וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד המפגינים: "מוחים מקצועיים המוסתים בידי התקשורת"

11.11.2016 / 13:24

הנשיא הנבחר התייחס בחשבון הטוויטר שלו להפגנות המחאה שפרצו נגדו ברחבי המדינה, וכתב כי "זה מאוד לא הוגן". כתשע שעות לאחר מכן, ובצל ביקורת ציבורית, שחרר מסר מפייס: "כולנו נתאחד ונהיה גאים!"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (שישי) להפגנות המחאה ההמוניות שפרצו נגדו ברחבי המדינה. "בדיוק סיימנו מרוץ פתוח מאוד ומוצלח לנשיאות. כעת, מפגינים מקצועיים, מוסתים בידי התקשורת, מוחים. זה מאוד לא הוגן", צייץ הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

גם הלילה נערכו הפגנות במספר ערים בארצות הברית כנגד
בחירתו של טראמפ לנשיא ה-45 של ארצות הברית, כאשר כמות המפגינים נעה בין מאות בודדות לכמה אלפים בכל מוקד. הפגנות נערכו בערים בפילדלפיה, אוקלנד, דנבר, פורטלנד, דאלאס, בוסטון וערים נוספות. המפגינים נשאו שלטים עם הכיתוב "לא הנשיא שלי", וכן הניפו שלטים עם הכיתוב "Black Lives Matter" ודגלי גאווה, וצעקו סיסמאות בגנותו של המועמד הנבחר. הפגנות נערכו גם בניו יורק ובשיקגו מול מגדלי טראמפ.

עוד בוואלה! NEWS:
"ניצלנו מהעמלקית": רבנים מברכים על ניצחונו של טראמפ בבחירות
סנדרס: "לא שולל שאתמודד ב-2020, ההפסד לטראמפ הוא בושה"
"הפגישה בין טראמפ לאובמה הייתה פחות מוזרה ממה שציפו"

מפגינים שורפים בובה מנייר של דונלד טראמפ בלוס אנג'לס, 10 בנובמבר 2016. רויטרס
"מאוד לא הוגן". מפגינים בלוס אנג'לס שורפים בובת נייר של טראמפ/רויטרס

מפגינים באוקלנד, הלילה

רויטרס

כתשע שעות לאחר תגובתו הראשונה של טראמפ, הוא פרסם הודעה נוספת, בצל ביקורת שהוטחה בו בכלי התקשורת בגין דבריו. "אני אוהב את העובדה שלקבוצות הקטנות של מפגינים אמש יש תשוקה למדינה האדירה שלנו", כתב. "כולנו נתאחד ונהיה גאים!".

ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
"יום פנטסטי בבית הלבן". אובמה וטראמפ, אמש/AP

מוקדם יותר הלילה, התייחס הנשיא הנבחר לפגישתו המסקרנת עם הנשיא היוצא ברק אובמה, וצייץ כי היה לו "יום פנטסטי בוושינגטון הבירה". בהתייחסו לפגישה, כתב טראמפ כי "הייתה לנו פגישה טובה מאוד, כימיה נהדרת", והוסיף "מלניה חיבבה מאוד את הגברת אובמה".

שיחה מסקרנת נוספת שנערכה הלילה היא בין הנשיא הנבחר ובין הנשיא לשעבר ובעלה של המועמדת הדמוקרטית, ביל קלינטון. דוברו של הנשיא ה-42 מסר כי הוא התקשר לטראמפ ובירך אותו על ניצחונו. במהלך הקמפיין שררה בין השניים, שבעבר היו ידידים, איבה גדולה. לקראת העימות הנשיאותי השני אף ערך טראמפ מסיבת עיתונאים בלוויית נשים שטענו כי הוטרדו מינית על ידי ביל קלינטון.

(עדכון ראשון: 7:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully