקמפיין נחשב לתנועת שוליים בחודשים האחרונים, מאז אתמול הוא החל לקבל נוכחות גוברת והולכת ברשתות החברתיות ופורסם גם בתקשורת המרכזית בארצות הברית. מאות מפגינים, רבים מהם היספנים, הגיעו לבניין עיריית לוס אנג'לס ביום רביעי וקראו בעד ההיפרדות "?Si se puede!" ("כן, זה אפשרי!").

בתוך כך, מוחים רבבות מפגינים בכל רחבי ארצות הברית נגד נצחונו של טראמפ, כשהם קוראים "לא הנשיא שלי". לפי הערכת המשטרה עמדו אמש אלפי בני אדם מחוץ למגדל טראמפ בניו יורק ומחו נגד עמדותיו של הנשיא הנבחר בנושאים שונים, ביניהם הגירה ואכיפת החוק. "באתי כדי לתת ביטוי לפחד הגדול שאוחז בי מאז שראיתי את התוצאות", אמר אחד המפגינים לרשת CNN.

התנועה להיפרדות קליפורניה מארצות הברית. עמוד הפייסבוק של התנועה, צילום מסך
"קליפורניה היא אומה, לא מדינה"/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של התנועה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully