וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר קונגרס רפובליקני: האקרים רוסים פרצו למחשבי פעילים במפלגה

חבר הקונגרס מייקל מקאול טען תחילה בריאיון ל-CNN כי בדומה לפריצה למחשבי הוועידה הדמוקרטית, גם שרתי ועידת המפלגה שלו נפרצו בידי הרוסים. "הם לא בוחרים צדדים", אמר. לאחר הכחשה גורפת מצד הוועידה - חזר בו ואמר כי לא התנסח כראוי

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ לרוסיה: "פרצו למחשבי המטה של קלינטון")

חבר הקונגרס הרפובליקני מייקל מקאול טען הלילה (חמישי) כי בנוסף לפריצה למחשבי הוועידה הדמוקרטית שהתרחשה בחודש יולי, נפרצו גם מחשביהם של פעילים פוליטיים במפלגתו שלו. תחילה טען מקאול בריאיון לרשת CNN כי מתדרוכים מודיעיניים שעבר עולה כי מחשבי הוועידה הרפובליקנית נפרצו בידי האקרים רוסים, אך לאחר שהוועידה הכחישה מיד את הנאמר – הוא חזר בו מדבריו ואמר כי "לא הבהיר עצמו כראוי".

מקאול, יו"ר הוועדה לביטחון פנים בבית הנבחרים האמריקני, אמר תחילה כי המתקפה על מחשבי הוועידה הרפובליקנית הייתה דומה במאפייניה לזו שאירעה במחשבי הוועידה הדמוקרטית. "כן, הם פרצו למחשבי הוועידה הרפובליקנית, כך שהם לא בוחרים צדדים כאן", אמר מקאול, והוסיף: "הם פורצים לשתי המפלגות הפוליטיות, אנחנו לא בטוחים למה הם בחרו לפרסם את המסמכים ששוחררו ולא אחרים".

עוד בנושא:
קלינטון: רוסיה פרצה למחשבי המפלגה - טראמפ מגבה את פוטין
הפריצה שטרפה את הקלפים: פצצה פוליטית במחשבי המפלגה הדמוקרטית

חבר הקונגרס הרפובליקני מייקל מקאול בוועידה המפלגתית. 18 ביולי 2016. אי-פי, AP
חזר בו מדבריו. מקאול בוועידה הרפובליקנית, יולי/AP, אי-פי

מקאול המשיך ואמר כי "אנחנו לא יודעים מה היקף הנזק שנגרם מהפריצה ומה הם הצליחו להוציא מהוועידת המפלגה עצמה. זה נושא לחקירה של ה-FBI". זמן קצר אחרי דבריו, שחררה המפלגה הודעה המבטלת את הצהרותיו, ובה נמסר כי "לא ידוע לנו על שום הפרה או פריצה לרשת הסייבר של ועידת המפלגה".

לאחר הוצאת ההודעה, מקאול חזר בו מדבריו ואמר כי "לא הבהיר עצמו" כמו שצריך בריאיון. "לא הבהרתי את עצמי כמו שצריך כשאמרתי שפרצו למחשבי הוועידה הרפובליקנית. מה שהתכוונתי הוא שבנוסף לפריצה למחשבי הוועידה הדמוקרטית, גם מחשביהם של פעילים פוליטיים רפובליקנים נפרצו", מסר.

הילרי קלינטון, המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית, בכנס בחירות באייווה, ארצות הברית, 26 בינואר 2016. רויטרס
אישרה כי האקרים רוסים פרצו למחשבי מפלגתה ביולי. קלינטון/רויטרס

כאמור, בחודש יולי נפרצו מחשבי המטה הדמוקרטי ומחשבי מטה הבחירות של המועמדת הילרי קלינטון. מידע שהושג מהמחשבים פורסם באתר "ויקיליקס". בכירים אמריקנים האשימו את רוסיה במעשה, וקלינטון עצמה אישרה יום לאחר הפרסומים על הפריצה כי סוכנויות הביון הרוסיות אחראיות לה. מוסקבה מצדה הכחישה בתוקף את הדברים.

בעת שאישרה את הדיווחים על כך שהאקרים רוסים הם שפרצו למחשבי מפלגתה, ציינה קלינטון כי "דונלד טראמפ הפגין נכונות מדאיגה לגבות את פוטין ולתמוך בו". כמו כן, אמרה המועמדת כי הרוסים אחראיים לפרסומם של מיילים משרתי המפלגה, שבעקבות שחרורם התפטרה יו"ר הוועידה, דבי וסרמן שולץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully