וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה קורא לשחורים לבחור בקלינטון: "אם לא תצביעו לה, אעלב"

נשיא ארה"ב נשא נאום אחרון בפני קרן של הקהילה האפרו-אמריקנית ובו הזהיר מפני טראמפ בניסיון להוציא את הבוחרים לקלפיות: "הוא אדם שנלחם נגד זכויות אזרח ושוויון". קלינטון הודתה לו: "אדם נהדר"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הלילה (ראשון) כי אם הקהילה האפרו-אמריקנית לא תתאחד סביב המועמד הדמוקרטית הילרי קלינטון ותתמוך בה בבחירות לנשיאות, הוא ייקח זאת באופן אישי. אובמה נשא את נאומו האחרון בכנס של "קרן האסיפה השחרה" שהתקיים בוושינגטון הבירה ואמר כי הוא אמנם לא יהיה על פתק ההצבעה, אך סוגיות חשובות הנוגעות לקהילה יהיו גם יהיו. באירוע השתתפה גם קלינטון עצמה, ששיבחה את אובמה ותקפה את יריבה.

"אם אשמע מישהו אומר שהקול שלו לא חושב, אז תסתכלו על ההיסטוריה שלכם", הסביר אובמה. "עלינו לגרום לאנשים ללכת להצביע. אראה זאת כעלבון אישי – עלבון למורשת שלי – אם הקהילה הזאת לא תעמוד על המשמר ולא תהיה פעילה בבחירות האלו. רוצים לתת לי סיום טוב? לכו להצביע".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ורעייתו מישל אובמה בכנס של הקונגרס השחור בוושינגטון, 17 בספטמבר 2016. רויטרס
רוצה להבטיח את המורשת שלו. אובמה ורעייתו מישל, הלילה/רויטרס

הנשיא, שיסיים בינואר את כהונתו השנייה, ציין גם את דבריו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שסוף סוף הודה ביום שישי כי אובמה נולד בארצות הברית. המיליארדר היה בעבר ממובילי התיאוריה ולפיה הנשיא הדמוקרטי הוא לא אזרח אמריקני. "הוקל לי שכל הדבר הזה נגמר", התבדח אובמה בטרם שינה את הטון לרציני יותר.

"ייתכן ששמעתם את יריבה של קלינטון בבחירות האלו אומר שמעולם לא הייתה תקופה גרועה יותר עבור שחורים", לעג אובמה לטראמפ. "כנראה שהוא פספס את השיעורים על העבדות או על (חוקי) ג'ים קרואו. יש לנו מוזיאון שבו הוא יכול לבקר. נלמד אותו".

הוא המשיך להתנגח בטראמפ וכינה אותו "אדם שנלחם נגד זכויות אזרח ונגד שוויון ומי שלא הפגין יחס כלפי מעמד העובדים במשך רוב חייו". הנשיא התייחס לניסיונו של המועמד הרפובליקני למשוך מצביעים שחורים, ואמר: "נכון, עומדים בפנינו אתגרים, אך אנחנו לא טיפשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, 17 בספטמבר 2016. רויטרס
שיבחה את אובמה. קלינטון, הלילה/רויטרס

לפני נאומו של אובמה, הייתה על הבמה המועמדת הדמוקרטית, שניסתה לגייס סביבה את המצביעים השחורים כשהציגה את עצמה בתור ממשיכת דרכו. "כבוד הנשיא, לא רק שאנחנו יודעים שאתה אמריקני, אנחנו יודעים שאתה אזרח נהדר", אמרה קלינטון בהתייחסותה לדבריו של טראמפ על מקום הולדתו. היא הזהירה כי הבחירות בנובמבר הן לא "על מגרש גולף או על תעודות לידה, אלא על מי יילחם למענם של הנשכחים".

קלינטון, שמתאוששת מדלקת ריאות, הבהירה כי "אנחנו לא יכולים לתת למורשת של ברק אובמה ליפול לידיו שלא מבין זאת, של מישהו מסוכן שהחזון המפלג שלו עבור ארצנו יחזיר אותנו אחורה". שרת החוץ לשעבר לא ציינה מפורשות את שמו של טראמפ, אך ברור לכל שאליו היא התכוונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully