וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "קלינטון אמרה שתומכיי גזענים? זה יפגע בה בסקרים"

המועמד הרפובליקני לנשיאות הגיב לדבריה של קלינטון, שכינתה מחצית מתומכיו "גזענים, הומופובים, סקסיסטים ואסלאמופובים". ג'ורג'יה, קנזס ואלבמה, נדרשו לוותר על הוכחת אזרחות כתנאי סף לרישום להצבעה. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

16:20 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הגיב לדבריה של קלינטון, שכינתה את חצי מתומכיו כ"סל של דחויים". בחשבון הטוויטר שלו צייץ טראמפ כי "הילרי קלינטון העליבה מאוד את תומכיי, מיליוני אנשים מדהימים שעובדים קשה. זה יפגע בה בסקרים".

7:30 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון אמרה כי מחצית מתומכיו של יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ שייכים ל"סל הדחויים", כלומר לדבריה, גזענים, הומופובים, סקסיסטים, קסנופובים ואסלאמופובים. באירוע בחירות בניו יורק, טענה שרת החוץ לשעבר כי "יש אנשים כאלה, למרבה הצער. וטראמפ הרים אותם".

לטענתה, החצי השני של תומכי טראמפ הם מי שחשו אכזבה מהממשל ומהכלכלה. "הם לא קונים את כל מה שהוא אומר, אבל נראה שהוא מצליח לטפח אצלם תקווה כי חייהם יהיו שונים", טענה, "אנחנו חייבים להבין את האנשים האלה ולחוש אמפתיה כלפיהם". קליאן קונווי, מנהלת הקמפיין של טראמפ, הגיבה לדברים בטוויטר וענה כי קלינטון העליבה מיליוני אמריקנים.

7:29 מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, התייחסה היום לניסוי הגרעיני האחרון של קוריאה הצפונית ואמרה כי הגיע הזמן לחשוב מחדש על האסטרטגיה האמריקנית כלפי פיונגיאנג. יריבה הרפובליקני, דונלד טראמפ, סירב לחשוף את תכניותיו בנושא. בעבר התחייב טראמפ לשלוח את כוחות הצבא האמריקני לתקוף את אויבי ארצות הברית, אם יתגרו בה.

מחאה נגד ביקור טראמפ במקסיקו, לוס אנג'לס, 31 באוגוסט 2016. רויטרס
"חייבים להבין את האנשים האלה". מחאה נגד טראמפ בלוס אנג'לס/רויטרס

6:15 בית המשפט הפדרלי לערעורים בוושינגטון הבירה הורה לג'ורג'יה, קנזס ואלבמה להסיר את הדרישה להוכחת אזרחות כתנאי סף לרישום להצבעה באותן מדינות. בהחלטה שהתקבלה ברוב של שני שופטים מול אחד, החליט בית המשפט לקבל את עתירתם של קבוצת פעילים, שטענה כי הדרישה להציג תעודת לידה, דרכון, או מסמכים אחרים עם אישור נוטריוני כתנאי לרישום להצבעה באותן מדינות ימנעו מעשרות אלפי אנשים את זכות ההצבעה. בעוד קנזס ואלבמה נחשבות למדינות רפובליקניות באופן מובהק, ג'ורג'יה נחשבת למדינה מתנדנדת, וכרגע מוביל בה דונלד טראמפ ב-4%, לפי ממוצע הסקרים של אתר "electoral-vote".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully