וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי של ניו יורק: פתחנו בחקירת התנהלות "קרן טראמפ"

14.9.2016 / 5:00

גורם המעורה בפרטים אמר כי חקירת קרן הצדקה של המועמד הרפובליקני החלה עקב "חשד לעסקאות בעייתיות שהתגלו לאחרונה". קלינטון תשוב למסע הבחירות בחמישי. מחשבי ועידת המפלגה הדמוקרטית נפרצו פעם נוספת. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

05:00 יו"ר ועידת המפלגה הדמוקרטית, דונה ברזיל, אומרת כי מחשבי הארגון נפרצו שוב, וטענה כי האחראים הם האקרים הנתמכים בידי רוסיה "המנסה להשפיע על הבחירות בארצות הברית". זאת, שעות בודדות לאחר שאתר ויקיליקס פרסם בעמוד הטוויטר שלו קישור להורדת מסמכים השייכים לוועידה. על פי כלי תקשורת אמריקניים, המסמכים, שנחשפו על ידי ההאקר המכונה "גוציפר 2.0" האחראי לפריצות קודמות למחשבי המפלגה, כוללים פרטים על אודות תורמים לוועידה ומידע על הטכנולוגיה שנועדה להגן על פרטים רגישים.

"יש אדם אחד שמרוויח מפשעים אלה, והוא דונלד טראמפ", אמרה ברזיל. "לא רק שהוא מביע תמיכה בפוטין, הוא גם מעודד בפומבי פעולות ריגול רוסיות שיסייעו לקמפיין שלו". ביולי האחרון התפטרה יו"ר ועידת המפלגה הדמוקרטית דבי ווסרמן שולץ, בעקבות הדלפת המיילים באתר ויקיליקס, שחשפו כיצד בכירי המפלגה ניסו לפגוע בברני סנדרס ולסייע להילרי קלינטון. מנהל הקמפיין של קלינטון אמר אז כי הוא סבור שלרוסיה היה חלק בהדלפת המסמכים.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בבולטימור, 12 בספטמבר 2016. רויטרס
התביעה בניו יורק חוקרת את הקרן שבבעלותו. טראמפ/רויטרס

02:15 התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אריק שניידרמן, אומר לרשת CNN כי פתח בחקירת קרן הצדקה של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, על מנת לוודא כי היא עומדת בחוקי התרומות של המדינה. גורם המעורה בפרטים אמר לאתר "פוליטיקו" כי החקירה נפתחה עקב חשדות ל"עסקאות בעייתיות שהתגלו לאחרונה". הודעתו של שניידרמן מגיעה על רקע כתבה שפורסמה בסוף השבוע בוושינגטון פוסט, ובה נכתב כי טראמפ לא תרם לקרן שלו מאז 2008. כמו כן נטען כי ישנן האשמות לכך שהוא בזבז 20 אלף דולרים מהכספים שנועדו למטרות צדקה כדי לקנות פורטרט עצמי.

ג'ייסון מילר, יועצו של טראמפ, התייחס לפתיחת החקירה ואמר כי הדבר נובע ממניעים פוליטיים. "התובע הכללי שניידרמן הוא שכיר מפלגתי שהעלים עין מהתנהלות קרן קלינטון במשך שנים, והביע תמיכה בהילרי קלינטון במרוץ לנשיאות", אמר מילר והוסיף: "מדובר במסע רדיפה של השמאל, שנועד להסיט את תשומת הלב מהשבוע הנורא של הילרי". שניידרמן תבע בשנת 2013 את המיליארדר מניו יורק ואת "אוניברסיטת טראמפ" בגין הונאה.

01:40 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, שהקפיאה את השתתפותה באירועי הקמפיין בשל דלקת הריאות שממנה היא סובלת, מתכננת לשוב למסע הבחירות ביום חמישי הקרוב - כך מוסרת דוברת הקמפיין.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הילרי קלינטון יוצאת מבית בתה צ'לסי בניו יורק, אחרי שמעדה. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
תשוב מחופשת המחלה בחמישי הקרוב. קלינטון/רויטרס

21:04 דונלד טראמפ טוען בעצרת בחירות בדה מוין, אוהיו, כי דבריה של הילרי קלינטון בנוגע למצבה הרפואי "הם דוגמה לאותה השחצנות שהובילו אותה להפר את החוק הפדרלי". זאת, ברמיזה לפרשת המיילים, שבה לא הואשמה קלינטון לבסוף.

לדבריו, "מעשיה של קלינטון הם מושחתים יותר ממה שהיינו יכולים אי פעם לדמיין. להילרי אין כושר השיפוט והמזג כדי להיות נשיאה". הוא עוד טען כי הקמפיין של קלינטון "חסר מדיניות. אין לה רעיונות, אין לה פתרונות".

20:55 נשיא ארצות הברית ברק אובמה אומר בעצרת בחירות של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בפילדלפיה: "במסע הבחירות הזה, תשמעו דברים משוגעים רבים. השנה היו לנו דברים משוגעים מהרגיל". הוא מוסיף: "למרות שכבר ניהלתי את הקמפיין האחרון שלי, אני אעשה ככל יכולתי על מנת להביא לבחירתה של קלינטון". בהתייחסות למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, טען: "זאת לא המפלגה הרפובליקנית של אברהם לינקולן. זה חזון חשוך ופסימי של מדינה שבה אנחנו פונים זה נגד זה".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת בחירות דמוקרטית בפילדלפיה, 13 בספטמבר 2016. רויטרס
"השנה היו לנו דברים משוגעים מהרגיל". אובמה, הערב/רויטרס

18:35 טד קרוז, יריבו של דונלד טראמפ בפריימריז הרפובליקני, נשאל בריאיון לרשת NBC אם הוא מוכן לתמוך בטראמפ לנשיאות. קרוז השיב: "רק אומר שהגילויים על הילרי ממשיכים רק להחמיר, וזה ברור לחלוטין שקלינטון אינה מתאימה להיות נשיאת ארצות הברית".

18:00 קלינטון צפויה לשוב למסע הבחירות שלה ביום שישי הקרוב, לאחר שתשלים את החלמתה מדלקת הריאות שממנה היא סובלת – כך דווח ברשת MSNBC. על פי הדיווח, מפי גורם במטה קלינטון, היא צפויה להופיע באירוע של ארגון הנשים Black Women's Agenda בוושינגטון.

17:50 סגנו של דונלד טראמפ, מייק פנס, סירב לכנות את דייוויד דיוק, בכיר ה"קו קלוקס קלאן" לשעבר שהביע תמיכה בטראמפ לנשיאות, "נתעב". במסיבת עיתונאים, נשאל פנס אם בכוונתו לתקן את הצהרתו מאתמול, שבה סירב לכנותו "נתעב", והשיב כי לא יעשה זאת. דבריו מגיעים על רקע אמירתה של קלינטון מהשבוע שעבר, כי "מחצית מתומכי טראמפ הם סל של נתעבים", כלומר - גזענים, הומופובים, סקסיסטים, שונאי זרים ואיסלאמופובים.

לדברי פנס, הוא "לא מתכוון לתת משנה תוקף לאופן שבו הילרי קלינטון תיארה את העם האמריקני". הוא עוד טען כי מדובר ב"הסחת דעת", והבהיר, בנוגע לדיוק, כי "אני לא בעסק של קריאה בשמות". אתמול צייצה קלינטון: "אם אתם לא מוכנים לומר שה-KKK נתעב, אין לכם שום זכות לנהל את המדינה".

5:41 ביל קלינטון, בעלה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ונשיא ארצות הברית לשעבר, ימלא את מקומה של אשתו באירוע בחירות המתוכנן להיערך מחר בלאס וגאס שבנבאדה – כך מסר הלילה (שלישי) צוות הקמפיין של קלינטון. זאת, בעקבות דלקת הריאות שממנה סובלת המועמדת, ולאחר התמוטטותה בטקס הזיכרון לקורבות פיגועי ה-11 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully