וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמצבה של קלינטון עגום בסקרים, אובמה נשלח להלהיב את המצביעים

14.9.2016 / 10:01

בעוד האהדה למועמדת הדמוקרטית בקרב צעירים נמוכה עוד יותר מזאת שבציבור הכללי, נשיא ארה"ב נהנה משיא תמיכה של שלוש שנים ומנתונים כלכליים מעודדים. "אני מאוד-מאוד-מאוד רוצה שתיבחר", אמר בעצרת בחירות. וגם: המועמד השלישי שלא מוותר על העימותים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאז החלה מערכת הבחירות, מתמודדת הילרי קלינטון בעקביות עם נתוני אהדה נמוכים. שיעור התמיכה בה, לפי ממוצע הסקרים של ה"האפינגטון פוסט", הוא 16%-. רק 41% רואים אותה בחיוב לעומת 57% שרואים אותה בצורה שלילית. מנגד, הנשיא המכהן, ברק אובמה, זוכה לפופולריות הגבוהה ביותר שלו מאז 2013, עם ממוצע של 50.5% תמיכה.

ואולם, כשמסתכלים על מצביעים צעירים בלבד, מצבה רע אף יותר, עם 26% אהדה בלבד, לעומת 54% של הנשיא אובמה. בקרב מצביעים לא-לבנים מצבה טוב יותר, והיא זוכה ל-56% אהדה, אך נתון זה עדיין נמוך משמעותית מ-76% שתומכים באובמה, לפני סקר NBC. ברקע הנתונים הללו, נשלח אתמול נשיא ארצות הברית לעצרת בחירות של קלינטון לרגלי מוזיאון האמנות בפילדלפיה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת בחירות דמוקרטית בפילדלפיה, 13 בספטמבר 2016. רויטרס
צמצם את העוני. אובמה בעצרת בפילדלפיה, אתמול/רויטרס

האתגר שלו היה לנסות ולסחוף את המצביעים, שרבים מהם רואים בקלינטון אדם לא אמין. גם בקרב אלה שכבר תומכים בה, רמת ההתלהבות בקרבם לצאת ולהצביע עבורה נמוכה לעומת זו של יריבה דונלד טראמפ. לפי סקר של CNN מהשבוע שעבר, 48% מתומכי המועמד הרפובליקני מגדירים עצמם "נלהבים מהרגיל" להצביע, לעומת 38% מהמצביעים הדמוקרטים בלבד, שמגדירים עצמם נלהבים מהרגיל לצאת ולהצביע.

העצרת אמנם נקבעה בשבוע שעבר, לפני שקלינטון אובחנה חולה בדלקת ריאות, אולם העיתוי לא היה יכול להיות טוב יותר מבחינת אובמה. לפני העצרת, פורסמו נתונים כלכליים מחמיאים שמהם עולה כי ב-2015 גדלה ההכנסה החציונית בארצות הברית ב-5.2%. לפי הודעת הבית הלבן, מדובר בגידול המהיר ביותר "מאז ומעולם". הבית הלבן הודיע גם כי שיעור העוני בארצות הברית ירד בשנה החולפת ב-1.2%, השיעור הגבוה ביותר מאז 1968.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הילרי קלינטון יוצאת מבית בתה צ'לסי בניו יורק, אחרי שמעדה. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
תחזור לקמפיין מחר. קלינטון לאחר שעזבה את דירת בתה, ראשון/רויטרס

ההופעה של הנשיא המכהן התקיימה במקביל להודעת הקמפיין של קלינטון כי מחר תשוב למסע הבחירות שלה ותופיע בקרוליינה הצפונית. כדי לנסות ולשכנע את המצביעים לצאת לקלפיות, ניסה אובמה לתאר את קלינטון כממשיכת דרכו. "הרפובליקנים לא אוהבים לשמוע חדשות טובות, אבל ההכנסה עולה, העוני יורד, הדלק במחיר של שני דולרים לגלון", אמר. "הראינו שההתקדמות אפשרית. אנחנו יודעים שיש לנו עוד עבודה לעשות, והבחירה שתעשו בעוד שמונה שבועות תקבע את הכיוון של המדינה הזו לעוד המון זמן". אובמה הדגיש: "אני מאוד-מאוד-מאוד רוצה שהיא תיבחר".

המועמד שטראמפ לא רוצה לראות בעימות

המועמד הליברטריאני, גארי ג'ונסון, פרסם הבוקר בניו יורק טיימס מודעה שבה הוא קורא לוועדה המארגנת את העימותים הנשיאותיים לאפשר לו להשתתף בהם. לפי חוקי הוועדה המארגנת, על מנת להשתתף בעימות נשיאותי, על המועמדים להחזיק בממוצע של 15% בסקרים, אולם ג'ונסון זוכה כעת ל-9%. הפעם האחרונה שבה השתתף מועמד שלישי לנשיאות בעימותים הייתה ב-1992, אז היה זה רוס פרו שהתמודד כעצמאי.

ג'ונסון, שעלה לכותרות בארצות הברית כיוון שלא ידע מה היא העיר חאלב, זוכה בכמה מדינות מפתח לתמיכה מפתיעה. הוא אף הצליח לרשום נקודת ציון אמש, כשהצליח לגייס די תמיכה על מנת להופיע בקלפיות של כל 50 המדינות, צעד הדורש איסוף חתימות בכל מדינה ומדינה. עם זאת, נראה שהסיכויים שיוכל להגיע לעימות נמוכים מאוד. המועמד הרפובליקני אמר בשבוע שעבר כי הוא סבור שהעימותים צריכים לכלול רק אותו ואת קלינטון, כיוון שהם שני המועמדים בעלי הסיכוי הגדול ביותר לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully