וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המעידה בטקס: קלינטון "מרגישה נהדר" – אך שבה לביתה

דקות ארוכות לאחר שנעלמה המועמדת הדמוקרטית מטקס הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר, יצאה מדירת בתה בניו יורק ונופפה לקהל. "זה יום נפלא", קראה, לאחר שפונתה מהטקס "בשל החום". מחוקק דמוקרטי: "לא נראה שהיה משהו יוצא דופן"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בתום דקות ארוכות ומתוחות שבהן נפוצו דיווחים רבים על מצבה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, היא יצאה היום (ראשון) מדירתה של בתה, צ'לסי, בעיר ניו יורק, נופפה לקהל ולעיתונאים, והכריזה: "אני מרגישה נהדר. זה יום נפלא בניו יורק". זאת, לאחר שעזבה מוקדם את טקס הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר בגראונד זירו שבעיר, בעקבות "מקרה רפואי", על פי הדיווח ברשת "פוקס".

ממטה הקמפיין של שרת החוץ לשעבר נמסר כי "במהלך הטקס, היא סבלה מהחום, ולכן עזבה לדירתה של בתה. היא חשה טוב יותר כעת". ההודעה הגיעה קרוב לשעה וחצי לאחר שהנוכחים בטקס הזיכרון שמו לב שהיא נעלמה מהמקום. בהמשך אישרו מנהלי הקמפיין כי היא נסעה לביתה הפרטי בצ'פקוואה שבמדינת ניו יורק, שם נמצא גם בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

עוד בוואלה! NEWS:
עדכונים שוטפים | סקר חדש: יתרון של 5% למועמדת קלינטון על יריבה טראמפ
פליטת הפה של קלינטון: גול עצמי או מהלך מתוכנן לשלהוב המצביעים?
תורת המספרים: האם היה לארה"ב נשיא הומוסקסואל?

הילרי קלינטון יוצאת מבית בתה צ'לסי בניו יורק, אחרי שמעדה. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
"חשה טוב יותר כעת". קלינטון, מחוץ לדירת בתה, היום בניו יורק/רויטרס

טרם נודע אם צפוי שינוי כלשהו באירועי הבחירות הקרובים, וטרם נמסר מידע מדויק בנוגע למצבה הבריאותי של קלינטון, שלא מתוכננים לה אירועי בחירות עד להופעה טלוויזיונית בתכניתה של אלן דג'נרס ביום רביעי הקרוב ולאחריה עצרת בחירות בלאס וגאס, נבאדה. מקמפיין קלינטון עוד נמסר כי סגנה, טים קיין, קיבל עדכון על מצבה של קלינטון במהלך היום, אולם לא שוחח עמה ישירות.

בתיעוד מטקס הזיכרון בניו יורק, נראית קלינטון כשהיא נשענת על עמוד, לפני שעולה למכוניתה הרשמית בסיוע שומרי הראש שלה. במהלך העלייה לכלי הרכב, היא תועדה כשהיא מועדת ונתמכת בשומרי הראש. עדי ראייה סיפרו לרשת "פוקס" כי היא החליקה בקצה המדרכה, וכי אחת מנעליה נפלה מתחת למכונית, והושבה על ידי אחד משומרי הראש שלה.

יריבה של קלינטון, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, שמר על שתיקה חריגה במהלך היום, ובכמה כלי תקשורת דווח כי מטה הקמפיין שלו אסר על ראיונות שלו או של אנשים מטעמו במהלך היום. בשעות הערב הוא פרסם הודעה רשמית לציון ה-11 בספטמבר, שבה קרא: "חובתנו היחידה להרוגים היא לעבוד יחד כאומה אחת כדי לשמור על ביטחונם של כל אנשינו מפני האויב המבקש להרוס את אורח חיינו". הוא הוסיף כי הוא "מתפלל עבור אלה שאיבדו את יקיריהם ועבור האחדות שלה אנו זקוקים כדי לעמוד באתגרים הצפויים לנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הילרי קלינטון בטקס הזיכרון ל-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2016. רויטרס
"טראמפ סייע לדאעש, שמבקש להפוך זאת למלחמת דת". קלינטון במהלך הטקס, היום/רויטרס

חבר הקונגרס הדמוקרטי, ג'ו קרולי, שעמד לצדה של קלינטון בטקס הזיכרון, סיפר כי שוחח עמה זמן קצר לפני שנטשה את הטקס, ולדבריו, "לא נראה שמשהו היה יוצא דופן". עם זאת, הוא ציין כי היה "חם מאוד" במקום. הוא הוסיף כי בשלב מסוים אחד מאנשיה של קלינטון טפח על כתפה. "הוא אמר לה משהו כמו, 'אנחנו הולכים עכשיו'", שחזר קרולי.

מוקדם יותר היום טענה קלינטון בריאיון מיוחד לרשת CNN לרגל יום הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר כי טראמפ "נתן סיוע רב לפעילי דאעש ואף לבכירי הארגון, שמבקשים להפוך את זה לסוג של התנגשות ציוויליזציות, מלחמה דתית". לדבריה, "לא זה הדבר, ואסור שזה יהפוך לזה". כמו כן, קלינטון טענה כי טראמפ הפגין בורות והעביר מסר שטחי לאזרחים. "עוצמה אמיתית היא לדבר לעם האמריקני בגובה העיניים ולהבהיר שנביס את דאעש", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully