וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מטוסים ושיעולים: באוהיו החלו המועמדים את החודשיים האחרונים למרוץ

ברקע התחזקות המועמד הרפובליקני בסקרים על פני יריבתו הדמוקרטית, הגיעו השניים למדינה המתנדנדת ואף אירחו במפתיע כתבים על סיפון מטוסיהם. אך על ביקורה של קלינטון בקליבלנד העיב דבר אחד - שיעול טורדני

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

חודשיים ליום הבחירות לנשיאות ארצות הברית, החלו אתמול (שני) דונלד טראמפ והילרי קלינטון בישורת כמעט אחרונה למרוץ בביקור במדינה המתנדנדת אוהיו. בנמל התעופה של אוהיו, ערכו שני המועמדים על סיפון מטוסיהם הפרטיים מסיבות עיתונאים, גם כאלה מכלי תקשורת שנחשבים לעוינים עבורם. מהלך זה מפתיע מבחינת המועמדת הדמוקרטית שלא ערכה מסיבת עיתונאים אמתית זה יותר מ-270 ימים.

אחרי ארוחת ערב בקליבלנד, הגיע המועמד הרפובליקני ליריד בקנפילד, שם התקבל בתשואות רמות של אלפי תומכיו, בעוד המועמדת הדמוקרטית ביקרה במבשלה בקליבלנד. אוהיו נחשבת לאחת מארבע המדינות המתנדנדות בין המחנה הדמוקרטי לבין הרפובליקני. מדינות אלה - אוהיו, וירג'יניה, פלורידה ופנסילבניה - עשויות להכריע את זהותו של הנשיא הבא.

הביקור באוהיו בא על רקע התחזקותו של טראמפ בסקרים בימים האחרונים. לפי סקר של רויטרס ומכון Ipsos, המיליארדר הניו יורקי זוכה ל-40% מהקולות, בעוד יריבתו זוכה ל-39%. סקרים אחרים הראו כי הפער של קלינטון מטראמפ הצטמצם. "אני חושב שיש לנו חודש נהדר", אמר טראמפ. אף שקלינטון עדיין נחשבת למועמדת המובילה במרוץ, טראמפ וצוותו ציינו כי עלייתו בסקרים ברמה הלאומית וכן בכמה מדינות מכריעות, מראה כי המסר שלו עובר למצביעים.

לקריאה נוספת:
הרפובליקנים רבים - וקלינטון לוקחת: "לטראמפ לא יישאר עם מי לעבוד"
תורת המספרים: ניצחון לטראמפ? יש יותר סיכוי לגילוי חייזרים
טראמפ ביקר בכנסייה של הקהילה השחורה: "אני כאן כדי ללמוד"

דונלד טראמפ במטוסו – בדרך לאוהיו –. רויטרס
עקף את קלינטון בסקר אחרון. טראמפ עם עיתונאים בתוך מטוסו/רויטרס

קלינטון, שנעלמה מעין התקשורת בימים האחרונים כדי לגייס כספים מתורמים מאחורי דלתיים סגורות, אמרה כי תמיד ידעה שהמרוץ יהיה צמוד. "אנחנו הולכים הכי חזק והכי מהר שאנחנו יכולים כדי להשפיע על ההצבעה משום שתמיד ידענו שיהיה קשה, ולכן אני לא דואגת, אני פשוט עובדת", אמרה.

בהמשך אמרה קלינטון הביעה דאגה ממשמע "הדיווחים האמינים" של התערבות רוסית בבחירות בארצות הרבית וטענה כי לטראמפ "קיבעון לדיקטוטרים, בהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין". קלינטון אמרה כי "העובדה שגורמי מודיעין שלנו בוחנים את זה ולוקחים את זה ברצינות מעלה שאלות על ההתערבות הרוסית בהליך הבחירות שלנו. אנחנו מתמודדים עם חשש רציני. מעולם לא הייתה מעצמה זרה שהתערבה בהליך הבחירות שלנו. מעולם לא היה לנו מועמד שמפציע ברוסים לפרוץ עוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"חושבת על טראמפ ונעשית אלרגית"

נאומה של קלינטון בעצרת בחירות בקליבלנד הופרע מסיבה לא צפויה, שזכה לכותרות ברחבי ארצות הברית. המועמדת הדמוקרטית, שלאחרונה נפוצו שמועות כי היא סובלת מבעיות בריאותיות, לא הצליחה להמשיך בדבריה בשל שיעול טורדני. "כל פעם שאני חושבת על טראמפ, אני נעשית אלרגית", תירצה את הבעיה לקול צחוקים מהקהל.

הילארי קלינטון משתעלת המהלך עצרת בחירות. רויטרס
אלרגית לתקשורת? קלינטון/רויטרס

מי שלא איחרה להשיב לה כגמולה הייתה מנהלת הקמפיין של טראמפ, קליאן קונוויי, שרמזה כי ייתכן שהאלרגיה קשורה לתקשורת, שאותה החרימה קלינטון לאחרונה כשלא ערכה מסיבת עיתונאים מלאה מאז דצמבר. "כנראה שזו אלרגיה לתקשורת, סוף סוף בילית דקה עם אנשיה", צייצה בעמוד הטוויטר שלה.

גם עבור טראמפ הייתה זו הפעם הראשונה שהזמין עיתונאים למטוסו מאז שזכה במועמדות. הוא אמר להם כי הוא מתמקד כעת ביצירת משרות למעמד הביניים בארצות הברית. באופן מפתיע, במהלך שיחתו עמם, הוא ריכך מעט את מדיניות ההגירה הנוקשה שלו ואמר כי מהגרים לא חוקיים עשויים בסופו של דבר לקבל מעמד חוקי לאחר שצעדי אכיפת החוק בגבול יינקטו. "אני מתעסק רק במשרות כרגע", אמר. טראמפ גם התחייב להשתתף בכל שלושת העימותים הנשיאותיים, הראשון שבהם ייערך ב-26 בספטמבר.

הילארי קלינטון ומטוס קמפיין הבחירות שלה באוהיו. רויטרס
מטוס חדש. קלינטון וטים קיין/רויטרס

בשיחה של קלינטון עם העיתונאים על מטוסה שיבחה בדרכה את טראמפ על יחסו המחודש לתקשורת. "שמעתי שעכשיו כשיש לנו את המטוס הזה, טראמפ הזמין את העיתונות למטוסו הפרטי, שם הוא אפילו ענה על שאלות", עקצה.

בכיר באו"ם תוקף את הרטוריקה של טראמפ: כמו של דאעש

בתוך כך, ביקורת קשה מתח אתמול נציב זכויות האדם של האו"ם, זייד ראאד אל-חוסיין, על המועמד הרפובליקני. אל-חוסיין, שתקף בדבריו כמה פוליטיקאים מערבים, בהם ההולנדי חירט וילדרס והבריטי נייג'ל פארג', כינה אותם "דמגוגים והזויים".

"אני מוסלמי, שלמרבה הבלבול בעיני גזענים, אני גם לבן, אמי אירופאית ואבי ערבי. ואני כועס, בגלל השקרים וחצאי האמיתות" שהפוליטיקאים הללו מפזרים. הוא אף השווה את הרטוריקה שלהם לזו שבה משתמש ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עם זאת הוא הדגיש כי הוא לא משווה בין מעשיהם. "אך צורת התקשורת של הפופוליסטים, השימושים שלהם בחצאי אמיתות, דומים לטקטיקת התעמולה של דאעש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully