וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ניצח בפנסילבניה וחצה את רף 270 האלקטורים הדרושים לנשיאות

עודכן לאחרונה: 7.11.2020 / 19:13

המועמד הדמוקרטי השיג את האלקטורים הדרושים על מנת לזכות במועמדות, וצפוי להתמנות לנשיא ה-46. טראמפ יצא מהבית הלבן לראשונה מאז הבחירות, והכריז שוב שניצח בבחירות

ג'ו ביידן בנאום בדלאוור, ארצות הברית, 7 בנובמבר 2020. AP
ג'ו ביידן בנאום בדלאוור, ארצות הברית, 7 בנובמבר 2020/AP
  • 15:31/טראמפ: "עשרות אלפי קולות התקבלו שלא כדין"

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חזר על הטענות לפיהן היה פגם בהליך ההצבעה, זאת מבלי להציג בסיס עובדתי. "עשרות אלפי קולות התקבלו שלא כדין ושינו לחלוטין את התוצאות בפנסילבניה ובמדינות אחרות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "בפנסילבניה, שכולם חשבו שניצחנו בה בקלות בליל הבחירות, ראינו שההובלה נעלמת".

    עוד אמר טראמפ, מבלי לבסס את טענתו, כי במשך פרקי זמן ממושכים לא הייתה השגחה על הליך ספירת הקולות. "דברים רעים התרחשו באותן שעות בהן לא הייתה שקיפות משפטית, באופן אכזרי וגס. הדלתות והחלונות היו מכוסים בקרטון עבה, כך שהמשקיפים לא יכלו לראות את חדרי הספירה. דברים רעים קרו בפנים".

  • 18:58/ג'ו ביידן בירך על זכייתו: "אהיה נשיא לכל האמריקנים"

    ג'ו ביידן בירך על זכייתו הצפויה בנשיאות ארצות הברית, ומסר כי הוא מתכבד בבחירתו להנהגת המדינה. בציוץ בטוויטר הוא כתב כי "העבודה שלפנינו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם: אני אהיה נשיא לכל האמריקנים - בין אם הצביעו בשבילי ובין אם לא". ביידן הוסיף: "אני אשמור על האמון שנתתם בי".

  • 18:53/טראמפ: "ביידן ממהר, הבחירות האלו עדיין לא הסתיימו"

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לאחר ההכרזה על ביידן כמנצח בבחירות לנשיאות, כי הקמפיין שלו יתחיל לדון בתוצאות הבחירות בבית המשפט ביום שני הקרוב. הוא ציין כי ביידן ממהר להתהדר בניצחונו, וכי "הבחירות האלו עדיין לא הסתיימו".

  • 18:44/ביידן ינאם הלילה שוב לאחר ההכרזה עליו כנשיא הבא

    ג'ו ביידן בילה את הבוקר עם משפחתו בביתו בדלאוור כששמע על התחזיות שיזכה במדינת הולדתו פנסילבניה ויהיה הנשיא ה-46 של ארצות הברית. הערב הוא צפוי לשאת נאום נוסף לאומה, לאחר הנאום שנשא הבוקר - כך אמר גורם רשמי ל-CNN.

  • 18:38/לאחר שניצח בפנסילבניה, ביידן יהפוך לנשיא ה-46 של ארה"ב

    ג'ו ביידן צפוי להפוך לנשיא ה-46 של ארצות הברית, לאחר שניצח במדינה בה נולד שהעמידה אותו על יותר מ-270 האלקטורים הדרושים כדי לזכות בנשיאות. עם 20 האלקטורים של פנסילבניה, לביידן יש כעת בסך הכל 284. לפני שהפך למועמד לנשיאות דמוקרטית, כיהן ביידן כסגן הנשיא תחת הנשיא לשעבר ברק אובמה. הוא גם הסנטור המכהן זה הזמן הארוך ביותר בדלאוור.

    במהלך מסע הבחירות שלו טען ביידן כי "נשמת האומה" עומדת על כף המאזניים, והבטיח כי יבקש לרפא את המדינה שנפגעה מתקופת נשיאותו של טראמפ.

    קמלה האריס תהיה סגנית הנשיא הבא של ארצות הברית. היא תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד, וגם תהיה סגנית הנשיא השחורה והאסייתית הראשונה במדינה. האריס, שייצגה את קליפורניה בסנאט מאז 2017, היא בתם של מהגרים מג'מייקה ומהודו. היא הייתה האישה ההודית-אמריקנית והשחורה השנייה ששמשה כסנאטורית.

  • 18:26/רשת CNN: ביידן ניצח בפנסילבניה וחצה את רף 270 האלקטורים

    ג'ו ביידן ניצח בפנסילבניה וחצה את רף 270 האלקטורים הדרושים לנשיאות - כך דיווחה רשת CNN. לפי הדיווח, ביידן מוביל ביותר מ-28 אלף קולות במדינה. לביידן יש 3,336,887 קולות, ולטראמפ 3,308,054 בלבד.

  • 18:22/טראמפ יצא מהבית הלבן לראשונה מאז הבחירות

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יצא לראשונה מהבית הלבן מאז הבחירות לנשיאות, ונסע למועדון הגולף הלאומי בסטרלינג, וירג'יניה. טראמפ, ששיחק גולף בפעם האחרונה ב-27 בספטמבר, נמצא במועדון שלו כשהוא ממתין לראות אם יזכה בקדנציה שנייה.

    התוצאות שיגיעו מפנסילבניה בשעות הקרובות עשויות להכריע את הבחירות לטובתו של ג'ו ביידן. עם 20 האלקטורים שלה, המדינה יכולה להעמיד את ביידן מעל לסף 270 האלקטורים הדרושים כדי לזכות בנשיאות.

    כתבים שראו אותו, מסרו כי טראמפ חבש כובע לבן עם הכיתוב "Make America Great Again", מעיל רוח, מכנסיים כהים, חולצה ו"נעליים שנראות מתאימות לגולף". בינתיים, הנשיא ממשיך להפיץ מידע בטוויטר, בטענה חסרת בסיס שזכה בבחירות, כאשר למעשה לא התקבלה קביעה כזו.

  • 15:39/עובד בבחירות בג'ורג'יה אוים בגין סרטון בו נראה זורק פיסת נייר

    גבר שעבד בספירת הקולות באטלנטה, בירת ג'ורג'יה, קיבל איומים בעקבות לסרטון שפורסם ברשתות החברתיות בו הוא נראה וקמט ומשליך פיסת נייר. העובד ספג האשמות לפיהן הוא זרק פתק הצבעה, כך דיווח גורם המעורה בפרטים. מנהל הרישום והבחירות במחוז פולטון שבג'ורג'יה, אמר כי גורמים רשמיים בדקו את הסרטון, וקבע כי העובד לא זרק את פתק ההצבעה.

  • 19:12/קמלה האריס: "לפנינו עבודה רבה על נשמת אמריקה"

    סגנית הנשיא קמלה האריס בירכה על ניצחונם שלה ושל המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, בבחירות. "הבחירות האלה הן על הרבה יותר מאשר על ביידן או עליי", כתב האריס בטוויטר. "מדובר בנשמתה של אמריקה ובנכונותנו להילחם למענה. לפנינו עבודה רבה, בואו נתחיל", הוסיפה.

  • 13:23/בנו של טראמפ: "משהו מאוד לא בסדר במספרים"

    אריק טראמפ, בנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, טוען להונאת בחירות ללא כל ביסוס עובדתי. "יש משהו מאוד לא בסדר בחלק מהמספרים במדינות השונות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

  • 12:58/רוחאני: מקווה שנשיא ארה"ב הבא יבין שהסנקציות לא יגרמו לאיראן להיכנע

    נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי הוא מקווה שנשיא ארצות הברית הבא כבר הבין שהסנקציות על המדינה לא יגרמו לה להיכנע. זאת, ברקע התקרבותו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן לניצחון בבחירות. "אנחנו מקווים שהחוויה של שלוש השנים האחרונות תהיה שיעור לממשל האמריקני הבא: לפעול לפי חוקים ורגולציות ולחזור להתחייבויות שלהם", הדגיש. "אנשינו עמדו בפני טרור כלכלי במשך שלוש שנים והראו עמידות וסבלנות שאין שניות להן. אנו מקווים שאלו שמטילים סנקציות מבינים שדרכם שגויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully