וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון על מצבה: "חשתי סחרחורת, לא חשבתי שהדלקת משמעותית"

13.9.2016 / 7:30

המועמדת הדמוקרטית התייחסה לנטישת אירוע הזיכרון בניו יורק ולהסתרת הסיבה לכך ואמרה: "חשבתי שאני יכולה להמשיך, וזה לא עבד טוב כל כך". בעלה, ביל, יחליף אותה מחר באירוע בלאס וגאס. בינתיים, ממשיך טראמפ לשמור על ממלכתיות בסוגיית מחלתה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

היממה שעברה מאז פרסום התיעוד שבו נראית הילרי קלינטון כשהיא רועדת, נתמכת על ידי עוזריה ומועדת בכניסה לרכבה, הוקדשה על ידי המועמדת הדמוקרטית ואנשיה לניסיונות למעזור נזקים. החזית שבה היא מתמודדת כפולה. מצד אחד, הטענות על מצב בריאותי רעוע, ומצד שני, ביקורת על היעדר השקיפות שבה נהגה קלינטון ואנשי הקמפיין שלה - זאת לאחר שכבר ביום שישי האחרון אובחנה חולה בדלקת ריאות, מידע שהוסתר מהציבור עד האירוע ביום ראשון.

קלינטון העניקה הלילה ריאיון טלפוני לאנדרסון קופר מרשת CNN. היא אמרה שהיא מרגישה "הרבה יותר טוב", והודתה שהייתה צריכה לצמצם את הופעותיה לאחר שאובחנה כחולה בדלקת ריאות. היא טענה כי לא דיווחה לציבור על האבחון הרפואי שקיבלה, כיוון שלדבריה, "לא חשבתי שזה ביג דיל". היא הוסיפה כי "כמו הרבה אנשים, חשבתי שאני יכולה להמשיך קדימה וזה לא עבד טוב כל כך".

תיעוד: הילרי קלינטון התמוטטה במהלך טקס הזיכרון לפיגוע במגדלי התאומים. רויטרס
טוענת כי היא מרגישה טוב יותר. קלינטון, ראשון/רויטרס

בעלה, ביל קלינטון, הודה כי מקרים דומים של התייבשות קשה אירעו לה בעבר. "באופן נדיר, ביותר ממקרה אחד, לאורך שנים רבות מאוד, כשהיא הייתה מיובשת מאוד", כהגדרתו. שרת החוץ לשעבר נדרשה להתייחס לכל זאת בריאיון וטענה כי סבלה ממקרים דומים "רק פעמיים שאני יכולה לציין". לדבריה, "אני מודעת לזה ואני יכולה להימנע מזה".

היא הגנה על ההחלטה שלה להשתתף בטקס הזיכרון לקורבנות ה-11 בספטמבר ואמרה כי החליטה לעשות זאת משום שכיהנה כסנאטורית בזמן הפיגועים. "זה היה אישי עבורי. במהלך הטקס הרגשתי שחם לי, שאני צריכה לעזוב, וברגע שנכנסתי לרכב המקורר ושתיתי מים הרגשתי טוב יותר. אני מרגישה בסדר וכעת אני לוקחת את העצה של הרופאה שלי - שממנה התעלמתי ביום שישי - לנוח עד שאחלים מדלקת הריאות לחלוטין".

ואולם, מעבר לסוגייה הבריאותית מתמודדת קלינטון גם עם טענות לגבי סוגיית השקיפות. מכמה פרסומים הלילה בארצות הברית עולה כי גם יועציה ועוזריה הקרובים של קלינטון לא ידעו ביום שישי שאובחנה על ידי רופאה כחולה בדלקת ריאות. לפי פרסום בניו יורק טיימס מהלילה, קלינטון דיווחה רק למשפחתה ולמעגל עוזריה הקרוב על האבחון. שניים מיועציה הבכירים של קלינטון, מנהל הקמפיין רובי מוק ויועץ התקשורת בריאן פאלון, התחמקו ממתן תשובה ישירה בריאיונות ל-CNN ול-MSBNC כשנשאלו אם ידעו בזמן אמת שהמועמדת הצטוותה לנוח.

ובזמן שקלינטון מחלימה בביתה, מי שנחלצים לעזרתה הם קלינטון וברק אובמה. המועמדת הדמוקרטית, שהייתה אמורה להשתתף מחר באירוע בחירות בלאס וגאס תישאר לנוח יום אחד נוסף. את מקומה באירועי הבחירות ימלא בעלה. הלילה ישתתף הנשיא אובמה באירוע לרישום מצביעים בעיר פילדלפיה שבמדינת פנסילבניה, וינסה לעודד אזרחים שטרם נרשמו להצביע לעשות זאת לפני המועד האחרון בעוד כחודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דונלד טראמפ בעצרת בחירות בבולטימור, 12 בספטמבר 2016. רויטרס
מתמקד בתקיפת בוחריו. טראמפ, אתמול/רויטרס

מי שבינתיים יושב ומשקיף מהצד הוא דונלד טראמפ. צוותו של טראמפ קיבל החלטה עקרונית לנהוג בממלכתיות בסוגיית המחלה של קלינטון. בשורה של כלי תקשורת דווח כי יועצים ומקורבים תודרכו שלא להתייחס לנושא בכלל, לא בריאיונות לתקשורת ולא ברשתות החברתיות, מחשש שהתבטאויות שכאלה ישיגו אפקט הפוך ויפעלו כבומרנג. המועמד הרפובליקני, שבעבר התבטא כמה פעמים בנוגע לבריאותה של קלינטון ואמר כי היא "חסרה את הסיבולת הפיזית והמנטלית להנהיג", נמנע אפילו מציוצים בטוויטר בנושא. הוא הסתפק באיחולי אחלמה כשנשאל על הנושא בריאיון לרשת פוקס. "אני מקווה לראות אותה בעימותים", אמר.

במקום זאת, הפנו טראמפ ואנשיו את כל החצים שלהם לעבר ההתבטאות של קלינטון מיום שישי, אז אמרה כי "מחצית מתומכיו הם אנשים נקלים". הקמפיין של המועמד הרפובליקני שחרר תשדיר בטלוויזיה שבו נראים תומכיו של טראמפ בעצרות בחירות ובאירועים אחרים, בין היתר כשהמועמד וסגנו מייק פנס מחלקים חבילות סיוע לנזקקים אחרי ההצפות בלואיזיאנה. ברקע, נשמע: "הילרי קלינטון עושה דמוניזציה אכזרית לאנשים שעובדים קשה, כמוכם".

הטקטיקה של קמפיין טראמפ השיגה בכך שני יעדים במקביל. מצד אחד, היא נתנה לתקשורת להמשיך ולהתעסק בנושא הבריאות של קלינטון מבלי להתערב. מהצד השני, העלאת ההתבטאות האומללה של קלינטון מיום שישי חזרה לתודעה. מחר יופיע המועמד הרפובליקני בשתי מדינות מתנדנדות: פנסילבניה ואיווה. הלילה דווח ברשת NBC כי בעצרת בפנסילבניה תופיע לצידו ביתו איוואנקה, בנאום שיוקדש למעונות ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully