וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיניות ההגירה של טראמפ: "מקסיקו תשלם על החומה, פושעים יגורשו מיד"

1.9.2016 / 5:30

המועמד הרפובליקני שפך אור על תכניתו בנוגע ל-11 מיליון המהגרים הבלתי-חוקיים. בין היתר, התעקש על בניית החומה בגבול ולהקשיח תנאי הכניסה למדינה. "מדיניות אובמה וקלינטון חלשה, הגירה לא חוקית תהיה נחלת העבר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(מחאות נגד טראמפ לקראת פגישתו של נשיא מקסיקו, פניה נייטו, אתמול)

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציג הלילה (חמישי) את תכנית ההגירה שלו בנאום באריזונה, שעות אחדות אחרי שביקר במקסיקו ונפגש עם נשיאה?. "מקסיקו תשלם על החומה, פושעים יגורשו מיד", חזר שוב טראמפ על עמדתו מתחילת הקמפיין. "הגירה לא חוקית תהיה נחלת העבר", הוסיף.

"כדי לתקן את מערכת ההגירה אנחנו צריכים לשנות את ההנהגה בוושינגטון", פתח טראמפ את נאומו, "מערכת ההגירה שלנו גרועה יותר ממה שניתן להעלות על הדעת. התקשורת לא מדברת על זה והפוליטיקאים לא מטפלים בזה - היום תשמעו את האמת".

"הבעיה המשמעותית של מערכת ההגירה בארצנו היא היותה משרתת את צרכיהם של תורמים עשירים ופוליטיקאים חזקים", טען טראמפ. "תנו לי לומר לכם את מי זה לא משרת - אתכם, העם האמריקני. רפורמת הגירה צריכה לשפר ולהפוך את החיים לטובים יותר עבור אזרחי ארצות הברית".

לקריאה נוספת:
טראמפ במקסיקו: "לכל מדינה יש את הזכות לבנות בגבולה חומה"
שעות לפני חשיפת תכנית ההגירה: טראמפ ייפגש עם נשיא מקסיקו
טראמפ יחשוף את תכנית ההגירה שלו ברביעי: "נאום משמעותי"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ,וושינגטון. 30 באוגוסט 2016. רויטרס
"הפוליטיקאים נכשלו באבטחת גבולותינו". טראמפ/רויטרס

"הפוליטיקאים נכשלו באבטחת גבולותינו. נפגשתי עם רבים מההורים שאיבדו את ילדיהם בגלל גבולות פתוחים. אנשים מדהימים, שהיו חיים לולא המדיניות של גבולות פתוחים. המדיניות של אובמה והילרי קלינטון חלשה", המשיך.

טראמפ מנה כמה קורבנות של מדיניות הגבולות הפתוחים החלשה, לדבריו. בין היתר הוא סיפר את סיפורו של גרנט מאריזונה, שנרצח על ידי חבר כנופיה שהורשע ושוחרר ואת ארל אוולנדבר, בן 90, שהוכה למוות על ידי מהגרים בלתי-חוקיים, ששוחררו גם הם לאחר מכן.

"יש מהגרים רבים שהם אנשים טובים", המשיך טראמפ. "זה לא משנה את העובדה שרבים מהם עובדים לא מוכשרים שמתחרים בעובדים האמריקנים. הם פוגעים באנשינו שלא יכולים לקבל עבודות. אבל זה לא מדווח, התקשורת ויריבתי מדברים רק על הצרכים של האנשים שחיים כאן בצורה לא חוקית. במקרים רבים הם זוכים ליחס טוב יותר משל ותיקי הצבא. אחרי 8 בנובמבר זה לא יקרה יותר".

"קלינטון תעניק ביטוח בריאות למהגרים לא חוקיים"

"אנחנו שומעים את המספר 11 מיליון מהגרים לא חוקיים אבל בכנות, לממשלה שלנו אין מושג בכמה אנשים מדובר", טען. "יהיה המספר אשר יהיה, זה לא העניין המרכזי. הסוגיה העיקרית היא רווחתו של העם האמריקני".

טראמפ טען כי "קלינטון מדברת ללא הרף על החשש שמשפחות יופרדו, אבל היא לא מדברת על משפחות אמריקניות שנפרדות מיקיריהן בגלל מקרי רצח שניתן היה למנוע. נתייחס לכל מי שבא הנה בכבוד, אבל החמלה הגדולה ביותר צריכה להיות כלפי האזרחים האמריקנים".

"התכנית של קלינטון תעניק ביטוח בריאות למהגרים לא חוקיים שהפרו את החוק", המשיך, "זה כולל את התכנית שלה להכניס הנה פליטים מסוריה בתקופת זמן קצרה. קלינטון רוצה לפתוח את הגבולות ולאפשר לכולם להיכנס. היא נפגשת רק עם תורמים ולוביסטים. אני נפגשתי עם מומחי הגירה שמייצגים עובדים, לא תאגידים. נפגשתי עם האנשים שהושפעו ישירות מהמדיניות הזו".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, וושינגטון. 2 באוגוסט 2016. רויטרס
"מדיניות אובמה אפשרה לפושעים להלך ברחובות". אובמה/רויטרס

תכניתו של טראמפ להתמודדות עם המהגרים הבלתי-חוקיים בארצות הברית כוללת כמה שלבים, בהם בניית חומה בגבול מקסיקו, מעצר מהגרים בלתי-חוקיים מיד אחרי שחצו את הגבול, גירוש והקשחת תנאי הכניסה לארצות הברית. "נבנה חומה גדולה לאורך הגבול עם מקסיקו, ומקסיקו תשלם על החומה", אמר, "הם עוד לא יודעים את זה, אבל הם הולכים לשלם על זה".

שעות ספורות לפני הנאום, נועד טראמפ עם נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו במקסיקו סיטי. בתום הפגישה, אמר טראמפ כי הוא לא דן עם פניה נייטו בעניין "מי ישלם על החומה" בין המדינות. מנגד, פניה נייטו צייץ בעמוד הטוויטר שלו כי הבהיר לאחרון שאין בכוונת מקסיקו לשלם על בנית החומה.

טראמפ המשיך לפרוט את תכניתו וציין כי "נסיים את המדיניות של 'לתפוס ולשחרר'. מי שחצה את הגבול ייעצר עד שיוצא מהמדינה שלנו חזרה למדינה שממנה בא. שלישית, אפס סובלנות לפושעים. לפי הנתונים הפדרליים ישנם שני מיליון פושעים זרים כרגע בארצנו. נתחיל להוציא אותם החוצה מהרגע הראשון שבו אכנס לתפקיד. בשעה הראשונה שלי בתפקיד, האנשים האלה לא יהיו פה. אפשר לקרוא לזה גירוש או איך שאתם רוצים".

טראמפ הוסיף כי כל מי שיבקש לקבל מעמד חוקי בארצות הברית ייצטרך לעזוב את תחומיה לארץ שממנה בא ולהגיש פעם נוספת בקשה מסודרת לשוב ולקבל מעמד. הוא הבהיר כי לא ייתן יד להכשרה בדיעבד של מעמדם החוקי של מהגרים שנכנסו לארצות הברית שלא כחוק.

לדבריו, "נחסל את מדיניות אי-האכיפה של אובמה שאפשרה לפושעים זרים להתהלך בחופשיות ברחובותינו. זה ייגמר. אשלש את מספרם של פקידי הגירוש, אצור כוח גירוש שיתמחה בזיהוי מהגרים שעברו על החוק, בדיוק כפי שהילרי קלינטון עברה על החוק". הוא התבדח: "אולי הם יהיו מסוגלים לגרש אותה".

"נעצור את עשרות אלפי האנשים שנכנסים הנה מסוריה"

עוד המשיך טראמפ לפרט את תכניתו: "אשכור עוד 5,000 סוכנים שיסיירו לאורך הגבול. נקבע סדרי עדיפויות, אבל אף אחד לא יהיה חסין מאכיפת החוק. כל מי שנכנס לארצות הברית בצורה לא חוקית אמור להיות מגורש, זו המשמעות של חוק".

"אנחנו הולכים להשעות את הנפקת הוויזות לכל המקומות שבהם אין מערכת בדיקה ביטחונית נאותה. מקומות שמהם תושעה ההגירה, כמו סוריה ולוב. נעצור את עשרות אלפי האנשים שנכנסים הנה מסוריה. אין לנו מושג מי הם, מהיכן באו. כמו כן, נבטיח שהמדינות יקבלו את אנשיהם בחזרה כשנגרש אותם. ישנן 23 מדינות שמסרבות לקבל את אותם האנשים, אז אנחנו אומרים 'אוקיי, אז נשאיר אותם כאן'. זה לא יקרה בממשל שלי".

"יהיה מספר המהגרים אשר יהיה, זה לא העניין המרכזי. הסוגיה העיקרית היא רווחתו של העם האמריקני"

"נשלים מערכת מעקב ביומטרית לכניסה ויציאה מהמדינה. כחצי מהמהגרים הגיעו בוויזה זמנית ומעולם לא עזבו. זה איום ממשי לביטחון הלאומי", המשיך. "רק בשנה שעברה חצי מיליון איש נשארו מעבר למה שקבעה הוויזה שלהם. אנחנו רוצים שאנשים יגיעו הנה, אבל הם צריכים להיכנס על פי החוק".

"בואו נדבר על התמונה הגדולה, הצעדים האלה ישיגו יותר ממה שהפוליטיקאים שלנו השיגו במשך 50 שנה", סיכם. "בגלל שאיני פולטיקאי ולאף אחד אין בעלות עלי, אני אדאג למדינה שלנו ואתם תהיו גאים בה. הפשע יירד, הכנופיות ייעלמו, השלום, החוק והצדק ישובו. אנחנו צריכים לבנות מחדש את אמריקה. המסר שלנו לעולם הוא שלא ניתן יהיה לקבל אזרחות אמריקנית על ידי כניסה לארצות הברית באופן לא חוקי. אנשים יידעו שאתה לא יכול רק לחמוק פנימה ולחכות לקבל אישור חוקי. הימים האלה נגמרו. הגירה לא חוקית תהיה נחלת העבר. הבחירות האלה הן ההזמנות האחרונה לאבטח את הגבולות, לעצור את ההגירה הלא חוקית ולאפשר לחייכם להיות טובים יותר".

בתוך כך, שני סקרים חדשים שפורסמו ביממה האחרונה מראים כי טראמפ מצמצם את הפער מהילרי קלינטון. לפי סקר של רשת "פוקס ניוז" הפער בין השניים עומד על 2%, כאשר בהינתן שטעות הדגימה המירבית בסקר עומדת על 3% מדובר בשיוויון סטטיסטי בין השניים.

41% מהנשאלים השיבו כי הם מתכוונים להצביע לקלינטון, לעומת 39% שאמרו שהם מתכוונים להצביע לטראמפ. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון זכה בסקר ל-9% תמיכה ואילו המועמדת מטעם המפלגה הירוקה ג'יל סטיין ל-4%. בשאלה אחרת נבדקו רק טראמפ וקלינטון. המועמדת הדמוקרטית זכתה ליתרון של שישה אחוזים, 48% מול 42%. מדובר בפער קטן יותר ב-4% מהפער שנרשם בסקר מקביל בחודש שעבר.

בסקר של סוכנות הידיעות רויטרס הפער היה קטן אף יותר, ועמד על אחוז אחד בלבד. קלינטון זכתה ל-40% וטראמפ ל-39%. בסקר הקודם של רויטרס רשמה קלינטון יתרון של 7% על פני טראמפ. בשאלה אחרת, שבדקה גם את המועמדים ג'ונסון וסטיין הפער בין המועמדת הדמוקרטית והמועמד הרפובליקני עמד של 2%. קלינטון קיבלה בסקר 40% לעומת 38% של טראמפ, 6% לג'ונסון ו-2% לסטיין.

דונלד טראמפ ונשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו במסיבת עיתונאים במקסיקו סיטי, 31 באוגוסט 2016. רויטרס
נושא התשלום בעבור בניית החומה עדיין לא הוסדר. טראמפ ופניה נייטו, הלילה/רויטרס

הנאום של טראמפ בעניין מדיניות המהגרים הבלתי-חוקיים הוא משמעותי, בעיקר בשל העובדה כי הסוגיה הייתה אחד מהדגלים הבולטים בקמפיין הבחירות שלו. עמדתו המקורית הייתה כי יפעל להקמת "כוח גירוש" שיוציא מתחומי ארצות הברית את כל 11 מיליון המהגרים הבלתי-חוקיים שחיים בה וכי יקים חומה בגבול עם מקסיקו. עם זאת, עמדה זו זכתה לביקורת נרחבת גם בתוך מפלגתו שלו, ורבים במפלגה קראו לו לרכך את עמדתו בסוגיה.

הילרי קלינטון בעצרת בחירות באומהה, נברסקה, 1 באוגוסט 2016. רויטרס
על פי הסקרים, הפער מצטמצם. קלינטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully