וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: טראמפ מצמצם את הפער מקלינטון ל-2%

לפי סקר של ניו יורק טיימס ו-CBS, המועמדת הדמוקרטית זוכה ל-46% ואילו המועמד הרפובליקני מקבל 44%. קלינטון: "תמיד אמרתי שזה יהיה מרוץ צמוד". עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

23:30 המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון התייחסה הערב במסיבת עיתונאים שכינסה בקרוליינה הצפונית למחלתה, ואמרה: "הקמפיין אמר שהם היו יכולים להיות מהירים יותר, ואני מסכימה עם זה. מנקודת המבט שלי, חשבתי שאני אהיה בסדר, ושאין ממש סיבה לעשות מזה עניין גדול. הייתי צריכה לקחת ימי מחלה מוקדם יותר, לא עשיתי זאת, אבל עכשיו אני חזרה במסע הבחירות".

בנוגע להמשך הקמפיין, הוסיפה: "תמיד אמרתי שזה יהיה מרוץ צמוד. אני מאוד גאה בקמפיין שלנו, אני חושבת שאנחנו במצב טוב בשבועות האחרונים האלה. מה שמשנה זה מי רשום להצביע, ומי מתכוון לצאת ולהצביע. אמשיך לעבוד קשה כל יום כדי להביא כמה שיותר מצביעים לקלפי". היא עוד אמרה כי הייתה בקשר עם סגנה, טים קיין, "כל הזמן". לדבריה, "אני לא אכנס לשיחות האישיות שלנו. אני בטוחה שהוא יהיה סגן נשיאה מעולה".

22:55 המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון תקפה את ההופעה של יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ בתכנית של ד"ר אוז. "לעולם לא אהיה שחקנית מלהיבה כמו יריבי", העירה בציניות.

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, ניו יורק. ספטמבר 2016. AP
"לעולם לא אהיה מלהיבה כמוהו". טראמפ/AP

21:03 המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, הופיעה הערב בפני כלי התקשורת לראשונה מאז שהפסיקה את הקמפיין שלה בשל דלקת ריאות. קלינטון חייכה ואמרה כי היא "מרגישה מצוין", אך סירבה להשיב לשאלות. ביום ראשון היא עזבה מוקדם את הטקס לציון 15 שנה לפיגועים בבנייני התאומים כשחשה ברע. היא תועדה מתמוטטת בכניסה למכונית. מקמפיין הבחירות שלה נמסר כי סבלה מדלקת ריאות ובשל כך נאלצת להפסיק את הקמפיין שלה לכמה ימים.

17:41 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ "במצב בריאותי מצוין" – כך עולה ממכתב של רופאו שפורסם היום. דוח של מצבו הבריאותי של טראמפ נחשף על ידי מטה קמפיין הבחירות שלו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון, ניו יורק. ספטמבר 2016. AP
קלינטון בדרכה לקרוליינה הצפונית, היום/AP

17:05 אחרי התאוששות מדלקת ריאות שבה היום הילרי קלינטון לקמפיין שלה לנשיאות ארצות הברית. בריאיון רדיו לתכנית המזוהה עם מאזינים אפרו-אמריקנים חזרה המועמדת הדמוקרטית להשמיץ את יריבה, דונלד טראמפ שמפיץ לטענתה גזענות ושנאה. במקביל, היא הבטיחה כי אם תזכה בבחירות היא תייצג את כל האמריקנים, "לא רק אלה שמסכימים איתי, ולא רק אלה שמצביעים לי". קלינטון לא נשאלה על פליטת הפה שלה, שבה כינתה את מצביעי טראמפ "סל של נתעבים".

14:13 סקר חדש של העיתון ניו יורק טיימס והרשת CBS מראה כי הפער בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ מצטמצם מאוד. לפי הסקר, המועמדת הדמוקרטית זוכה ל-46% ברמה הארצית, בהשוואה ל-44% שמקבל המועמד הרפובליקני. עם זאת, במרוץ ארבע-ראשי, כלומר יחד עם המועמדים גארי ג'ונסון מהמפלגה הליברטריאנית וג'יל סטיין ממפלגת הירוקים, קלינטון וטראמפ בתיקו של 42%. ג'ונסון מקבל 8% ואילו סטיין זוכה ל-4%.

טראמפ מדבר על מצבו הרפואי בחלק מתכניתו של ד"ר אוז שתשודר הערב:

11:52 דייוויד ברוק, בעל ברית של הילרי קלינטון, העומד בראש "סופר פאק" (ארגון גיוס תרומות חיצוני), הקים פרויקט בשם "טראמפ ליקס", שנועד לשלם למדליפים עבור מידע נגד דונלד טראמפ. בריאיון ל-NBC אמר ברוק כי המאמצים מתמקדים בחשיפת קטעי וידאו ואודיו שטרם נשמעו כל עוד הם חדשים, לא מחמיאים והושגו באופן חוקי. "אנחנו רודפים אחרי הכול", אמר לרשת האמריקנית. "זה יכול להיות מסמכים פנימיים של אימפריית העסקים של טראמפ, החזרי המס שלו או דברים אישיים".

08:30 אשת הדת המנהלת את הכנסייה שבה נאם אתמול דונלד טראמפ בעיר פלינט שבמישיגן, קטעה את דבריו של המועמד הרפובליקני וקראה לו שלא לתקוף את יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. "מר טראמפ, הזמנתי אותך לכאן כדי שתוכל להודות לנו על מה שאנו עושים בעיר, לא כדי לשאת נאום פוליטי", אמרה מנהלת הכנסייה של הקהילה האפרו-אמריקנית למועמד, שאמר בתגובה: "אוקיי, בסדר, אז אחזור לדבר על פלינט, בסדר?".

מעט לפני שנקטע, טראמפ החל לתקוף את קלינטון וטען כי היא תומכת בהסכמי סחר חופשי, שלדבריו הובילו לקשיים הכלכליים בעיר. "הילרי כשלה בכל הנוגע לכלכלה, כמו שכשלה במדיניות החוץ. כל דבר שהיא נגעה בו נכשל".

06:00 אחד העיתונים המרכזיים במדינת ניו המפשייר, The Union Leader, החליט לשבור מסורת בת מאה שנים ולהביע תמיכה פומבית במועמד הליברטריאני גרי ג'ונסון, ולא במועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. "האיש הוא שקרן, ביריון ומוקיון", אמר המוציא לאור של העיתון במאמר שפורסם בעמודו הראשי. "הוא משמיץ כל אדם יחיד או קבוצה של אנשים שלא מרצים אותו. הוא לא כיבד יוצאי צבא, צחק על בעלי מוגבלויות ומשנה את דעותיו הפוליטיות כמעט באותה התדירות שבה הוא מחליף את נשותיו".

04:10 טראמפ אמר הלילה כי ליריבתו הדמוקרטית קלינטון "אין את הסיבולת הנדרשת כדי להוביל עצרת בחירות". במהלך נאום שנשא בעצרת רבת משתתפים בקנטון שבאוהיו, שאל המיליארדר מניו יורק את הקהל: "אתם חושבים שהילרי הייתה יכולה לעמוד כאן במשך שעה ולעשות זאת? אני סבור שלא". זאת, על רקע התמוטטותה בניו יורק בסוף השבוע. לדברי טראמפ, קלינטון "שוכבת כעת במיטה ומחלימה". לאחר שהקהל קרא קריאות בוז, אמר המועמד: "אנו רוצים שהיא תחלים, אנו רוצים שהיא תשוב למסע הבחירות".

01:15 קלינטון מובילה ברמה הארצית על יריבה הרפובליקני ב-5%, ויתרונה הצטמצם בחצי - כך עולה מסקר של חברת קוויניפיאק שפורסם הלילה. לפי הסקר הנוכחי יתרונה של קלינטון עומד על 48% מול 43%, ובסוף אוגוסט עמד הפער על 10%. כאשר ניתנה למשיבים האופציה לנקוב בשמם של שני המועמדים הנוספים, גארי ג'ונסון הליברטריאני וג'יל סטיין מהמפלגה הירוקה, הפער הצטמצם עוד יותר ועמד על 2% בלבד, 41% מול 39%.

הילרי קלינטון יוצאת מבית בתה צ'לסי בניו יורק, אחרי שמעדה. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
"כשירה להיות נשיאה". קלינטון/רויטרס

00:10 קלינטון פרסמה מידע על מצבה הרפואי, ובו נכתב כי היא "ממשיכה להיות בריאה וכשירה לכהן בתפקיד נשיאת ארצות הברית". זאת, על רקע התמוטטותה בטקס לזכר קורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר בסוף השבוע האחרון והקולות הנשמעים מצדו של יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ על כך שהיא אינה כשירה לכהן בתפקיד הבכיר.

00:00 דונלד טראמפ מוביל על קלינטון ב-3% במדינת פלורידה – כך עולה מסקר שפרסמה רשת CNN. על פי הסקר, זוכה טראמפ לשיעור תמיכה של 47%, בעוד קלינטון זוכה ל-44%. מוקדם יותר פרסמה רשת בלומברג כי טראמפ מוביל ב-5% על קלינטון באוהיו. שתי המדינות נחשבות "מתנדנדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully